Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Din nou despre proiectul de modernizare a Pieței Rogerius

Proiectul tehnic va fi realizat de S.C. Poliart SRL

Din nou despre proiectul de modernizare a Pieței Rogerius

Joi, 7 martie 2013, în cadrul unei conferințe de presă, dl primar Ilie Bolojan ne-a vorbit despre proiectele aflate în derulare, dar și despre cel de modernizare a Pieței Rogerius.

Alături de dl primar, la conferință, au participat directorul general al ADP, dl Liviu Andrica și arhitectul Daniel Tivadar, reprezentantul firmei Poliart, cea care va realiza proiectul tehnic pentru Complexul Comercial Piața Rogerius (în valoare de 50.000 de euro).
Mai întâi despre proiectele aflate în lucru
Pentru început, dl primar a trecut în revistă principalele proiecte aflate în lucru în această perioadă: proiectele pe fonduri europene.
„Cel mai mare proiect la care lucrăm este cel de reabilitare a rețelelor și de înlocuire a centralei cu una nouă. În acest moment suntem în situația de a finaliza licitația privind reabilitarea rețelelor. Licitația a fost demarată anul trecut și în urma ei ar trebui să selectăm constructorul care va realiza înlocuirea a 17 km de magistrală. Am convenit că în data de 14 martie vom anunța câștigătorul. Valoarea estimată a acestei lucrări este de aproximativ 65 de milioane de lei, aproximativ 16 milioane de euro. Este una din cele mai mari licitații pe care le-a realizat până acum Primăria Oradea în acești ani... În ceea ce privește licitația pentru centrala nouă aceasta va fi cea mai mare licitație organizată de Primăria Oradea în ultimii 20 de ani. Este o licitație de 53 de milioane de euro. Am avut săptămâna aceasta o primă comisie de monitorizare unde s-a făcut o evaluare a documentației de licitație, luni este fixată o nouă ședință
Și intenția este ca tot joi, 14 martie, să trimitem pentru publicare în sistemul electronic de achiziții publice a documentației și deci să o demarăm. Perioada de execuție a lucrării va fi practic de 18 luni. Noi sperăm ca în această vară să facem adjudecarea, în așa fel încât în iarna 2014-2015 să putem să operăm cu noua centrală...”
Dl primar s-a referit apoi la șoseaua de centură și proiectele de pasaje. „Suntem într-o fază avansată de evaluare cu cele două pasaje, cu cele două documentații. Estimarea noastră este că până la sfârșitul lunii martie se va finaliza evaluarea pe componenta de eligibilitate, va urma evaluarea proiectului tehnic..., iar dacă nu intervine nimic, în cursul lunii mai sau iunie vom putea semna contractul de finanțare pentru cele două pasaje peste girațiile de pe Calea Aradului și de pe Nufărului, iar în această vară, să putem demara procedurile de licitație în așa fel încât din toamnă să începem lucrările, pentru ambele pasaje fiind prevăzute termene de 24 de luni, maximum.
De la compania de drumuri și autostrăzi am primit informația că s-a adjudecat contractul de execuție a pasajului peste calea ferată către Oșorhei... Valoarea contractului este de 5.000.000 de euro. Termenul de execuție este de 24 de luni. Noi sperăm ca în luna martie acest contract să fie semnat, nu au fost contestații. Din această primăvară să înceapă lucrările... Sunt în curs de finalizare procedurile de organizare a licitației pentru podul Densușianu. Și sper că și acel pod care astăzi este decopertat și nefolosibil să fie reabilitat în cursul acestui an și din toamnă sper să se poată circula acolo”.
În continuare, dl primar s-a oprit la lucrările de apă și canalizare, cele finanțate din proiectul Apa Regio, care sunt în curs normal”.
Vom continua lucrările în Oncea (veche), unde au început din toamnă lucrările de înlocuire a rețelelor de azbest pe străzile situate în perimetrul Ion Bogdan, Bihorului și liniile de cale ferată. Vom termina aceste lucrări în luna mai și vom începe asfaltările pe cele 12 din Oncea (veche) unde nu s-a mai lucrat de foarte mulți ani. Sper ca la toamnă toate aceste străzi vor fi asfaltate...”
„În ceea ce privește terenul pentru Parcul Industrial etapa a doua Eurobusiness II, am depus ieri (miercuri, 6 martie – n.n.) la Ministerul Apărării toată documentația necesară emiterii Hotărârii de Guvern. Toate problemele topografice sunt rezolvate și estimez ca având acordul de principiu al Ministerului Apărării în aproximativ două-trei luni de zile, ar trebui să se emită de către Guvernul României Hotărârea privind transferul acestui teren...”
Proiectul de modernizare a Pieței Rogerius
Câștigătorul licitației pentru realizarea proiectului tehnic este firma Poliart. Valoarea contractului este de 50.000 de euro. În termen de 45 de zile de la data semnării, în 15 aprilie, vom primi integral toată documentația, în așa fel încât să putem apoi derula procedura de licitație. Piața urmează să fie modernizată la o valoare de 4,7 milioane de euro, iar perioada de execuție propusă va fi de 18 luni. Asta înseamnă că dacă totul va fi bine, în această toamnă vom începe lucrările în Piața din Rogerius. Avem deja o primă schiță pe care o aveți în față și pe care dorim să o prezentăm joi, 14 martie, la ora 17.00, în sala de la etaj a Orășelului Copiilor, într-o prezentare publică. Îi invităm de pe acuma pe toți cei interesați, comercianți, clienți, riverani la această primă prezentare publică”, a spus domnul primar.
Arhitectul Daniel Tivadar, reprezentantul firmei Poliar a precizat: „Prin acest proiect, noi am vrut să aducem un plus de calitate pentru spațiile destinate comercianților, pentru un comerț la standarde europene și de asemenea un plus de spații publice pentru locuitorii din zonă prin amenajarea deasupra pieței a unui spațiu cu zone verzi. Spațiile puse la dispoziția comercianților vor fi mai mari ca număr decât cele care există la ora actuală. Dacă la ora actuală avem spații pentru aproximativ 800 de comercianți, prin proiectul propus vom avea spații pentru aproximativ 900 de persoane fizice și societăți comerciale.
Prin proiect am stabilit trei etape de construcție. Vom începe din zona din spate, cea a punctului termic, dinspre strada Pascal. Acolo se va realiza un prim tronson, în care, în momentul în care se va trece la următoarele etape, se poate asigura comercianților spațiu de vânzare. Prin organizarea pieței păstrăm toate sectoarele care există la ora actuală, dar aducem și sectoare în plus...”
Comercianții își vor putea parca autoturismele în parcarea subterană care va fi amenajată sub actuala parcare din fața spitalului, după cum a ținut să precizeze dl primar.
Directorul general al ADP, dl Liviu Andrica, s-a referit la cele trei runde de negocieri pe care le-a avut cu cei cinci proprietari de spații comerciale din Piața Rogerius. La final s-a obținut acordul acestora.
„Pentru  a veni în întâmpinarea agenților economici, vom amenaja în parcarea din fața Spitalului municipal cu cort de circa 1.500 de metri pătrați, unde vom instala 300 de mese, unde agenții economici care vor fi dislocați în etapele de realizare a construcției își vor desfășura activitatea. Ca o noutate, în premieră pentru agenții economici, în special cei care comercializează legume și fructe în sectorul din mijloc, se va face încălzirea în pardoseală, între mese.
Mesajul pe care doresc să-l transmit comercianților este că nu trebuie să-și facă nicio problemă, fiecare își va găsi loc în piață”, a ținut să sublinieze directorul general Liviu Andrica. (Ovidiu DAN)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 13:34:29 Ora de vară a Europei de Est