Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

„Am ajuns, în sfârșit, la niște chirii normale...”

Raportul de activitate al AIO pe 2012

„Am ajuns, în sfârșit, la niște chirii normale...”

Marți (29 ianuarie 2013), în cadrul unei conferințe de presă, dl viceprimar Ovidiu Mureșan a prezentat, împreună cu directorul general A.I.O., dl Cristian Beltechi și directorul economic, dna Ioana Hoduț, raportul de activitate al Administrației Imobiliare Oradea pe anul 2012.

În cadrul prezentării PPT au fost trecute în revistă: statutul, obiectul de activitate, o inventariere a locuințelor din fondul de stat, blocuri ANL, parcări, baza sportivă, cetatea și Orășelul copiilor.
La capitolul Imobile, terenuri și construcții, dl viceprimar a subliniat negocierea care a avut loc cu proprietarii imobilelor care au ca destinație unități de învățământ pentru a obține chirii cât mai avantajoase. „Am beneficiat de un sprijin deosebit și din partea domnului primar; am beneficiat de cadru onest de negociere și chiar de un parteneriat a multora dintre acești proprietari. Au înțeles că unul din scopurile activității noastre este și acela social și parte din ei au acceptat o negociere de până la 50% a chiriilor. Prin economiile făcute, a rezultat o economie lunară în euro de 9.080... Am ajuns, în sfârșit, la niște chirii normale, de 1,5 euro pe metru pătrat sau chiar mai mici. Sunt situații când le avem și gratuit aceste spații. Concomitent cu partea de chirii a trebuit să urmărim și partea de costuri. Tot ce înseamnă costul cu utilitățile la unitățile de învățământ. Se vede clar o economie”.
„Pe partea de venituri, avem o ușoară scădere față de anul trecut”
Dl Cristian Beltechi, directorul general al AIO, s-a referit la venituri.
„Pe partea de venituri, avem o ușoară scădere față de anul trecut. Nu este un handicap, este  o factură de aproximativ 25 de miliarde, care era scadentă la 31 decembrie 2012. Suntem în curs de a o încasa... Avem o ușoară creștere la parcări. Ne apropiem de venituri de aproximativ două milioane de euro. La 31 decembrie 2012, aveam 7.000 de locuri de parcare (reședință sau domiciliu), arondate blocurilor, în jur de 100-150 de reclamații anual. A  crescut gradul de încasare la chirii, spații comerciale. Avem o scădere, ca să-i spun tehnică, la chiriile din cabinetele medicale. Suntem în curs de vânzre a lor. Avem încasări din alte surse cum ar fi bazele sportive și tot ce înseamnă negocieri extra, de exemplu achiziții de terenuri, vânzări de terenuri, aceste terenuri care sunt alocate locuințelor în baza Legii 112, acele case naționalizate, care au fiecare câte 100-200 de mp de teren arondat, iar acel teren nu se vinde o dată cu locuința. Considerăm că în acest an vom atinge eu zic suma care am prognozat-o și pe 2011, aproximativ 23 de milioane de lei, fără nicio problemă, iar ceea ce dorim este să mai lucrăm la partea de parcări, în special în zona centrală. Vom încerca să finalizăm parcarea de pe strada Tribunalului. Vom sprijini instituția Arhitectului- șef pentru negocieri cu proprietarii de fațade. Pe partea de executare silită avem o creștere destul de consistentă în anul 2012”...
„Pe partea de cheltuieli, s-a înregistrat o scădere...”
Directorul economic, dna Ioana Hoduț, s-a referit la cheltuieli.
„Pe partea de cheltuieli, s-a înregistrat o scădere; am reușit să realizăm această scădere a cheltuielilor, atât a celor operaționale, cât și a celor de investiții. Cheltuielile de investiții au fost realizate într-un procent de 84 % față de prevăzutul anului 2012, reprezentând un procent foarte bun de realizare, câtă vreme municipiul are un grad de realizare a investițiilor de 57% per total municipiu. Din aceste cheltuieli de investiții marea majoritate o reprezintă cheltuielile făcute în învățământ. Aici aș aminti: Grădinița 60 de pe Liszt Ferenc, cu o sumă de 2.600.000, alocată în 2012, pentru construirea Campusului Școlar, 2.600.000 și Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, reabilitare coridoare și fațade, 800 de mii... Cheltuielile făcute pentru cultură, recreere sunt în procent de 15 la sută, ca sumă 1.949.000 (din care pentru reabilitarea Cetății Oradea - 500.000). Intenționăm să derulăm un program de renovare și reabilitare a bazei sportive Ioșia. La stadion, am realizat niște dotări pentru achiziționarea unui tăvălug, în sumă de 94.000, iar la Sala Sporturilor, o investiție deosebit de importantă, climatizarea acestei săli...”
Directorul economic s-a mai referit la cheltuielile operaționale pentru bazele sportive și bazele de agrement,  bazinul olimpic și bazinul acoperit, Cetatea Oradea și Orășelul copiilor.
Dl viceprimar Ovidiu Mureșan a  revenit dorind să facă unele precizări legate de veniturile din bazele sportive și pentru prezentarea obiectivelor, după care a răspuns întrebărilor. Cele mai multe întrebări i-au fost adresate, totuși, directorului general, dl Cristian Beltechi. (Ovidiu DAN)

Trimite email

marţi, 10 decembrie 2019