Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

„În 2012 s-au făcut pași mari înainte în ceea a ce privește Instituția Arhitectului Șef”

Raportul Instituției Arhitectului Șef

„În 2012 s-au făcut pași mari înainte în ceea a ce privește Instituția Arhitectului Șef”

Viceprimarul municipiului Mircea Mălan, împreună cu directorul Instituției Arhitectului Șef, Adriana Lipoveanu și șeful serviciului autorizări din cadrul instituției, Lucia Iacob au prezentat azi, 14 februarie 2013, raportul de activitate pe anul 2012 al acestei direcții.

În cadrul conferinței, dna Lipoveanu a prezentat principalele atribuții ale Instituției Arhitectului Șef, precum și activitățile derulate de această instituție pe parcursul anului 2012. Astfel, în cadrul Serviciului Autorizări, Compartimentul Publicitate și Compartimentul Autorizări Rețele au fost înregistrate peste 7000 de cereri pe diferite domenii de activitate.
„Dacă analizăm activitatea acestui serviciu, luând ca indicator numărul cererilor prelucrate, se constată o scădere a acestora față de anul 2011, cu aproximativ 10%. Această scădere se manifestă pe segmentul sesizărilor și reclamațiilor, fapt ce vine ca o consecință firească a întăririi sectorului disciplina în construcții”, a menționat Adriana Lipoveanu.
În ceea ce privește activitatea Compartimentului Comisiei Municipale Urbanism și Amenajări în Teritoriu (CMUAT) în anul 2012, în cadrul acestui compartiment au fost prelucrate 1.502 de cereri și emise 1.324 de avize.
În continuare, directorul Instituției Arhitectului Șef a vorbit despre investițiile majore pentru care au fost elaborate documentații de urbanism ce au parcurs procedura legală de avizare și aprobare. Dintre acestea fac parte: centrul de integrare socială și locuințe sociale pe strada Vămii, parcul Industrial Eurobusiness II de pe strada Ogorului, descongestionarea traficului rutier și îmbunătățirea mobilității populației pe coridorul transfrontalier de legătură Oradea- Biharkeresztes, modernizarea și realizarea centrului de afaceri pentru micii producători în zona Rogerius, amenajarea grădinii publice pe dealul Ciuperca, amenajare parc Salca etc.
În cadrul conferinței au fost prezentate și proiectele de dezvoltare locale începute în anii anteriori care se vor continua sau se vor finaliza în anul 2013. Printre acestea putem aminti: refacerea planului urbanistic general al municipiului Oradea, realizarea statuii Regina Maria (se preconizează punerea statuii în valoare și pe timpul nopții prin variante moderne de iluminat), reproiectarea comerțului stradal, actualizarea, sistematizarea și prelucrarea informațiilor bazei de date prin preluarea tuturor documentațiilor de urbanism aprobate, preluarea documentațiilor de urbanism on-line și reabilitarea fondului construit din zona centrală a municipiului.
Totodată, Adriana Lipoveanu a menționat că administrația locală poartă discuții cu locatarii unor clădiri centrale importante din oraș, care prezintă o valoare în perimetrul Ansamblului Urban Centrul Istoric Oradea, cu scopul de a stopa fenomenul de degradare a fațadei acestora. Astfel, se conturează ca în acest an să fie demarate lucrări de reabilitare a fațadelor unor clădiri precum Casa Poynar și fostul Hotel Crișul Repede din Piața Ferdinand, precum și a Palatului Stern de pe Pietonal.
La finalul conferinței, viceprimarul Mircea Mălan a concluzionat: „În 2012 s-au făcut pași mari înainte în ceea a ce privește Instituția Arhitectului Șef, însă cum a rezultat și din această prezentare a raportului de activitate al acestei instituții, trebuie urmărită în continuare calitatea urbanistică a orașului. În 2013 vom încerca să ne axăm pe două direcții esențiale: reabilitarea clădirilor care au valoare patrimonială pentru acest oraș, precum și punerea în valoare a acestor clădiri. Un alt aspect important este să creștem calitatea serviciilor oferite de Instituția Arhitectului Șef. (Biroul de presă)

Trimite email
marți, 17 iunie 2025, 06:14:59 Ora de vară a Europei de Est