Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Prăjiturele de sărbătoare, pregătite împreună cu partenerii de la Grădinița „Trei Ursuleți”

Joi, la Grădinița Nr. 44, în cadrul parteneriatului „Grădinițe înfrățite”

Prăjiturele de sărbătoare, pregătite împreună cu partenerii de la Grădinița „Trei Ursuleți”

Ieri, fiind sărbătoare în inimi, Ziua iubirii (14 februarie 2013), copiii din grupa mică A de la Grădinița Nr. 44 – „Rază de soare” din Oradea și-au manifestat iubirea față de aproapele, față de partenerii de proiect în mod cât se poate de „dulce”, chiar la propriu, pregătind prăjiturele împreună cu prietenii lor din grupa mijlocie A de la Grădinița particulară „Trei Ursuleți”.

Activitatea s-a desfășurat în cadrul parteneriatului „Grădinițe înfrățite”.
Șansa ne-a surâs ca timp de două zile, miercuri și joi, să fim alături de minunatul colectiv de educatoare de la Grădinița Nr. 44 – „Rază de soare”, structura Școlii Gimnaziale „Avram Iancu” din Oradea. Prilej de a descoperi infuzia de capital, de tinerețe care armonizează perfect cu experiența, competența, înțelepciunea și profesionalismul educatoarelor care au construit și întreținut numele și renumele acestei unități de învățământ, în frunte cu doamna director adjunct Mariana Vereș, un model de dascăl, care ajuns la vârsta înțelepciunii, manifestă multă flexibilitate și deschidere față de nou, apreciază, sprijină și încurajează colegii tineri, promovându-le proiectele și implicit imaginea.
AnaMaria, Alexandra și Anca fiind doar trei dintre tinerele educatoare pline de idei și dornice de a escalada Everestul profesiei de dascăl.
„Plecăm cu toții joi, la 10/ Cu alți copii timp vom petrece/ Cu copilași cuminți, vioi/ Cu cei în parteneriat cu noi/ Ca să facem o gustare/ Joi, în zi de sărbătoare”; acesta a fost mesajul transmis prin versuri de Alexandra Gaja – coordonatorul activității de joi, alături de colega sa de grupă, Cornea Anca. Alexandra și Anca, în calitate de gazde au primit vizita partenerilor de la „Trei Ursuleți”, însoțiți de Ramona Ghiuro și Florina Ghețe.
„Să ne aduceți și nouă o rază de soare!”
„Aflând că vom avea o activitate la Grădinița „Rază de soare”, părinții copiilor noștri ne-au spus dimineață: „Să ne aduceți și nouă o rază de soare!” ține să ne informeze educatoarea Ramona Ghiuro de la Grădinița „Trei Ursuleți” (director, prof. Curta Timea).
Activitatea practic-gospodărească a fost cât se poate de delicioasă, și la propriu și la figurat. Și cum ar fi putut fi altfel de vreme ce mânuțele lor au frământat și modelat aluatul ca pe o plastilină, luând contact cu bombonicile pe care trebuiau să le folosească pe post de „condimente” auxiliare. Ochii văd, inima cere. Din iubire, din instincte de conservare și din bucuria de a gusta prăjiturelele și bombonelele, mânuțele ajungeau mereu în guriță fără vrere; cineva, o forță divină, îi îndemna să guste mereu din aluatul care le trăgea cu ochiul! Împărțiți în trei grupe combinate, în deplină armonie, cei mici și mijlocii, care se confundau perfect, au avut o sarcină grea: aceea de a rezista ispitei, de a se abține și a pune pe farfurioare prăjiturelele scoase din forme, care la final tot pe limba lor s-au topit, împreună cu o cană cu suc. Activitatea practică propriu-zisă a fost admirabil pregătită și anunțată de „Gogoașa delicioasă”, pasată de la unul la altul, un joc și un prilej de prezentare și cunoaștere interpersonală, de versurile și cântecele pe care le-au prezentat și unii și alții, iar Trenulețul muzical și jocul de rol cu măști (cățel, pisică și broscuță) au fost tot atâtea ocazii de socializare, de relaționare.
„Încurajăm și ne bucurăm de astfel de parteneriate”
„Încurajăm și ne bucurăm de astfel de parteneriate, avea să se exprime la final doamna director adjunct Mariana Vereș. Întreținem în permanență această relație educațională colegială. Anii trecuți am avut parteneriat cu Grădinița Creștină „Emanuel”. Suntem deschiși și încântați să avem activități, schimburi de experință cu alte grădinițe. Important este copilul, să-l vezi cum muncește și râde cu plăcere, cu toată ființa sa. Pretutindeni omul harnic și prietenos sfințește locul, iar cooperarea nu poate decât să ajute actul instructiv-educativ, să-i dea o nouă dimensiune și eficiență”, conchide doamna director.
La frumoasa și reușita activitate gospodărească, doamna director a invitat să participe și alte cadre tinere din unitate (Felicia Zerghe și Adela Furtos) pentru a câștiga experiență în derularea de parteneriate, dar nu numai. Prezentă la activitate, și doamna Floare Bodea, profesor cu experiență, avea să felicite protagoniștii parteneriatului pentru rodul muncii lor, atmosfera de lucru, materialele, procedeele, tehnicile și mijloacele bogate și variate folosite pe parcursul întregii activități și nu în ultimul rând pentru relațiile armonioase dintre parteneri, care au fost până la urmă cireașa de pe tort în Ziua iubirii.
La finalul activității, Alexandra i-a condus pe „ursuleți” prin cetatea Soarelui, spre a cunoaște și a simți și căldura celorlalte raze de soare! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Prăjiturele de sărbătoare, pregătite împreună cu partenerii de la Grădinița „Trei Ursuleți”. 

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 14:10:34 Ora de vară a Europei de Est