Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Jurnal de 8 Martie

Ziua porților deschise... la clasa a III-a

Jurnal de 8 Martie

E zi de sărbătoare. La clasa a III-a de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” de 8 Martie e Ziua porților deschise. Toată ziua e mare forfotă.

Prima oră în alternativa Step by Step e Întâlnirea de dimineață. Emoții de partea tuturor: a doamnei învățătoare Porumb Viorica, dar și a copiilor și părinților.
Dacă în mod obișnuit doamnele învățătoare elaborează mesajul zilei, azi, de 8 Martie, elevii au fost provocați să formeze echipe și să pregătească anterior, apoi să  prezinte în fața clasei, la flip-chart, mesaje adresate învățătoarelor. Pe cât de emoționante, pe atât de documentate s-au dovedit a fi materialele prezentate, unul dintre acestea cuprinzând și informația că ziua de 8 Martie a fost declarată ca Ziua Internațională a Femeii încă din anul 1912. Copiii au dat frâu liber creativității și au compus versuri, au desenat și au așezat pe hârtie cele mai frumoase gânduri. Emoționant moment... la care au ținut să participe și părinți, dornici să fie alături de noi toți: elevi și cadre didactice într-o asemenea importantă și frumoasă zi.
„Să ne ajutăm unii pe alții”
După activitățile pe centre, de la ora 11 a urmat o altă activitate captivantă desfășurată în cadrul proiectului educativ județean intitulat „Să ne ajutăm unii pe alții”, coordonat de prof. Oros Luminița și Porumb Viorica. În cadrul acestui proiect urmărim socializarea copiilor cu cerințe educative speciale, dar și implicarea acestora, alături de colegi, în activități de întrajutorare, cultivând tuturor sentimentul că suntem utili semenilor noștri. Ne-am deplasat cu elevii la grupa II de preșcolari de la C.S.E.I. Nr 1, împreună cu dna învățătoare Ciutan Maria și dna director adj. Ilisie Carmen, de la instituția gazdă, care sunt și coordonatorii activității de azi. Dnele prof. Mariana Jurcău și Pavel Adriana ne-au primit cu mare căldură, alături de preșcolari, prietenii noștri pe care i-am vizitat și în toamnă, în cadrul aceluiași proiect. Cei mari i-au ajutat pe cei mici să confecționeze felicitări de 8 Martie, iar rezultatele au fost pe măsură. Chiar dacă o parte dintre copiii de la grupă sunt instituționalizați, felicitările frumoase realizate împreună au fost oferite persoanelor dragi din viața lor, umplând sufletele tuturor de bucurie.
„ARaTĂ-mi Că Ești Special!”
Pentru ca ziua să fie pe deplin reușită, activitatea de terapie prin artă mult așteptată de către copii, desfășurată vinerea de la 13 la 15, în cadrul proiectului „ARa-mi Că Ești Special!” (Arta CES), coordonat de dna prof. Teodora Pantazi,  a încununat cu succes această zi frumoasă. Proiectul, implementat de Asociația CES – Colaborăm Educăm Sprijinim în parteneriat cu Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea în perioada 14.01-21.06.2013, este finanțat de Fundația pentru Comunitate și MOL România prin programul MOL pentru Sănătatea Copiilor. Scopul proiectului este implementarea unor programe de terapie prin mediere artistică individuală și de grup, de tipul terapiei prin muzică, terapiei prin dans, metodei teatrului experiențial, art-terapiei și psihodramei, la copiii cu cerințe educative speciale (CES) și alte boli cronice, în vederea recuperării psihopedagogice a acestora și/sau dezvoltării armonioase a personalității lor.
Activitățile de meloterapie și terapie prin dans, derulate în cadrul programului de terapie de grup, inaugurate la clasa a III-a Step by Step de la C. N. „Mihai Eminescu” de Ziua Mărtișorului și continuate de 8 Martie, ne-au adus tuturor muzica primăverii în suflet și i-au ajutat pe copii să-și identifice calitățile proprii și ale colegilor, să și le exprime prin muzică și dans, sporind astfel încrederea in sine. Așteptăm cu toții cu nerăbdare și următoarele trei ședințe care mai urmează.
Azi am avut parte de încă o surpriză plăcută: alături de grupul de terapeuți, respectiv  profesori psihopedagogi de la C.S.E.I. Nr.1 Oradea a participat la activitate și 1 din cei 3 voluntari europeni găzduiți de aceeași institutie școlară în cadrul proietului SEV „Prin Tine(ri) lumea CES se lărgește”. Ca și în activitatea anterioară, alături de cei 5 elevi cu cerințe educative speciale au fost incluși în grup și colegii acestora din clasa a III-a, precum și doamnele învățătoare de la clasă, pentru a le oferi suport în procesul de autocunoaștere și dezvoltare personală, proces coordonat de psihopedagog Teodora Pantazi și prof. de sprijin Luminița Oros.
Iar la final, fiind ziua de 8 Martie, am primit fiecare câte un buchet de flori minunate, la fel ca și primăvara pe care vă urăm să o păstrați în suflet toată viața, doamnelor și domnișoarelor! (Luminița Oros)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 14:28:53 Ora de vară a Europei de Est