Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

„În 2012 s-au făcut pași mari înainte în ceea a ce privește Instituția Arhitectului Șef”

Raportul Instituției Arhitectului Șef

„În 2012 s-au făcut pași mari înainte în ceea a ce privește Instituția Arhitectului Șef”

Viceprimarul municipiului Mircea Mălan, împreună cu directorul Instituției Arhitectului Șef, Adriana Lipoveanu și șeful serviciului autorizări din cadrul instituției, Lucia Iacob au prezentat azi, 14 februarie 2013, raportul de activitate pe anul 2012 al acestei direcții.

În cadrul conferinței, dna Lipoveanu a prezentat principalele atribuții ale Instituției Arhitectului Șef, precum și activitățile derulate de această instituție pe parcursul anului 2012. Astfel, în cadrul Serviciului Autorizări, Compartimentul Publicitate și Compartimentul Autorizări Rețele au fost înregistrate peste 7000 de cereri pe diferite domenii de activitate.
„Dacă analizăm activitatea acestui serviciu, luând ca indicator numărul cererilor prelucrate, se constată o scădere a acestora față de anul 2011, cu aproximativ 10%. Această scădere se manifestă pe segmentul sesizărilor și reclamațiilor, fapt ce vine ca o consecință firească a întăririi sectorului disciplina în construcții”, a menționat Adriana Lipoveanu.
În ceea ce privește activitatea Compartimentului Comisiei Municipale Urbanism și Amenajări în Teritoriu (CMUAT) în anul 2012, în cadrul acestui compartiment au fost prelucrate 1.502 de cereri și emise 1.324 de avize.
În continuare, directorul Instituției Arhitectului Șef a vorbit despre investițiile majore pentru care au fost elaborate documentații de urbanism ce au parcurs procedura legală de avizare și aprobare. Dintre acestea fac parte: centrul de integrare socială și locuințe sociale pe strada Vămii, parcul Industrial Eurobusiness II de pe strada Ogorului, descongestionarea traficului rutier și îmbunătățirea mobilității populației pe coridorul transfrontalier de legătură Oradea- Biharkeresztes, modernizarea și realizarea centrului de afaceri pentru micii producători în zona Rogerius, amenajarea grădinii publice pe dealul Ciuperca, amenajare parc Salca etc.
În cadrul conferinței au fost prezentate și proiectele de dezvoltare locale începute în anii anteriori care se vor continua sau se vor finaliza în anul 2013. Printre acestea putem aminti: refacerea planului urbanistic general al municipiului Oradea, realizarea statuii Regina Maria (se preconizează punerea statuii în valoare și pe timpul nopții prin variante moderne de iluminat), reproiectarea comerțului stradal, actualizarea, sistematizarea și prelucrarea informațiilor bazei de date prin preluarea tuturor documentațiilor de urbanism aprobate, preluarea documentațiilor de urbanism on-line și reabilitarea fondului construit din zona centrală a municipiului.
Totodată, Adriana Lipoveanu a menționat că administrația locală poartă discuții cu locatarii unor clădiri centrale importante din oraș, care prezintă o valoare în perimetrul Ansamblului Urban Centrul Istoric Oradea, cu scopul de a stopa fenomenul de degradare a fațadei acestora. Astfel, se conturează ca în acest an să fie demarate lucrări de reabilitare a fațadelor unor clădiri precum Casa Poynar și fostul Hotel Crișul Repede din Piața Ferdinand, precum și a Palatului Stern de pe Pietonal.
La finalul conferinței, viceprimarul Mircea Mălan a concluzionat: „În 2012 s-au făcut pași mari înainte în ceea a ce privește Instituția Arhitectului Șef, însă cum a rezultat și din această prezentare a raportului de activitate al acestei instituții, trebuie urmărită în continuare calitatea urbanistică a orașului. În 2013 vom încerca să ne axăm pe două direcții esențiale: reabilitarea clădirilor care au valoare patrimonială pentru acest oraș, precum și punerea în valoare a acestor clădiri. Un alt aspect important este să creștem calitatea serviciilor oferite de Instituția Arhitectului Șef. (Biroul de presă)

Trimite email
sâmbătă, 1 noiembrie 2025, 02:54:18 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...