Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

A apărut nr. 95 al revistei „OviDan”

Semnal

A apărut nr. 95 al revistei „OviDan”

Ediția conține știri și fotoreportaje din școli, de la diferite evenimente din municipiu și județ. Numărul se deschide cu Raportul Administrației Imobiliare Oradea.

În pagina a II-a, am publicat știri din „tabăra” partenerilor noștri; Alina Giurgiu (de la Eurovacanța) ne scrie despre cardurile internaționale de reduceri, pe care Eurovacanța le emite pe loc la Oradea (în calitate de agent autorizat). Monica Popovici (de la Papetăria „MONA”) ne face cunoscută noutatea absolută – Cartea de colorat magică, în care imaginile prind viață doar după ce le-ai umezit cu o pensulă. Miercuri, la inițiativa doamnei deputat Florica Cherecheș, elevi din 13 licee orădene au pornit într-un marș de Ziua Internațională pentru Nonviolență în Școală. În pagina Universitaria – Ședința Senatului Universității din Oradea, din 28 ianuarie. În pagina (și rubrica) sa consacrată, distinsul prof. univ. dr. Ioan Dzițac ne vorbește despre părintele logicii fuzzy – Lotfi A. Zadeh – care luni, 4 februarie 2013, a împlinit 92 de ani. Vineri, doamna deputat Florica Cherecheș și-a inaugurat Biroul parlamentar (pe str. Roman Ciorogariu, Nr. 24, la etajul I, al blocului), unde va ține audiențe în fiecare vineri, între orele 9 și 11; poate vă interesează telefonul biroului: 0359/ 411.955. În cadrul rubricii juridice (în cel de-al 28-lea episod), dl jurist Gârba Cornel ne vorbește despre o nouă măsură de protecție – Curatela. Eurovacanța ne propune Tabăra Alexandra din Grecia – model european de tabără pentru copii. De la Liceul Tehnologic „Horea” din Marghita, dna prof. Alina Capota ne scrie despre două evenimente: Sărbătorirea zilei de 24 ianuarie și concursul literar-artistic. De la doamna profesor Mariana Man aflăm că echipa de voluntari de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea este tot mai numeroasă și mai activă. Vineri, campionii ecologiști de la Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu” (elevii claselor I A și B, îndrumați de prof. Viorica Brege și Eva Tirpe) ne-au uimit din nou, în marcarea Zilei Mondiale a Zonelor Umede. La Școala Gimnazială Nr. 11 din Oradea, doamna prof. Angela Nuță a făcut marți o pledoarie pentru protejarea zonelor umede. Pe aceeași temă, la Colegiul Național „Iosif Vulcan”, a avut loc concursul educativ „Să protejăm zonele umede!” La competiție au participat elevii claselor a II-a B și a III-a A, îndrumați de prof. Rodica Panti și prof. dr. Maria Donca, întrecere coordonată de dna ing. Loredana Þîrț, de la Agenția pentru Protecția Mediului Bihor. La rubrica „Cu noi este Dumnezeu”, Alexandra ne prezintă frumoasele versuri ale cântecului „Pentru Tine, Doamne!” În pagina Controverse, maestrul Al Serpens, un fin observator al vieții și lumii contemporane se întreabă, chiar așa: „Istoria (chiar) se repetă?” Prof. Gabriela Oșvald de la Școala Gimnazială Nr. 11 ne scrie că a fost cu elevii săi din clasa pregătitoare A la „Cenușăreasa”, piesă prezentată de actorii Teatrului din Baia Mare pe scena Teatrului „Regina Maria” din Oradea. În perioada 23-24 martie și 20-21 aprilie, în două reprize, D.P.P.P.D. al Universității din Oradea organizează cursuri de formare pentru personalul didactic; tema cursului este „Educația pentru sănătate. Instruire în acordarea primului ajutor”. Elevii dnei prof. Monica Toader de la Eco Școala „Avram Iancu” din Oradea ne-au divulgat un secret: În 2 februarie nu se sărbătorește doar Ziua Mondială a Zonelor Umede, ci și Ziua internațională a clătitelor. Preșcolarii dnelor educatoare Floare Bernad și Voichița Portelechi (de la Grădinița Nr. 45 – „Ion Creangă” din Oradea) au făcut o călătorie imaginară în zonele polare.
Acestea au fost subiectele care au încăput în revista „OviDan” nr. 95, apărută marți, 5 februarie 2013; numărul conține nu mai puțin de 58 de poze. (Moise-Ovidiu DAN)

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 15:52:31 Ora de vară a Europei de Est