Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Miercuri, proba practică

Olimpiada națională de chimie, în direct, de la Oradea

Miercuri, proba practică

Miercuri, 6 februarie, între orele 9.30 și 12.30, cei 397 de olimpici naționali au susținut proba practică (experimentală) la șase școli orădene: la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” (candidații clasei a VIII-a), la colegiile naționale „E. Gojdu” (candidații clasei a IX-a) și „M. Eminescu” (candidații clasei a X-a), la Colegiul Tehnic „Transilvania” și Liceul Teoretic „Lucian Blaga” (candidații clasei a XI-a), iar la Liceul Teoretic „Ady Endre” (candidații clasei a XII-a).

Plini de avânt, pornim pe teren, imediat după ora 8.00.
La „Blaga” o dăm în bară!
Domnul director Ioan Hora era încântat, în sfârșit  laboratorul său de chimie, care arăta super, avea șansa să iasă în lume, adică să fie cunoscut și admirat de zeci și sute de ochi din țara (lumea) întreagă! Stupefacție! La locul cu pricina, dăm de două membre ale comisiei centrale mai catolice decât Papa. Cum adică presa să pozeze frumusețea de laborator! Vai de mine! Nu divulgăm secrete! Vicepreședintele, așijderea, nu-și asumă responsabilitatea. Se dau telefoane la împărăție. Nu știm ce s-a comunicat de la centru (C.N. „E.Gojdu”), dar în final, nu mai insistăm, renunțăm, spre disperarea directorului Ioan Hora, care nu vede cu ochi bun atâta secretomanie. Să vă mai spunem ca nici măcar la ședința tehnică nu am avut voie să pozăm. A trebuit să ne  mulțumit doar cu discuția pe care am avut-o înainte cu echipalul județului Sibiu și cu poza celor trei olimpici sibieni, care nu erau deloc încântați de proba teoretică, prin urmare, nu se așteptau la mare brânză, dar erau încrezători că vor da lovitura la proba experimentală!
Ne luăm picioarele la spinare și pornim spre școala „Dacia”.
Ion Ion e un profesor admirabil!
Ca să vezi națiune, oameni și oameni, dascăli și dascăli!
La Școala cu clasele I-VIII „Dacia” suntem primiți cu brațele deschise, atât de dl director Florian Hava, cât și de prof. dr. Ion Ion, de la Universitatea Politehnică București, catedra de chimie analitică, vicepreședintele Comisiei centrale, un om și un dascăl admirabil, care este încântat de vizita noastră. Nu intră nici în panică nici în sperieți (pentru că nu a văzut pe Dracu), ci, cu un calm englezesc, dă un telefon la împărăție, iar dna Daniela Bogdan, acceptă să se facă poze în prezența domniei sale (vicepreședintele Ion Ion).
De la domnia sa, aveam să aflăm apoi despre subiectele probei teoretice (de marți): patru subiecte, trei pe bază de probleme, plus un fel de test grilă, cu cinci variante de răspuns din care doar una era corectă („o schemă de reacții în care erau implicați 18 compuși; candidaților li se cerea să descrie formula chimică a fiecăruia dintre cei 18 compuși, utilizarea corectă a „aparaturii” matematice, gândind din punct de vedere chimic). Vedeți, la chimie, se interferează cunoștințe de matematică, fizică și chimie”, ne avertizează dl profesor. La proba practică, olimpicii (din clasa a VIII-a) aveau de identificat cinci substanțe diferite pe baza unor reacții chimice cu reactivi anorganici, și scrierea ecuațiilor reacțiilor chimice utilizate pentru identificarea cationilor.
 La „Gojdu” e... „Transilvania”
La C. N. „E. Gojdu”, portarul e  împărat! Și cum era „distrat” sau cu gândul la mâncare, o ia înspre bucătărie în loc să urce să ne anunțe dnei Daniela Bogdan. Noi stăm cuminți și așteptăm să iasă TV „Transilvania” și să urcăm, dar o luăm în freză, pentru că domnul director Viorel Mititean tocmai cobora împreună cu dna Daniela Bogdan, vicepreședintele comisiei centrale și dl Marius Andruh, președintele comisiei centrale  (unul cu ștampila, iar celălalt cu pixul, șefii C.C. urmau să treacă pe la celelalte cinci școli să ștampileze și să semneze lucrările candidaților). Așa că am făcut cale întoarsă și nu ne-am oprit până la Colegiul Tehnic „Transilvania”. De-aici, urma să revenim la „Gojdu”, dar tot degeaba pentru că între timp, tot așteptând șefii CC, se făcuse ora 12.30..., iar aceștia, ia-i de unde nu-s, nu se mai arătau la față ca să putem urca și în împărăția gojdistă.
Astăzi, urmează proba de baraj
Astăzi (joi, 7 februarie), cei 109 candidați care s-au înscris pentru proba de baraj se vor război cu subiectele timp de cinci ore, dând tot ce au mai bun pentru a ajunge în lotul național lărgit al României. Din păcate, doar primii 20 clasați vor avea această satisfacție supremă (ca indiferent de ceea ce au făcut la probele de marți și miercuri) să ajungă ăi mai primii olimpici chimiști ai României și să ne reprezinte țara la confruntările internaționale de chimie. (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 18:33:35 Ora de vară a Europei de Est