Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Colegiul Național „Emanuil Gojdu” a devenit una din cele 10 academii Microsoft din România”

Interviu cu dl prof. Adrian Niță

„Colegiul Național „Emanuil Gojdu” a devenit una din cele 10 academii Microsoft din România”

În 17 februarie 2012, publicam pe ovidan.ro știrea...Cursuri și examene online: „Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea a devenit Academie CISCO”.

În respectivul material v-am informat despre faptul că la finele anului 2011, în urma cursurilor parcurse și a examenelor promovate de către domnul profesor Adrian NIÞĂ, Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea a devenit Academie CISCO.
„Acest lucru a creat posibilitatea ca elevi ai colegiului nostru să poată să parcurgă cursurile și să susțină examenele prestigioasei firme americane”, ne spunea atunci dl profesor Adrian Niță.
De-atunci a curs multă apă pe Crișul (cel) Repede, care curge lin, fără să se agite, chiar prin apropierea colegiului gojdiștilor.
În acest 25/26 februarie 2013 , la un an distanță, ne-am propus să continuăm dialogul început atunci cu dl profesor Adrian Niță.
-Deci, domnule profesor, ce aveți de declarat... pentru a ne reaminti și a pune cititorii în temă cu Academia Microsoft de la C.N. „Emanuil Gojdu” din Oradea?
-Din capul locului trebuie să precizăm că în anul școlar 2011-2012, Colegiul Național „Emanuil Gojdu” a devenit una din cele 10 academii Microsoft din România. Aceasta înseamnă că avem dreptul să ținem cursuri. Microsoft ne-a dat dreptul acesta.
-De ce?
-Datorită rezultatelor pe care le-au avut copiii noștri la olimpiade, la informatică și TIC, faptul că eu și soția (soții Adrian și Maria Niță - n.n.) am scris și acele două cărți de care ați amintit și dumneavoastră, pentru Microsoft.
Și-atunci, noi avem dreptul să ținem aceste cursuri pentru toți elevii din școlile din județul Bihor, pentru studenți, o să discutăm și la universitate, să facem un parteneriat, plus pot urma cursuri inclusiv profesorii.
-În ce constau aceste cursuri?
-Cursurile constau în elemente din pachetul Office. Poate să devină specialist fie pe tot pachetul Office sau pe elemente din pachetul Office, adică: specialist în Word. Toate cursurile sunt în limba engleză, sunt online; specialist în Excel, pentru că sunt oameni care nu le stăpânesc pe toate; cei de la M. s-au gândit doar pentru anumite produse de-ale lor. Sunt și produse la nivel mai înalt, ca de exemplu mediile de programare C# și programare pentru servere, pentru specialiști.
-Cum se vor realiza aceste cursuri?
-Cei care doresc se vor înscrie, îi vom înscrie noi la M. pe platformă și o dată pe săptămână primesc material pe care trebuie să-l parcurgă. Ce este interesant e că materialul are atașat și un programaș care îi verifică dacă au citit. Nouă ne va spune cât a stat pe fiecare material și cât a parcurs; materialul are și teme pe care trebuie să le rezolve. Iar data viitoare când ne întâlnim discutăm pe marginea temei respective, pe care a avut-o de parcurs, lămurim  elementele care nu au fost clare și dau unul dintre examene. Un examen ca să obțină certificare pentru Word, specialist în Word, înseamnă să dea mai multe examene. Și la fiecare întâlnire de genul acesta dăm un examen. Examenul este online.
-Câte întâlniri veți avea cu respectivii cursanți și la ce interval?
-Examenele vor fi în funcție de materia pe care și-au ales-o. Dacă e o materie mai multă, să zicem: Word, Excel, PowerPoint, atunci putem de comun acord cu cursanții ca întâlnirile să fie mai multe, să se lămurească toate aspectele. Ca să aibă succes la examen. Să tot fie în jur de vreo 10.
P.S. Acesta este primul episod. (Ov. D.)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 23:54:52 Ora standard a Europei de Est