Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Pãrintele logicii fuzzy, Lotfi A. Zadeh, activ la cei 92 de ani

Educaþie pentru ºi prin internet: Educaþie netãþeneascã (17)

Pãrintele logicii fuzzy, Lotfi A. Zadeh, activ la cei 92 de ani

Lotfi A. Zadeh, pãrintele mulþimilor ºi logicii fuzzy, savant multi ºi interdisciplinar (inginer, matematician, informatician, logician, cercetãtor în inteligenþã artificialã), s-a nãscut la 4 februarie 1921 la Baku, în Azerbaijan, fosta Uniune Sovieticã. Mama sa era medic pediatru (de etnie ruso-evreiascã), iar tatãl sãu ziarist delegat de Iran (de etnie azero-iranianã) [1].

Când Lotfi a împlinit 10 ani, în 1931 familia Zadeh s-a mutat la Teheran, în Iran, unde Lotfi a fãcut liceul ºi a absolvit facultatea de inginerie electricã. În 1943 a emigrat în SUA ºi a obþinut masterul la celebrul Massachusetts Institute of Technology ºi doctoratul la Universitatea Columbia, unde a ºi profesat un an, devenind apoi profesor la Universitatea din California, Berkeley [4].
În anul 1965 a publicat în revista „Information and Control” articolul „Fuzzy sets”, articol care azi atinge aproximativ 40 mii de citãri. Suma totalã a citãrilor, a tuturor lucrãrilor sale, depãºeºte 105 mii de citãri [2]. Pe baza noþiunii de mulþime fuzzy (vagã) a apãrut logica fuzzy, cu implicaþii extrem de importante în inteligenþa artificialã. În prezent, la venerabila vârstã de 92 de ani, este încã activ, publicând articole cu idei provocatoare ºi fiind încã director al Berkeley Initiative in Soft Computing (BISC), funcþie pe care o deþine din 1991 [5].
"The question really isn't whether I'm American, Russian, Iranian, Azerbaijani, or anything else. I've been shaped by all these people and cultures and I feel quite comfortable among all of them.” (Lotfi A. Zadeh, [6])
Vizitele lui Lotfi A. Zadeh în România.
Doamna prof. univ. dr. mat. Ioana Moisil mi-a povestit cã l-a cunoscut pe Zadeh înainte de anul 1970, cu ocazia unei vizite pe care acesta o fãcuse unchiului sãu Grigore C. Moisil. Aceastã vizitã n-a rãmas fãrã urme. La sfatul lui Moisil, mai mulþi matematicieni s-au apucat de cercetãri în domeniul matematicii fuzzy, obþinând rezultate notabile, cei mai performanþi în domeniu fiind Constantin Virgil Negoiþã [7] ºi Dan Ralescu [8], care au publicat în colaborare cartea „Mulþimi vagi” în 1974, la Bucureºti. A mai fost în România la invitaþia prof. univ. dr. Mircea Stelian Petrescu, care a fost visiting professor, în perioada 1969-1990, la Universitatea din California, Berkeley.
În anul 2003, Lotfi A. Zadeh fiind devine Doctor Honoris Causa al Universitãþii „Aurel Vlaicu” din Arad [9], la propunerea doamnei Valentina Balaº, care l-a cunoscut la conferinþa IMPU 2002, la Annecy (Franþa). Tot dânsei i se datoreazã venirea sa în 2005 la Arad (SOFA 2005) ºi la Oradea (SOFA 2007), prilej cu care am avut ºi subsemnatul marele noroc sã-l cunosc prin intermediul doamnei Balaº.
Lotfi A. Zadeh la Universitatea Agora.
În anul 2008, Lotfi A. Zadeh a fost invitatul de onoare al Universitãþii Agora la ICCCC 2008 (v. pozele de la [10]), prilej cu care a acceptat sã intre ºi în echipa editorialã a revistei noastre IJCCC [11].
De atunci avem o colaborare continuã [12-14].
Astãzi, luni (4 februarie 2013), cu ocazia împlinirii a 92 de ani, extrem de rodnici, vã doresc multã sãnãtate, idei noi în continuare ºi La mulþi ani!, domnule profesor Zadeh!
Prof. univ. dr. Ioan DZIÞAC
Bibliografie
[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Lotfi_A._Zadeh
[2] http://scholar.google.com/citations?user=S6H-0RAAAAAJ&hl=en
[3] http://www.cs.berkeley.edu/~zadeh/
[4]  http://www.cs.berkeley.edu/
[5] http://www-bisc.cs.berkeley.edu/BISCProgram/
[6]
http://www.azer.com/aiweb/categories/magazine/24_folder/24_articles/24_zadeh.html
[7]
http://www.hunter.cuny.edu/cs/Faculty/Negoita/
[8]
http://scholar.google.com/citations?user=6HUF7tsAAAAJ&hl=en
[9] http://www.uav.ro/ro/universitate/dhc
[10] http://univagora.ro/ro/universitate/foto/album/3/
[11]
http://univagora.ro/jour/index.php/ijccc/about/editorialTeam
[12] http://www.acad.ro/carti2008/carte08_06Zadeh.htm
[13]
http://www.journal.univagora.ro/?page=article_list&volume=VI&nr=3
[14] http://univagora.ro/icccc2014/
P.S. Pentru mai multe poze, accesaþi Galeria foto: Pãrintele logicii fuzzy, Lotfi A. Zadeh, activ la cei 92 de ani.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 11:47:53 Ora standard a Europei de Est