Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Colegiul Național „Emanuil Gojdu” a devenit una din cele 10 academii Microsoft din România”

Interviu cu dl prof. Adrian Niță

„Colegiul Național „Emanuil Gojdu” a devenit una din cele 10 academii Microsoft din România”

În 17 februarie 2012, publicam pe ovidan.ro știrea...Cursuri și examene online: „Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea a devenit Academie CISCO”.

În respectivul material v-am informat despre faptul că la finele anului 2011, în urma cursurilor parcurse și a examenelor promovate de către domnul profesor Adrian NIÞĂ, Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea a devenit Academie CISCO.
„Acest lucru a creat posibilitatea ca elevi ai colegiului nostru să poată să parcurgă cursurile și să susțină examenele prestigioasei firme americane”, ne spunea atunci dl profesor Adrian Niță.
De-atunci a curs multă apă pe Crișul (cel) Repede, care curge lin, fără să se agite, chiar prin apropierea colegiului gojdiștilor.
În acest 25/26 februarie 2013 , la un an distanță, ne-am propus să continuăm dialogul început atunci cu dl profesor Adrian Niță.
-Deci, domnule profesor, ce aveți de declarat... pentru a ne reaminti și a pune cititorii în temă cu Academia Microsoft de la C.N. „Emanuil Gojdu” din Oradea?
-Din capul locului trebuie să precizăm că în anul școlar 2011-2012, Colegiul Național „Emanuil Gojdu” a devenit una din cele 10 academii Microsoft din România. Aceasta înseamnă că avem dreptul să ținem cursuri. Microsoft ne-a dat dreptul acesta.
-De ce?
-Datorită rezultatelor pe care le-au avut copiii noștri la olimpiade, la informatică și TIC, faptul că eu și soția (soții Adrian și Maria Niță - n.n.) am scris și acele două cărți de care ați amintit și dumneavoastră, pentru Microsoft.
Și-atunci, noi avem dreptul să ținem aceste cursuri pentru toți elevii din școlile din județul Bihor, pentru studenți, o să discutăm și la universitate, să facem un parteneriat, plus pot urma cursuri inclusiv profesorii.
-În ce constau aceste cursuri?
-Cursurile constau în elemente din pachetul Office. Poate să devină specialist fie pe tot pachetul Office sau pe elemente din pachetul Office, adică: specialist în Word. Toate cursurile sunt în limba engleză, sunt online; specialist în Excel, pentru că sunt oameni care nu le stăpânesc pe toate; cei de la M. s-au gândit doar pentru anumite produse de-ale lor. Sunt și produse la nivel mai înalt, ca de exemplu mediile de programare C# și programare pentru servere, pentru specialiști.
-Cum se vor realiza aceste cursuri?
-Cei care doresc se vor înscrie, îi vom înscrie noi la M. pe platformă și o dată pe săptămână primesc material pe care trebuie să-l parcurgă. Ce este interesant e că materialul are atașat și un programaș care îi verifică dacă au citit. Nouă ne va spune cât a stat pe fiecare material și cât a parcurs; materialul are și teme pe care trebuie să le rezolve. Iar data viitoare când ne întâlnim discutăm pe marginea temei respective, pe care a avut-o de parcurs, lămurim  elementele care nu au fost clare și dau unul dintre examene. Un examen ca să obțină certificare pentru Word, specialist în Word, înseamnă să dea mai multe examene. Și la fiecare întâlnire de genul acesta dăm un examen. Examenul este online.
-Câte întâlniri veți avea cu respectivii cursanți și la ce interval?
-Examenele vor fi în funcție de materia pe care și-au ales-o. Dacă e o materie mai multă, să zicem: Word, Excel, PowerPoint, atunci putem de comun acord cu cursanții ca întâlnirile să fie mai multe, să se lămurească toate aspectele. Ca să aibă succes la examen. Să tot fie în jur de vreo 10.
P.S. Acesta este primul episod. (Ov. D.)

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 06:38:15 Ora standard a Europei de Est