Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„În 2012 s-au făcut pași mari înainte în ceea a ce privește Instituția Arhitectului Șef”

Raportul Instituției Arhitectului Șef

„În 2012 s-au făcut pași mari înainte în ceea a ce privește Instituția Arhitectului Șef”

Viceprimarul municipiului Mircea Mălan, împreună cu directorul Instituției Arhitectului Șef, Adriana Lipoveanu și șeful serviciului autorizări din cadrul instituției, Lucia Iacob au prezentat azi, 14 februarie 2013, raportul de activitate pe anul 2012 al acestei direcții.

În cadrul conferinței, dna Lipoveanu a prezentat principalele atribuții ale Instituției Arhitectului Șef, precum și activitățile derulate de această instituție pe parcursul anului 2012. Astfel, în cadrul Serviciului Autorizări, Compartimentul Publicitate și Compartimentul Autorizări Rețele au fost înregistrate peste 7000 de cereri pe diferite domenii de activitate.
„Dacă analizăm activitatea acestui serviciu, luând ca indicator numărul cererilor prelucrate, se constată o scădere a acestora față de anul 2011, cu aproximativ 10%. Această scădere se manifestă pe segmentul sesizărilor și reclamațiilor, fapt ce vine ca o consecință firească a întăririi sectorului disciplina în construcții”, a menționat Adriana Lipoveanu.
În ceea ce privește activitatea Compartimentului Comisiei Municipale Urbanism și Amenajări în Teritoriu (CMUAT) în anul 2012, în cadrul acestui compartiment au fost prelucrate 1.502 de cereri și emise 1.324 de avize.
În continuare, directorul Instituției Arhitectului Șef a vorbit despre investițiile majore pentru care au fost elaborate documentații de urbanism ce au parcurs procedura legală de avizare și aprobare. Dintre acestea fac parte: centrul de integrare socială și locuințe sociale pe strada Vămii, parcul Industrial Eurobusiness II de pe strada Ogorului, descongestionarea traficului rutier și îmbunătățirea mobilității populației pe coridorul transfrontalier de legătură Oradea- Biharkeresztes, modernizarea și realizarea centrului de afaceri pentru micii producători în zona Rogerius, amenajarea grădinii publice pe dealul Ciuperca, amenajare parc Salca etc.
În cadrul conferinței au fost prezentate și proiectele de dezvoltare locale începute în anii anteriori care se vor continua sau se vor finaliza în anul 2013. Printre acestea putem aminti: refacerea planului urbanistic general al municipiului Oradea, realizarea statuii Regina Maria (se preconizează punerea statuii în valoare și pe timpul nopții prin variante moderne de iluminat), reproiectarea comerțului stradal, actualizarea, sistematizarea și prelucrarea informațiilor bazei de date prin preluarea tuturor documentațiilor de urbanism aprobate, preluarea documentațiilor de urbanism on-line și reabilitarea fondului construit din zona centrală a municipiului.
Totodată, Adriana Lipoveanu a menționat că administrația locală poartă discuții cu locatarii unor clădiri centrale importante din oraș, care prezintă o valoare în perimetrul Ansamblului Urban Centrul Istoric Oradea, cu scopul de a stopa fenomenul de degradare a fațadei acestora. Astfel, se conturează ca în acest an să fie demarate lucrări de reabilitare a fațadelor unor clădiri precum Casa Poynar și fostul Hotel Crișul Repede din Piața Ferdinand, precum și a Palatului Stern de pe Pietonal.
La finalul conferinței, viceprimarul Mircea Mălan a concluzionat: „În 2012 s-au făcut pași mari înainte în ceea a ce privește Instituția Arhitectului Șef, însă cum a rezultat și din această prezentare a raportului de activitate al acestei instituții, trebuie urmărită în continuare calitatea urbanistică a orașului. În 2013 vom încerca să ne axăm pe două direcții esențiale: reabilitarea clădirilor care au valoare patrimonială pentru acest oraș, precum și punerea în valoare a acestor clădiri. Un alt aspect important este să creștem calitatea serviciilor oferite de Instituția Arhitectului Șef. (Biroul de presă)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 00:37:10 Ora de vară a Europei de Est