Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Agenți inteligenți în Internet

Educație pentru și prin internet: Educație netățenească (21)

Agenți inteligenți în Internet

PC-urile noastre și Internetul „colcăie” de „agenți”. Unii dintre ei sunt „băieți buni” (programe de asistență utile în servicii de e-mail, internet banking, cumpărături electronice, jocuri etc.), iar alții „băieți răi” (viruși, spioni, troieni, programe malițioase ș.a.).

De obicei nu-i vedem cum lucrează, doar le simțim prezența prin încetinirea vitezei computerului sau deschiderea mai greoaie a unei pagini web. Altă dată își fac simțită prezența prin afișarea unor mesaje pe monitor, prin restartarea computerului sau prin blocarea sa, după caz. Am putea spune că un agent este un „robot spritualizat”, un „robot fără corp” (uneori aceștia se mai numesc și „boți”, „bot” la singular). Unii autori îi mai numesc și „agenți autonomi”, alții „agenți software”, dar taxonomia încă nu este unificată, diverși autori utilizând denumiri diferite [1-5].

 

Descrierea unui agent autonom. Un agent autonom este o entitate (umană sau artificială, fizică sau virtuală), care percepe mediul înconjurător folosind senzori și care acționează asupra acestui mediu folosind actuatori. Caracteristicile unui agent autonom sunt: autonomia, comunicarea (cu mediul și alți agenți), reactivitatea, proactivitatea, continuitatea, bunăvoința, credibilitatea, cooperarea și raționalitatea.
Un agent uman sau biologic, ca de exemplu celebrul Agent 007, are drept senzori prin intermediul cărora percepe mediul înconjurător: ochi, urechi, nas, piele etc. Actuatorii agentului biologic sunt mușchii, membrele etc. În episodul trecut am văzut care sunt senzorii și actuatorii unui agent robotic.
În [4] se face o clasificare pornindu-se de la agenți autonomi, care se împart în 3 clase: 1. agenți biologici, 2. agenți robotici și 3. agenți computaționali. La rândul său, clasa agenților computaționali se divide în două: 3.1. agenți din viața artificială și 3.2. agenți software. Clasa agenților software, are trei subclase: 3.2.1. agenți cu sarcini specifice, 3.2.2. agenți de divertisment și 3.2.3. viruși. În acest articol vom evita să căutăm definiții precise, ci vom încerca să dăm descrieri sugestive pentru înțelegerea noțiunilor legate de agenți.
În locul senzorilor, un agent software poate primi comenzi din programul care îl animă, de la tastatură, conținut de fișiere sau pachete de rețea, iar acțiunea sa asupra mediului se poate manifesta prin afișare de mesaje pe ecranul calculatorului, scrierea de fișiere sau trimiterea înapoi a unor pachete de rețea.
În general, modul în care acționează un agent depinde de toate observațiile pe care le are până în acel moment. Dacă reușim să specificăm ce decizie va lua un agent în fiecare moment, putem spune că știm totul despre acel agent.
Agenții sunt construiți pentru a rezolva o anumită problemă, adică aceștia au tot timpul un scop de îndeplinit, o rațiune de a fi și a acționa. Un agent rațional este un agent care ia tot timpul decizia corectă într-o situație dată. El va ține cont de cunoștințele pe care le are, dar și de cele pe care le-a achiziționat pe parcurs, din observațiile sale. Astfel de agenți sunt capabili să învețe din experiență.
Agenții inteligenți reprezintă programe software ce acționează pentru un anumit utilizator sau pentru un alt agent. Utilizatorii deleagă acțiuni acestora. Agenții pot executa acțiuni repetitive, pot reaminti date pe care utilizatorul le-ar fi putut uita, pot rezuma date, învăța și pot face chiar și recomandări.
Mediile în care acționează agenții pot fi împărțite în mai multe categorii. Un mediu poate fi o combinație de tipuri, după caz: complet observabil sau parțial observabil; deterministic sau stohastic; episodic sau secvențial, static sau dinamic.
Comparându-i cu sistemele expert putem spune că, spre deosebire de aceștia, agenții sunt cuplați la mediu, având un comportament social, reactiv și proactiv.
Câteva exemple de agenți inteligenți remarcabili: 1. „shopping bot” (agent inteligent ce se ocupă de cumpărături online); 2. agenți personali (care efectuează sarcini date de utilizatori, cum ar fi filtrări de e-mail-uri, creări de rapoarte, găsirea informațiilor despre un anumit subiect); 3. agenți de monitorizare (care observă un mediu, de exemplu bursa sau o rețea de socializare).
Agenții inteligenți oferă multe beneficii utilizatorilor, cum ar fi executarea și repetarea unor sarcini complexe, cu impact organizațional și cultural. Impactul organizațional include, de exemplu, transformarea întregului sector al comerțului electronic. Agenții software sunt capabili să caute rapid pe Internet, să identifice cele mai bune oferte online și să prezinte aceste oferte utilizatorilor. Impactul cultural se referă la neîncrederea în acești agenți și la izolarea socială. Unii utilizatori nu se simt confortabil să delege sarcini unor aplicații software. Pentru a putea acționa în numele utilizatorului, agentul trebuie să cunoască foarte bine profilul și preferințele acestuia, ceea ce poate duce la probleme de intimitate. Când utilizatorul se bazează pe agenți software, mai ales pentru comunicare, chiar folosind rețelele de socializare, el poate pierde contactul direct cu alți utilizatori umani, izolându-se într-o viață fizică solitară [5].
Ioan Dzițac
Bibliografie
[1] http://interfetewebsmart.blogspot.ro/2008/11/agenti-inteligenti-in-internet-1.html
[2] http://ro.wikipedia.org/wiki/Agent_software
[3] http://en.wikipedia.org/wiki/Intelligent_agent
[4] http://www.msci.memphis.edu/~franklin/AgentProg.html

 

[5] http://www.articlesbase.com/software-articles/role-of-intelligent-agents-1820566.html

 

Trimite email
joi, 18 iulie 2024, 20:31:16 Ora de vară a Europei de Est