Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
17 ianuarie 2021
1.*Cum se va face testarea pentru depistarea cazurilor de Covid-19 în școli
.....
Secretarul de stat în Ministerul Sănătății, Andreea Moldovan, a oferit o serie de explicaţii pentru ProTV, privind procedura de testare în şcoli, scrie G4Media.ro.
Autoritățile iau în calcul deschiderea școlilor în 8 februarie și au anunțat o serie de măsuri, astfel ca revenirea copiilor în bănci să nu devină un risc pentru sănătatea lor. Dacă un elev dintr-o clasă este depistat pozitiv, atunci toți colegii săi vor fi testați, a anunțat ministrul Sănătății. Iar dascălii și personalul din școli sunt incluși în etapa a doua a campaniei de vaccinare anti Covid-19.

2.* Concursul pentru inspectori școlari generali și generali adjuncți va avea loc în primăvara aceasta, anunță ministrul Educației, iar cel pentru directori de școli, în vară. „Varianta de concurs din Legea lui Daniel Funeriu era mult mai bună decât ce avem astăzi”.

3.* Toate școlile trebuie să-și creeze conturi pe platforma de vaccinare, ca să-i înscrie și programeze pe profesori și pe ceilalți angajați, potrivit unei adrese către unitățile de învățământ și inspectoratele școlare, semnată de ministrul Educației, obținută de Edupedu.ro
„Fiecare unitate de învățământ va desemna o persoană responsabilă cu înregistrarea unității de învățământ preuniversitar pe platforma alocată campaniei de vaccinare, centralizarea datelor de identitate și programarea la vaccinare a personalului angajat în respectiva unitate. Informațiile cu privire la acțiunea de vaccinare pot fi trebuie să fie accesate pe linkul https://vaccinare-covid.gov.ro/platforma-programare/”, se arată în documentul citat.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

Din nou despre proiectul de modernizare a Pieței Rogerius

Proiectul tehnic va fi realizat de S.C. Poliart SRL

Din nou despre proiectul de modernizare a Pieței Rogerius

Joi, 7 martie 2013, în cadrul unei conferințe de presă, dl primar Ilie Bolojan ne-a vorbit despre proiectele aflate în derulare, dar și despre cel de modernizare a Pieței Rogerius.

Alături de dl primar, la conferință, au participat directorul general al ADP, dl Liviu Andrica și arhitectul Daniel Tivadar, reprezentantul firmei Poliart, cea care va realiza proiectul tehnic pentru Complexul Comercial Piața Rogerius (în valoare de 50.000 de euro).
Mai întâi despre proiectele aflate în lucru
Pentru început, dl primar a trecut în revistă principalele proiecte aflate în lucru în această perioadă: proiectele pe fonduri europene.
„Cel mai mare proiect la care lucrăm este cel de reabilitare a rețelelor și de înlocuire a centralei cu una nouă. În acest moment suntem în situația de a finaliza licitația privind reabilitarea rețelelor. Licitația a fost demarată anul trecut și în urma ei ar trebui să selectăm constructorul care va realiza înlocuirea a 17 km de magistrală. Am convenit că în data de 14 martie vom anunța câștigătorul. Valoarea estimată a acestei lucrări este de aproximativ 65 de milioane de lei, aproximativ 16 milioane de euro. Este una din cele mai mari licitații pe care le-a realizat până acum Primăria Oradea în acești ani... În ceea ce privește licitația pentru centrala nouă aceasta va fi cea mai mare licitație organizată de Primăria Oradea în ultimii 20 de ani. Este o licitație de 53 de milioane de euro. Am avut săptămâna aceasta o primă comisie de monitorizare unde s-a făcut o evaluare a documentației de licitație, luni este fixată o nouă ședință
Și intenția este ca tot joi, 14 martie, să trimitem pentru publicare în sistemul electronic de achiziții publice a documentației și deci să o demarăm. Perioada de execuție a lucrării va fi practic de 18 luni. Noi sperăm ca în această vară să facem adjudecarea, în așa fel încât în iarna 2014-2015 să putem să operăm cu noua centrală...”
Dl primar s-a referit apoi la șoseaua de centură și proiectele de pasaje. „Suntem într-o fază avansată de evaluare cu cele două pasaje, cu cele două documentații. Estimarea noastră este că până la sfârșitul lunii martie se va finaliza evaluarea pe componenta de eligibilitate, va urma evaluarea proiectului tehnic..., iar dacă nu intervine nimic, în cursul lunii mai sau iunie vom putea semna contractul de finanțare pentru cele două pasaje peste girațiile de pe Calea Aradului și de pe Nufărului, iar în această vară, să putem demara procedurile de licitație în așa fel încât din toamnă să începem lucrările, pentru ambele pasaje fiind prevăzute termene de 24 de luni, maximum.
De la compania de drumuri și autostrăzi am primit informația că s-a adjudecat contractul de execuție a pasajului peste calea ferată către Oșorhei... Valoarea contractului este de 5.000.000 de euro. Termenul de execuție este de 24 de luni. Noi sperăm ca în luna martie acest contract să fie semnat, nu au fost contestații. Din această primăvară să înceapă lucrările... Sunt în curs de finalizare procedurile de organizare a licitației pentru podul Densușianu. Și sper că și acel pod care astăzi este decopertat și nefolosibil să fie reabilitat în cursul acestui an și din toamnă sper să se poată circula acolo”.
În continuare, dl primar s-a oprit la lucrările de apă și canalizare, cele finanțate din proiectul Apa Regio, care sunt în curs normal”.
Vom continua lucrările în Oncea (veche), unde au început din toamnă lucrările de înlocuire a rețelelor de azbest pe străzile situate în perimetrul Ion Bogdan, Bihorului și liniile de cale ferată. Vom termina aceste lucrări în luna mai și vom începe asfaltările pe cele 12 din Oncea (veche) unde nu s-a mai lucrat de foarte mulți ani. Sper ca la toamnă toate aceste străzi vor fi asfaltate...”
„În ceea ce privește terenul pentru Parcul Industrial etapa a doua Eurobusiness II, am depus ieri (miercuri, 6 martie – n.n.) la Ministerul Apărării toată documentația necesară emiterii Hotărârii de Guvern. Toate problemele topografice sunt rezolvate și estimez ca având acordul de principiu al Ministerului Apărării în aproximativ două-trei luni de zile, ar trebui să se emită de către Guvernul României Hotărârea privind transferul acestui teren...”
Proiectul de modernizare a Pieței Rogerius
Câștigătorul licitației pentru realizarea proiectului tehnic este firma Poliart. Valoarea contractului este de 50.000 de euro. În termen de 45 de zile de la data semnării, în 15 aprilie, vom primi integral toată documentația, în așa fel încât să putem apoi derula procedura de licitație. Piața urmează să fie modernizată la o valoare de 4,7 milioane de euro, iar perioada de execuție propusă va fi de 18 luni. Asta înseamnă că dacă totul va fi bine, în această toamnă vom începe lucrările în Piața din Rogerius. Avem deja o primă schiță pe care o aveți în față și pe care dorim să o prezentăm joi, 14 martie, la ora 17.00, în sala de la etaj a Orășelului Copiilor, într-o prezentare publică. Îi invităm de pe acuma pe toți cei interesați, comercianți, clienți, riverani la această primă prezentare publică”, a spus domnul primar.
Arhitectul Daniel Tivadar, reprezentantul firmei Poliar a precizat: „Prin acest proiect, noi am vrut să aducem un plus de calitate pentru spațiile destinate comercianților, pentru un comerț la standarde europene și de asemenea un plus de spații publice pentru locuitorii din zonă prin amenajarea deasupra pieței a unui spațiu cu zone verzi. Spațiile puse la dispoziția comercianților vor fi mai mari ca număr decât cele care există la ora actuală. Dacă la ora actuală avem spații pentru aproximativ 800 de comercianți, prin proiectul propus vom avea spații pentru aproximativ 900 de persoane fizice și societăți comerciale.
Prin proiect am stabilit trei etape de construcție. Vom începe din zona din spate, cea a punctului termic, dinspre strada Pascal. Acolo se va realiza un prim tronson, în care, în momentul în care se va trece la următoarele etape, se poate asigura comercianților spațiu de vânzare. Prin organizarea pieței păstrăm toate sectoarele care există la ora actuală, dar aducem și sectoare în plus...”
Comercianții își vor putea parca autoturismele în parcarea subterană care va fi amenajată sub actuala parcare din fața spitalului, după cum a ținut să precizeze dl primar.
Directorul general al ADP, dl Liviu Andrica, s-a referit la cele trei runde de negocieri pe care le-a avut cu cei cinci proprietari de spații comerciale din Piața Rogerius. La final s-a obținut acordul acestora.
„Pentru  a veni în întâmpinarea agenților economici, vom amenaja în parcarea din fața Spitalului municipal cu cort de circa 1.500 de metri pătrați, unde vom instala 300 de mese, unde agenții economici care vor fi dislocați în etapele de realizare a construcției își vor desfășura activitatea. Ca o noutate, în premieră pentru agenții economici, în special cei care comercializează legume și fructe în sectorul din mijloc, se va face încălzirea în pardoseală, între mese.
Mesajul pe care doresc să-l transmit comercianților este că nu trebuie să-și facă nicio problemă, fiecare își va găsi loc în piață”, a ținut să sublinieze directorul general Liviu Andrica. (Ovidiu DAN)

Trimite email

marţi, 26 ianuarie 2021