Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Am ajuns, în sfârșit, la niște chirii normale...”

Raportul de activitate al AIO pe 2012

„Am ajuns, în sfârșit, la niște chirii normale...”

Marți (29 ianuarie 2013), în cadrul unei conferințe de presă, dl viceprimar Ovidiu Mureșan a prezentat, împreună cu directorul general A.I.O., dl Cristian Beltechi și directorul economic, dna Ioana Hoduț, raportul de activitate al Administrației Imobiliare Oradea pe anul 2012.

În cadrul prezentării PPT au fost trecute în revistă: statutul, obiectul de activitate, o inventariere a locuințelor din fondul de stat, blocuri ANL, parcări, baza sportivă, cetatea și Orășelul copiilor.
La capitolul Imobile, terenuri și construcții, dl viceprimar a subliniat negocierea care a avut loc cu proprietarii imobilelor care au ca destinație unități de învățământ pentru a obține chirii cât mai avantajoase. „Am beneficiat de un sprijin deosebit și din partea domnului primar; am beneficiat de cadru onest de negociere și chiar de un parteneriat a multora dintre acești proprietari. Au înțeles că unul din scopurile activității noastre este și acela social și parte din ei au acceptat o negociere de până la 50% a chiriilor. Prin economiile făcute, a rezultat o economie lunară în euro de 9.080... Am ajuns, în sfârșit, la niște chirii normale, de 1,5 euro pe metru pătrat sau chiar mai mici. Sunt situații când le avem și gratuit aceste spații. Concomitent cu partea de chirii a trebuit să urmărim și partea de costuri. Tot ce înseamnă costul cu utilitățile la unitățile de învățământ. Se vede clar o economie”.
„Pe partea de venituri, avem o ușoară scădere față de anul trecut”
Dl Cristian Beltechi, directorul general al AIO, s-a referit la venituri.
„Pe partea de venituri, avem o ușoară scădere față de anul trecut. Nu este un handicap, este  o factură de aproximativ 25 de miliarde, care era scadentă la 31 decembrie 2012. Suntem în curs de a o încasa... Avem o ușoară creștere la parcări. Ne apropiem de venituri de aproximativ două milioane de euro. La 31 decembrie 2012, aveam 7.000 de locuri de parcare (reședință sau domiciliu), arondate blocurilor, în jur de 100-150 de reclamații anual. A  crescut gradul de încasare la chirii, spații comerciale. Avem o scădere, ca să-i spun tehnică, la chiriile din cabinetele medicale. Suntem în curs de vânzre a lor. Avem încasări din alte surse cum ar fi bazele sportive și tot ce înseamnă negocieri extra, de exemplu achiziții de terenuri, vânzări de terenuri, aceste terenuri care sunt alocate locuințelor în baza Legii 112, acele case naționalizate, care au fiecare câte 100-200 de mp de teren arondat, iar acel teren nu se vinde o dată cu locuința. Considerăm că în acest an vom atinge eu zic suma care am prognozat-o și pe 2011, aproximativ 23 de milioane de lei, fără nicio problemă, iar ceea ce dorim este să mai lucrăm la partea de parcări, în special în zona centrală. Vom încerca să finalizăm parcarea de pe strada Tribunalului. Vom sprijini instituția Arhitectului- șef pentru negocieri cu proprietarii de fațade. Pe partea de executare silită avem o creștere destul de consistentă în anul 2012”...
„Pe partea de cheltuieli, s-a înregistrat o scădere...”
Directorul economic, dna Ioana Hoduț, s-a referit la cheltuieli.
„Pe partea de cheltuieli, s-a înregistrat o scădere; am reușit să realizăm această scădere a cheltuielilor, atât a celor operaționale, cât și a celor de investiții. Cheltuielile de investiții au fost realizate într-un procent de 84 % față de prevăzutul anului 2012, reprezentând un procent foarte bun de realizare, câtă vreme municipiul are un grad de realizare a investițiilor de 57% per total municipiu. Din aceste cheltuieli de investiții marea majoritate o reprezintă cheltuielile făcute în învățământ. Aici aș aminti: Grădinița 60 de pe Liszt Ferenc, cu o sumă de 2.600.000, alocată în 2012, pentru construirea Campusului Școlar, 2.600.000 și Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, reabilitare coridoare și fațade, 800 de mii... Cheltuielile făcute pentru cultură, recreere sunt în procent de 15 la sută, ca sumă 1.949.000 (din care pentru reabilitarea Cetății Oradea - 500.000). Intenționăm să derulăm un program de renovare și reabilitare a bazei sportive Ioșia. La stadion, am realizat niște dotări pentru achiziționarea unui tăvălug, în sumă de 94.000, iar la Sala Sporturilor, o investiție deosebit de importantă, climatizarea acestei săli...”
Directorul economic s-a mai referit la cheltuielile operaționale pentru bazele sportive și bazele de agrement,  bazinul olimpic și bazinul acoperit, Cetatea Oradea și Orășelul copiilor.
Dl viceprimar Ovidiu Mureșan a  revenit dorind să facă unele precizări legate de veniturile din bazele sportive și pentru prezentarea obiectivelor, după care a răspuns întrebărilor. Cele mai multe întrebări i-au fost adresate, totuși, directorului general, dl Cristian Beltechi. (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 11:08:46 Ora de vară a Europei de Est