Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

De la „educație și business”, la valori și vieți puternice

Joi, la Teatrul „Regina Maria”

De la „educație și business”, la valori și vieți puternice

Joi, 31 ianuarie 2013, Teatrul „Regina Maria” din Oradea a găzduit evenimentul caritabil de lansare a proiectului EduBizz.

Acest proiect vizează activități pentru oamenii de afaceri și liceenii orădeni cu calități deosebite, în vederea direcționării lor profesionale. „Concret, EduBizz oferă oportunități pentru tineri de a efectua stagii de practică în firmele și ONG-urile participante la proiect și de a se dezvolta în tabere profesionale și de business pe timpul verii. Tinerii din proiectul EduBizz vor avea șansa de a participa la organizarea Business Days Oradea, în aprilie 2013, cea mai mare conferința de business și networking din țară”, susține Teodora Chifor, coordonator de proiect.
„Educație și business”
„Acest proiect „EduBizz” este un proiect în care vrem să punem împreună pragmatismul și experiența dumneavoastră, a celor care deja aveți experiență în muncă și dinamismul și mai ales perspectiva de viitor a tinerilor liceeni cu calități deosebite, care învață la liceele din Oradea. Este doar prima fază a acestui proiect, în această seară. Vor urma multe activități pentru acești tineri. Acest proiect, „EduBizz”, este exact despre acest lucru, despre practică și experiență... Pe noi, românii, practica ne omoară”, avea să sublinieze Teodora Chifor, în deschiderea manifestării.
„Și-am zis, un grup de oameni inimoși, haideți să facem ceva pentru acești tineri. Concret, ce înseamnă acest proiect? În această seară, tinerii care v-au întâmpinat la intrare sunt chiar liceenii, beneficiarii acestui proiect. Ei sunt liceeni în Oradea și fiecare are calități deosebite. Urmează să avem workshop-uri între firme, ONG-uri, instituții și acești tineri, să se cunoască, să se selecteze, pentru ce? Pentru stagii de practică. La primăvară, în vacanța de primăvară și în vacanța de vară, vor avea șansa să participe, să lucreze concret. Nu o să fie vizite de lucru, o să fie experiențe concrete de muncă, în care tinerii vor putea experimenta în situații reale de muncă. Apoi la vară avem ambiția de a organiza o tabără profesională cu acești tineri, adaptată lor. Ne punem ghetele și tenișii și mergem la munte și vor lucra exact pe nevoile lor, dar la un nivel business, de afaceri... În aprilie va avea loc Conferința Business Days. Este cea mai mare conferință de business și newtorking, adică de relaționare între oameni de afaceri din țară. Am reușit ca anul acesta să-i convingem să vină la Oradea, pentru partea de nord, nord-vest și vest a țării. Tinerii din acest proiect (EduBizz) vor participa ca și voluntari la organizarea Business Days. Și vor fi în contact cu peste 500 de oameni de afaceri și cei mai buni speakeri din țară”, a explicat Teodora Chifor.
În continuare, invitați din Timișoara,  Cluj-Napoca și Oradea, tineri, frumoși și antreprenori... au împărtășit din experiența lor.
„Educația are o față prietenoasă, o față umană...”
Școala despre care ne-a vorbit Simona Baciu (primul speaker) „arată că educația are o față prietenoasă, o față umană și educația este ceea ce suntem noi și ceea ce vom face noi întotdeauna în viață”.
În intervenția sa Simona a vorbit despre educație și importanța ei, despre cheia succesului și cine suntem noi.
„Ce este școala? Este locul în care începe totul; este locul în care trăim în prima comunitate; este locul în care ne facem primii prieteni... De fapt este punctul de pornire al călătoriei noastre înspre viață și succes... „T.C.” este o școală care vrea să arate copiilor și tinerilor că educația poate să fie o călătorie... Școala noastră („T.C.”) are patru valori, care în mod fericit au format un cuvânt foarte puternic – C.R.E.D. (Creativitate, Responsabilitate, Excelență în educație și Diversitate)...
Cine suntem noi?
Noi suntem un sistem perfect... un echilibru între corp, minte, emoții și suflet. Fiecare dintre acestea au un corespondent. Corpul are nevoie de energie. Mintea are nevoie de claritate. Când ai un țel și ai un obiectiv, mintea ta lucrează pentru acel obiectiv. Emoțiile. Putem să fim perfecți. Avem tot ce ne trebuie: avem energie, mintea ne este clară, dar ne dărâmă ceva – frica. Frica este ceea ce ne paralizează corpul și mintea...”
La final intervenței sale, Simona a mai emis o judecată de valoare „Aprecierea și recunoștința sunt armele necunoscute ale puterii noastre”.
Picături într-un ocean
În cuvântul său, Cristina Imre a pornit de la apreciere și valoare, lansând și o provocare celor prezenți (să se aprecieze și să se aplaude unii pe alții). „Simțiți-vă apreciați. Sunt lucruri care contează în viață, lucruri pe care le primim mult prea puțin decât le merităm sau am avea nevoie pentru încărcătura noastră spirituală...”
De la apreciere, Cristina a ajuns treptat la eșec, imaginea de sine; minte, corp și suflet (acel trio frumos), la dăruire („Oferă ca să primești”), caracter și prosperitate...  
Cum se produce eșecul?
„Eșecul se produce printr-o multitudine de obiceiuri proaste făcute zi de zi.”
Imaginea de sine definește și limitează posibilitățile, dar e o imagine complexă a ce crezi tu că poți să faci și să nu faci și cine ești. Și dacă vreți s-o depășiți lucrați la avea încredere în voi”...
„90 la sută din lucrurile care se predau în școli sunt lucruri tehnice”
Ionuț Breb s-a referit la un studiu internațional care a dorit să afle ceea ce determină succesul unui om. Și au pornit să cerceteze mai întâi ce lucruri se predau în școli și au ajuns la concluzia că „90 la sută din lucrurile care se predau în școli sunt lucruri tehnice. Abia 10 la sută sunt lucrurile acestea de umanitate. Au intevievat oameni de succes. Succesul în cel mai simplu mod se poate evalua prin bunăstarea financiară. Surpriză: 85 la sută din factorii care au contribuit la succesul persoanelor respective erau de natură umană, abia 15 la sută de natură tehnică...”
În intervenția sa, Ionuț s-a oprit la două componente: viețile puternice și dacă poți să lași urme în istorie.
Dacă tot trăiesc în fiecare zi, cum aș putea să trăiesc să am o viață împlinită. M-am uitat în istorie, m-am uitat în jurul meu și am constatat că oamenii care trăiesc cu adevărat și trăiesc fiecare clipă sunt oameni care, într-un fel sau altul, au vieți puternice (sunt oameni puternici – din punct de vedere fizic, intelectual, al influenței, al moralității lor, al spiritualității lor).
Noi practic, oamenii trăim în lumea asta pentru patru lucruri. Le reamintesc: trăim pentru corp, trăim pentru minte, trăim pentru sentimente și trăim pentru suflet. Acestea patru categorii ne mănâncă nouă în fiecare zi preocupările, timpul, energiile ...
O viață puternică înseamnă în accepțiunea mea să te apleci asupra lucrurilor care sunt cu adevărat importante. Sunt lucruri pe care trebuie să le facem noi, individual. Cred că este important să ne alegem valorile. Stabilitea obiectivelor este primul pas, dar nu este suficient. După alegerea valorilor, al doilea pas este apărarea lor cu întârjire în fiecare zi. Un alt lucru interesant și necesar sunt obiceiurile (programul de somn; relațiile: benefice sau toxice).
Dacă poți să lași urme în istorie
Vă asigur că 99,9 la sută dintre cei care au intrat în istorie, și au lăsat urme, au avut o viață puternică. Oamenii care au vieți puternice, oamenii care sunt trup și suflet pentru ceea ce își doresc și pentru direcția în care merg. Cred că în primul rând, pentru a lăsa urme în istorie va trebui să ne definim persoana noastră: cine suntem? Și ce vreau eu să fac cu viața aceasta. Atunci când veți avea o destinație clară în minte, veți avea putere și motivație în fiecare dimineață să vă ridicați chiar dacă plouă, chiar dacă circumstanțele sunt nefavorabile. Va trebui să mergeți mai departe pentru că aveți o viață puternică și aveți o direcție și un scop stabilit.
Ionuț a încheiat cu ceea ce te macină atunci când nu ai o viață puternică și nu ai parte de succes - chinul (chinul disciplinei și chinul regretului). Și a sfârșit cu urarea adresată tuturor, aceea de a avea „mult succes și multă înțelepciune!” Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: De la „educație și business”, la valori și vieți puternice.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 12:53:10 Ora de vară a Europei de Est