Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

La trei colegii tehnice orădene se vor (re)înființa cinci clase de învățământ profesional tehnic

Comanda socială cere reînființarea școlilor profesionale

La trei colegii tehnice orădene se vor (re)înființa cinci clase de învățământ profesional tehnic

Primarul Oradiei, dl ing. Ilie Bolojan, a susținut ieri, 6 februarie 2013, o conferință de presă în sala mică a Primăriei Oradea, la care au fost invitați dna Delia Ungur -administratorul Parcului Industrial Eurobusiness Oradea, inspectorul școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Bihor – dl prof. Daniel Negrean, precum și dna Carmen Sasu – colaboratoare voluntară din partea firmei Romarketing, firmă care se ocupă cu recrutarea forței de muncă și training.

Potrivit comenzii sociale, Primăria își propune să sprijine reînființarea și dezvoltarea învățământului profesional tehnic în Oradea, pentru a se asigura astfel forță de muncă specializată pentru companiile din cadrul Parcului Industrial Eurobusiness Oradea.
Pentru început pe piața forței de muncă din acest parc există o cere pentru cinci clase de învățământ profesional tehnic, clase care se vor înființa în cadrul a trei colegii tehnice orădene: o clasă cu profil electromecanic utilaje și instalații industriale și o clasă cu profil sculer matrițer – la Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși”; o clasă cu profil electronist aparate și echipamente și o clasă cu profil operator CNC – la Colegiul Tehnic „Traian Vuia”, precum și o clasă cu profil încălțăminte - la Colegiul Tehnic „Transilvania”.
În deschiderea conferinței de presă, dl primar a ținut să ne reamintească pilonii Strategiei de dezvoltare a Municipiului Oradea în următorii patru ani, „strategie prezentată la început de mandat, prin care ne stabileam ca țintă ca în 2016, Oradea să fie un oraș al prosperității și al dezvoltării; un oraș atractiv ca și localizare pentru companii, care va genera oportunități pentru investiții și un punct de atracție pentru turiști.
1.Atragerea de investiții și crearea de locuri de muncă, prin susținerea localizării companiilor în municipiul Oradea și prin dezvoltarea companiilor locale
2.O infrastructură de bună calitate
3.O forță de muncă pregătită pentru a lucra în Oradea
4.Să punem în valoare patrimoniul și atracțiile Municipiului Oradea
5.Să dezvoltăm și să îmbunătățim în continuare calitatea serviciilor publice.
Astăzi (miercuri – n.n.), discutăm de al treilea pilon, legat de forța de muncă pregătită să lucreze în Oradea...”
„Discutăm de o forță de muncă pregătită deja să lucreze în aceste companii, situație care este avantajoasă atât pentru firme, care nu mai trebuie să cheltuiască, să investească sume suplimentare pentru a pregăti această forță de muncă, dar și pentru cei care doresc să se angajeze. Þinta pe care noi o avem pentru a dezvolta acest pilon este practic să reînființăm învățământul profesional, școlile profesionale, să prezentăm oportunitățile și avantajele acestui sistem de învățământ și șansele mărite ale celor care urmează să-l absolve de a-și găsi un loc de muncă pe piața locală”, a precizat dl primar Ilie Bolojan.
Doamna Delia Ungur - administratorul Parcului Industrial Eurobusiness Oradea s-a referit la necesitatea acestui proiect și etapele proiectului.
„Această școală profesională pe care ne dorim s-o înființăm începând cu toamna acestui an s-a bucurat de un răspuns pozitiv din partea companiilor. Ca etape, suntem exact în termen. Am reușit lucrul cel mai greu: modificarea planului de școlarizare pe acest an. Practic, aceste clase nou înființate sunt introduse în planul de școlarizare. Mai avem două etape importante de parcurs: semnarea unui protocol de colaborare între toți partenerii și o campanie de promovare a școlii profesionale pe care o vom începe destul de agresiv, cel târziu în partea a doua a lunii martie, mai ales pentru că prima perioadă de înscriere la aceste școli profesionale este luna mai. Această școală profesională va avea o componentă mare de activitate practică în cadrul companiilor”.
În continuare a fost prezentată structura anului școlar la învățământul profesional (în anul I: 40 % pregătire teoretică și 60 % pregătire practică, iar în anul II: 25% pregătire teoretică  și 75% pregătire practică) și avantajele.
„Noi nu dorim să pedepsim elevii la școala profesională, ci dorim să le oferim o oportunitate pentru a putea să se califice pe meserii de viitor”
Generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, dl prof. Daniel Negrean, a prezentat cadrul legal de reînființare a învățământului profesional tehnic. „Ordinul ministrului 3.168 spune că învățământul profesional în România se organizează la finalizarea clasei a IX-a, începând cu clasa a X-a. Hotărârea Guvernului 1.062 din 30 octombrie 2012 vine să stimuleze învățământul profesional în România pentru că acordă fiecărui elev o bursă de 200 de lei, asemănătoare bursei pe care o primesc elevii de liceu, numită „Bani de liceu”. Doar că această bursă nu este limitată, ci se acordă tuturor elevilor care frecventează învățământul profesional.
Am ajuns să ne propunem cinci clase de învățământ profesional în Oradea, oferta companiilor era mult mai bogată, era undeva în jur de șapte, dar am spus să nu forțăm, ci încercăm să realizăm cele cinci clase”.
„Pentru promovare proiectului au fost gândite mai multe modalități: prin intermediul unui film, al unor pliante, prin vizite organizate în zona intreprinderilor. Și sunt convins că dacă va exista și acea parte din contract, respectiv acea bursă pe care agentul economic o va acorda pe lângă cei 200 de lei pe care îi primește elevul de la stat, lucrurile vor sta în bună regulă”, a mai adăugat inspectorul general.
„Trebuie să schimbăm, în câțiva ani de zile, o mentalitate!”
Discuțiile care au urmat au fost conduse de dl primar.
„Intenția noastră este să ducem și părinții, începând din clasa a VI-a, a VII-a și a VIII-a, să le prezentăm aceste companii. Una este amintirea fostei fabricii... și alta este o companie, unde în hală nu intri decât într-o ținută protejată, pentru că arată ca în spital. E o problemă personală ce vă spun: Trebuie să schimbăm, în câțiva ani de zile, o mentalitate, care mentalitate derivă dinainte de 1989, la o parte din părinți, de tipul „Ai carte, ai parte!” Este vorba despre acel program de convingere a populației că România are cel mai mic număr de studenți pe cap de locuitor din Europa. Și că trebuie să intrăm în societatea cunoașterii, societate care impune să absolvi un învățământ superior... Există facultăți sau specializări în învățământul superior care în mod clar îi trimit pe toți absolvenții în șomaj. Și-atunci trebuie să încercăm să explicăm populației nu se mai poate așa ceva. Trebuie să învățăm niște meserii care au cerere pe piață...”, a precizat dl primar Ilie Bolojan.
„A face o școală profesională nu este o rușine”
În interventia sa, dna Carmen Sasu a făcut un apel la schimbare de atitudine.
„E foarte important de a găsi o pârghie și o modalitate de a-i determina pe copii să înțeleagă că a face o școală profesională nu este o rușine, ba dimpotrivă este un atuu pe care poate să-l aibe vizavi de un altul. Copiii trebuie învățați că a munci nu este o rușine, dimpotrivă este un beneficiu”.
„Eu vreau să mai adaug un singur lucru, a intervenit dna Delia Ungur, vorba directorului Emerson: „Un strungar bun este mai bine plătit decât un inginer. Cred că ăsta este mesajul principal: un meseriaș bun este mult mai bun decât un om cu diplome”, a concluzionat dna Delia Ungur. (Ovidiu DAN)

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 02:25:15 Ora de vară a Europei de Est