Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ședința Senatului Universității din Oradea din 28 ianuarie 2013

Deschidere, transparență, vizibilitate

Ședința Senatului Universității din Oradea din 28 ianuarie 2013

Comisia de Relații Internaționale și Interne vă informează despre subiectele discutate în prima ședință a Senatului Universității din Oradea de luni, 28 ianuarie 2013.

a. Cu o singură abținere, cei 61 de membri ai Senatului Universității din Oradea, prezenți la prima ședință ordinară din 2013, au adoptat Procedura și metodologia privind exercitarea funcției de control a Senatului Universitar asupra activității rectorului, consiliului de administrație și a conducerii executive a instituției.
Comisiile de control ale Senatului vor urmări:
*realizarea – la nivelul standardelor asumate – a atribuțiilor instituționale în concordanță cu misiunea prevăzută în Carta Universității,
*modul de îndeplinire de către rector și structurile de conducere, a contractului de management, a deciziilor Senatului Universitar etc.
Membrii Senatului Universitar vor putea adresa întrebări și interpelări reprezentanților consiliului de administrație al universității.
Din comisiile de control nu pot face parte persoane care ar putea intra sub incidența incompatibilității sau conflictului de interese și nici membrii comisiilor de audit intern.
b.Senatul Universitar a aprobat luni (28 ianuarie a.c.) reglementările privind modul de închiriere a bunurilor imobile disponibile temporar din domeniul public/ privat, aflate în administrarea Universității din Oradea, precum și cele aflate în proprietatea privată a acesteia.
Durata închirierii este de maximum patru ani, putând fi prelungită în tranșe echivalente prin act adițional. Pentru cazuri excepționale, când chiriașul se obligă să execute lucrări de investiții care necesită o durată de amortizare mai mare de patru ani, contractul poate fi închiriat pe o perioadă mai mare, cu aprobarea Senatului.
Noile prevederi sunt mai atractive pentru cei interesați, inclusiv în privința Cantinei Universității din Oradea.
c.Senatul Universității din Oradea a validat rezultatele alegerilor lectorului universitar dr. Karla Peter în funcția de director al Departamentului de Științe ale Educației, Facultatea de Științe Socio-Umane, post vacant prin pensionarea conf. univ. dr. Ioan Chelemen, precum și a prof. univ. dr. Laura Vicaș la șefia Departamentului de Farmacie din cadrul Facultății de Medicină și Farmacie.
d. Membrii Senatului Universității din Oradea au votat luni ca nici un membru al Comisiei de Etică să nu dețină funcții de conducere, consolidând statutul de organism independent al acesteia. În aceeași idee s-a decis și scoaterea comisiei de sub tutela Senatului. A fost actualizată și Carta Universitară, cu deosebire, Codul de Etică și Deontologie Universitară, operându-se modificări impuse de reglementările legale în vigoare în domeniul educației și al conduitei în cercetarea științifică.
e.Pe ordinea de zi a ședinței forului normativ universitar de luni s-a aflat și aprobarea Comisiei pentru organizarea de alegeri parțiale la nivelul Senatului. „Este vorba de alegeri de cadre didactice, dar și de alegeri din rândul studenților pentru a ocupa locurile vacante în Senat, precum și pentru constituirea rezervei necesare de candidați la nivelul facultăților în perspectiva disponibilizării altor locuri”, preciza prof. univ. dr. Sorin Curilă, președintele Senatului Universitar. Comisia numită pentru organizarea alegerilor îi reunește pe universitarii: Marius Þepelea, Claudia Timofte, Gabriela Câmpan, Adriana Pirtea, Adrian Timar și studenții Paul Farcaș și Bogdan Fodor.
Alegerile parțiale sunt preconizate peste aproximativ două luni.
f.Planul Operațional al Universității din Oradea pe anul în curs, avizat de Consiliul de Administrație a fost  aprobat de Senatul universitar în ședința sa de luni.
Acesta prevede ca obiectiv major subsumarea tuturor eforturilor pentru schimbarea calificativului „Încredere” acordat instituției într-unul superior „Grad ridicat de încredere”.
 Din cuprinsul documentului, reținem că, în acest an, 14 programe de licență și 45 de master vor fi incluse în procesul de evaluare externă. În primul trimestru al anului, este preconizată implementarea sistemului informatizat de evidență și gestiune a datelor privind situația academică a studenților (cataloage, planuri de învățământ, alte documente) – UNIWEB și INFOSTUDENT.  Acesta se referă la implementarea numitului sistem atât la  nivelul tuturor facultăților, cât  și la nivelul structurii focalizată pe învățământul la distanță (IOSUD).
Până în luna iulie va fi înființată librăria Universității din Oradea.
În plan investițional, notăm și continuarea lucrărilor la noul edificiu al Facultății de Arte (Departamentul de Muzică).
Prof. univ. dr. Lia Pop, președintele Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 17:11:52 Ora de vară a Europei de Est