Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 mai 2021
Ministrul Sorin Cîmpeanu: Sunt universități care se gândesc ca din toamnă să impună anumite condiții: Purtarea de combinezoane de către studenții nevaccinați. Susțin această variantă
Studenții nevaccinați ar putea fi obligați să se prezinte purtând combinezon dacă vor să participe fizic la ore din toamnă, pe când cei vaccinați vor putea să se deplaseze fără astfel de măsuri, iau în calcul unele universități din România, a declarat astăzi ministrul Educației Sorin Cîmpeanu în cadrul unui interviu de la Hotnews.ro. De asemenea, ministrul a adăugat că ar putea exista o prioritizare a studenților vaccinați la cazarea în cămine.
„Sunt unul dintre cei care susțin importanța prezenței fizice pentru derularea stagiilor de practică și activităților directe. Pentru asta, sunt universități care se gândesc ca din toamnă să nu facă rabat de la prezența fizică în cadrul orelor de laborator/lucrări practice și să impună o serie de condiții, spre exemplu participarea studenților vaccinați la aceste ore de laborator și lucrări practice, fără a fi îngrădit participarea studenților care nu sunt vaccinați. Studenții care nu se vor fi vaccinat în toamnă ar putea să aibă la dispoziție, spre exemplu, combinezoane de protecție pe care să le poarte pe tot parcursul programului didactic. Sunt câteva universități și eu personal susțin această variantă”, a declarat Cîmpeanu.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
23 martie 2021
1.*BREAKING
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie 2021 pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu precizează că, practic, două săptămâni din vacanța de vară se mută în vacanța de primăvară.
„Finalul semestrului al II-lea se decalează două săptămâni. Vacanța de primăvară se prelungește cu două săptămâni. Se mută practic două săptămâni din vacanța de vară în vacanța de primăvară.
În loc să finalizăm semestrul al II-lea pe 18 iunie, se va încheia pe 2 iulie.
• elevii clasei a VIII-a care termină pe 25 iunie (în loc de 11 iunie),
• elevii clasei a XII-a care termină în 18 iunie (în loc de 4 iunie) și
• învățământul profesional și tehnic care termină pe 23 iulie (în loc de 9 iulie)
Dacă nu ar fi fost această variantă a prelungirii vacanței de primăvară cu două săptămâni și a mutării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a după Bacalaureat, cu tot cu Admiterea la liceu, „ar fi fost destul de clară închiderea școlilor, inclusiv pentru derularea simulărilor”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Oficialul a dat exemplu că în București, școlile s-ar fi închis de mâine, dacă nu accepta această variantă.
Cîmpeanu a spus că dacă nu ar fi acceptat această modificare a structurii anului școlar, nu s-ar fi semnat modificarea ordinului comun de ministru, ordin pe care trebuia să îl semneze Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății.

2.*OFICIAL
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial, marți seara.
Ordinul nou prevede că scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

Spectacolul informaticii în amintirile unui sexagenar

Educație pentru și prin internet: Educație netățenească (19)

Spectacolul informaticii în amintirile unui sexagenar

Primul an de studenție la informatică
Născut la 14.02.1953, fără să am timp să-mi dau seama, am devenit sexagenar. E un prilej uzual de a depăna amintiri, care s-ar putea să fie interesante pentru unii dintre cititori, dar să-i plictisească pe alții (îmi cer scuze anticipat!).

Nimic din ce am trăit, pe plan profesional, nu se poate compara cu fascinantul spectacol al informaticii, la care am participat, uneori pasiv, dar și activ, uneori ca spectator uluit, dar și ca actor și regizor, ce-i drept în roluri și piese modeste, după posibilități și context (sunt titular al unor discipline de informatică la programe de licență și master, am publicat articole și manuale de informatică, am înființat un master de informatică, am fondat o conferință și o revistă internațională de informatică ș.a. [1]). Ar fi multe de povestit, dar spațiul nu-mi permite să prezint decât câteva repere din primul an de studenție, restul amintirilor sper să le public cu o altă ocazie.
„Foarte curând oamenii se vor împărți în două categorii: oameni bătrâni și oameni care știu să lucreze la calculator”. (Grigore C. Moisil, prin anii’70)
„Cuvântul „teoremă”, care denumește cărămida matematicii, are o etimologie în greaca veche și înseamnă „spectacol”. Procesul de configurare a unei teoreme este un spectacol. Educația înseamnă spectacol.” (Solomon Marcus, 2010 [2])
Preambul. Probabil că generației de azi îi vine greu să creadă că primul meu contact vizual cu un calculator, de la câțiva metri distanță, s-a produs abia în primul an de facultate. Până atunci nu am văzut un calculator nici măcar în poze, am auzit doar, de la profesorul meu de filozofie din liceu, că ar exista mașini de calcul și că acestea ar juca și șah, dar destul de modest (nu știu dacă a apucat să afle că în 1997, un calculator IBM, „Deep Blue”, l-a învins la șah pe marele maestru Kasparov [3]). Pe urmă am aflat că există în România și specializări de informatică la facultate, la care se studiază mașinile de calcul, ceea ce mi-a stârnit interesul să urmez informatica.
FORTRAN C-256 [4]. În 1953, anul nașterii mele, se năștea și FORTRAN-ul, limbajul de programare în care aveam să scriu, în 1972, primul meu program de calculator, în anul I de facultate. Limbajul, fiind compilat, după prima eroare de sintaxă depistată era rejectat, trebuia reparată eroarea și înlocuită cartela, iar rularea trebuia reluată după fiecare corectură, ceea ce făcea ca durata finalizării unui program în bune condiții să dureze extrem de mult (ceea ce m-a determinat să abandonez informatica, în favoarea matematicii, până la apariția PC-urilor și a limbajelor interpretate și interactive).
Felix C-256 [5]. Calculatorul Felix C-256 (acel „256” venea de la … numărul de KB pe care îl avea memoria RAM a „dihaniei”, care cântărea câteva tone), ocupa o sală mare la Centrul de Calcul al Universității „Babeș-Bolyai” (UBB) din Cluj[6]. L-am privit cu mare curiozitate, dar doar prin gemulețul unde îi predam cutia cu cartelele perforate operatorului. Nu aveam voie să intrăm în sala calculatorului, iar programul îl realizam în trei etape: 1) făceam schema logică, 2) scriam programul pe hârtie, pe un formular tipizat, 3) îl transcriam/perforam pe niște cartele de carton dreptunghiulare, cu coloane de cifre de la 0 la 9 și colțul din stânga-sus tăiat [7].
Grigor Moldovan [8]. Destinul meu profesional este decisiv legat de mentorul meu, în prezent profesor emerit și conducător de doctorat la UBB Cluj-Napoca, prof. univ. dr. Grigor Moldovan. Doctor în matematică, trimis de UBB la cursuri de informatică la Praga și Grenoble, tânărul G. Moldovan, lector pe atunci, a fost pus să ne predea cursuri de informatică (Structuri de date, Scheme logice, FORTRAN și COBOL). La început, singura noastră sursă de informare era dânsul și notițele dânsului (ulterior a publicat mai multe manuale, culegeri și cărți, cea mai notorie fiind cartea „Scheme logice și programe FORTRAN”, după care au studiat generații întregi de programatori din întreaga țară).
Profesorul Moldovan mi-a fost coordonator la lucrarea de diplomă, la lucrarea pentru obținerea gradului didactic I și, în final, mi-a fost conducător de doctorat în informatică. În 2006 am publicat în colaborare două cărți despre sistemele distribuite în internet.  Ioan Dzițac
Bibliografie
[1] http://univagora.ro/personal/dzitac-ioan/
[2]
http://www.edituraspandugino.ro/docs/rasfoieste/educatia-in-spectacol-solomon-marcus.pdf
[3]
http://en.wikipedia.org/wiki/Deep_Blue_%28chess_computer%29
[4] http://en.wikipedia.org/wiki/Fortran
[5] http://ro.wikipedia.org/wiki/Felix_C
[6]
http://www.cs.ubbcluj.ro/~moldovan/ConferintaAniv35ani.pdf
[7] http://en.wikipedia.org/wiki/Punched_card
[8] http://ro.wikipedia.org/wiki/Grigor_Moldovan

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

joi, 24 iunie 2021