Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Pãrintele logicii fuzzy, Lotfi A. Zadeh, activ la cei 92 de ani

Educaþie pentru ºi prin internet: Educaþie netãþeneascã (17)

Pãrintele logicii fuzzy, Lotfi A. Zadeh, activ la cei 92 de ani

Lotfi A. Zadeh, pãrintele mulþimilor ºi logicii fuzzy, savant multi ºi interdisciplinar (inginer, matematician, informatician, logician, cercetãtor în inteligenþã artificialã), s-a nãscut la 4 februarie 1921 la Baku, în Azerbaijan, fosta Uniune Sovieticã. Mama sa era medic pediatru (de etnie ruso-evreiascã), iar tatãl sãu ziarist delegat de Iran (de etnie azero-iranianã) [1].

Când Lotfi a împlinit 10 ani, în 1931 familia Zadeh s-a mutat la Teheran, în Iran, unde Lotfi a fãcut liceul ºi a absolvit facultatea de inginerie electricã. În 1943 a emigrat în SUA ºi a obþinut masterul la celebrul Massachusetts Institute of Technology ºi doctoratul la Universitatea Columbia, unde a ºi profesat un an, devenind apoi profesor la Universitatea din California, Berkeley [4].
În anul 1965 a publicat în revista „Information and Control” articolul „Fuzzy sets”, articol care azi atinge aproximativ 40 mii de citãri. Suma totalã a citãrilor, a tuturor lucrãrilor sale, depãºeºte 105 mii de citãri [2]. Pe baza noþiunii de mulþime fuzzy (vagã) a apãrut logica fuzzy, cu implicaþii extrem de importante în inteligenþa artificialã. În prezent, la venerabila vârstã de 92 de ani, este încã activ, publicând articole cu idei provocatoare ºi fiind încã director al Berkeley Initiative in Soft Computing (BISC), funcþie pe care o deþine din 1991 [5].
"The question really isn't whether I'm American, Russian, Iranian, Azerbaijani, or anything else. I've been shaped by all these people and cultures and I feel quite comfortable among all of them.” (Lotfi A. Zadeh, [6])
Vizitele lui Lotfi A. Zadeh în România.
Doamna prof. univ. dr. mat. Ioana Moisil mi-a povestit cã l-a cunoscut pe Zadeh înainte de anul 1970, cu ocazia unei vizite pe care acesta o fãcuse unchiului sãu Grigore C. Moisil. Aceastã vizitã n-a rãmas fãrã urme. La sfatul lui Moisil, mai mulþi matematicieni s-au apucat de cercetãri în domeniul matematicii fuzzy, obþinând rezultate notabile, cei mai performanþi în domeniu fiind Constantin Virgil Negoiþã [7] ºi Dan Ralescu [8], care au publicat în colaborare cartea „Mulþimi vagi” în 1974, la Bucureºti. A mai fost în România la invitaþia prof. univ. dr. Mircea Stelian Petrescu, care a fost visiting professor, în perioada 1969-1990, la Universitatea din California, Berkeley.
În anul 2003, Lotfi A. Zadeh fiind devine Doctor Honoris Causa al Universitãþii „Aurel Vlaicu” din Arad [9], la propunerea doamnei Valentina Balaº, care l-a cunoscut la conferinþa IMPU 2002, la Annecy (Franþa). Tot dânsei i se datoreazã venirea sa în 2005 la Arad (SOFA 2005) ºi la Oradea (SOFA 2007), prilej cu care am avut ºi subsemnatul marele noroc sã-l cunosc prin intermediul doamnei Balaº.
Lotfi A. Zadeh la Universitatea Agora.
În anul 2008, Lotfi A. Zadeh a fost invitatul de onoare al Universitãþii Agora la ICCCC 2008 (v. pozele de la [10]), prilej cu care a acceptat sã intre ºi în echipa editorialã a revistei noastre IJCCC [11].
De atunci avem o colaborare continuã [12-14].
Astãzi, luni (4 februarie 2013), cu ocazia împlinirii a 92 de ani, extrem de rodnici, vã doresc multã sãnãtate, idei noi în continuare ºi La mulþi ani!, domnule profesor Zadeh!
Prof. univ. dr. Ioan DZIÞAC
Bibliografie
[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Lotfi_A._Zadeh
[2] http://scholar.google.com/citations?user=S6H-0RAAAAAJ&hl=en
[3] http://www.cs.berkeley.edu/~zadeh/
[4]  http://www.cs.berkeley.edu/
[5] http://www-bisc.cs.berkeley.edu/BISCProgram/
[6]
http://www.azer.com/aiweb/categories/magazine/24_folder/24_articles/24_zadeh.html
[7]
http://www.hunter.cuny.edu/cs/Faculty/Negoita/
[8]
http://scholar.google.com/citations?user=6HUF7tsAAAAJ&hl=en
[9] http://www.uav.ro/ro/universitate/dhc
[10] http://univagora.ro/ro/universitate/foto/album/3/
[11]
http://univagora.ro/jour/index.php/ijccc/about/editorialTeam
[12] http://www.acad.ro/carti2008/carte08_06Zadeh.htm
[13]
http://www.journal.univagora.ro/?page=article_list&volume=VI&nr=3
[14] http://univagora.ro/icccc2014/
P.S. Pentru mai multe poze, accesaþi Galeria foto: Pãrintele logicii fuzzy, Lotfi A. Zadeh, activ la cei 92 de ani.

Trimite email
vineri, 13 decembrie 2024, 23:13:15 Ora standard a Europei de Est