Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul de educație rutieră „Colțul micului pieton”

Din nou despre

Proiectul de educație rutieră „Colțul micului pieton”

Proiectul de educație rutieră „Colțul micului pieton” a fost lansat la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea, luni, 21 ianuarie 2013, din inițiativa Asociației Române pentru Protejarea și Respectarea Drepturilor Victimelor din Evenimente Rutiere (A.R.V.E.R.), în parteneriat cu polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor, Primăria Oradea și Inspectoratul Școlar Județean Bihor.

În 15 martie, proiectul a ajuns la finalul primei etape, prilej pentru un prim bilanț și mai multe detalii despre premiile concursului. Detaliile ne-au fost oferite de inițiatorul proiectului - Jari Vanda (președintele A.R.V.E.R.).
-Până la această dată (15 martie), participanții la concurs au trebuit să-și cam finalizeze operele (desenele, eseurile), chiar dacă termenul limită este 20 aprilie. La un prim bilanț, cum stăm cu „recolta”la zi?
-„Recolta” este bună, ca să spunem așa. Până la această dată au fost realizate 750 de desene și 360 de eseuri. Trebuie să precizăm faptul că în cadrul proiectului, elevii din clasele I – IV au avut posibilitatea să se exprime asupra importanței regulilor de circulație prin intermediul desenelor, iar cei din clasele gimnaziale prin intermediul eseului, creație proprie.
-În timpul activităților de promovare a proiectului, v-am surprins și noi în câteva școli, iar impresia noastră este că proiectul a fost bine primit de beneficiari.
-Aceasta este și concluzia noastră, după ce am ajuns să-l implementăm în toate cele opt instituții de învățământ din Municipiul Oradea: liceele teoretice „Onisifor Ghibu” și „Lucian Blaga”, precum și școlile gimnaziale: „Nicolae Bălcescu”, „Avram Iancu”, „Dacia”, „Octavian Goga”, „Dimitrie Cantemir” și Școala Gimnazială Nr. 16.
În cadrul întâlnirilor cu elevii din instituțiile participante la proiect, am prezentat materiale cu caracter educativ – preventiv, filme și pliante informative, cu mesaje de conștientizare, în sensul prevenirii victimizării elevilor.
-Să revenim la concurs. Așadar, până în 20 aprilie, mai primiți lucrări pentru concurs...
-Da, pentru că proiectul „Colțul micului pieton” va ajunge la final în 20 aprilie, când, potrivit regulamentului de desfășurare, toate lucrările vor fi analizate de un juriu constituit la nivel local. Cel mai frumos desen, respectiv eseu, va fi premiat, multiplicat, înrămat și expus în incinta școlilor implicate activ în campania preventivă.
-Cu siguranță, mulți dintre participanți se gândesc deja la premii, neștiind ce-i așteaptă. Deci, am dori să ne oferiți mai multe informații legate de premiile concursului.
-Doresc să precizez că în fiecare școală se vor acorda trei premii pentru fiecare ciclu școlar în parte (I-IV și V-VIII).
Lucrările care vor fi desemnate câștigătoare de către comisie, vor fi premiate cu cursuri de certificare  ECDL - Permisul European de conducere al Calculatorului, care este cel mai important și cel mai răspândit standard de certificare din Europa, standard care atestă că deținătorul lui posedă cunoștințe de bază despre Tehnologia Informației (IT).
-Concret, în ce vor consta premiile pentru elevii ciclului primar?
-Pentru elevii din clasele I-IV, premiile vor consta în următoarele cursuri: premiul I constă în cursuri de perfecționare a cunoștințelor în domeniul tehnologiei informației și în domeniul lingvistic; premiul II - în funcție de pregătirea și cunoștințele pe care le au elevii, în baza unei pretestări gratuite, se va aplica la unul dintre cursurile Equalskilles sau Young Learners; premiul III constă într-un manual de pregătire ECDL și un caiet de exerciții pregătitoare Equalskills.
-Cu ce premii vor fi răsplătiți gimnaziștii?
-Pentru elevii de gimnaziu, premiul I poate fi: a) ECDL Start Plus - este o variantă mai redusă de certificare, considerată ca un prim pas pentru obținerea ECDL complet, compusă din următoarele module: 1) Utilizarea computerului și organizarea fișierelor;
2) Procesare de text (axată pe Microsoft Word); 3) Informare și comunicare prin intermediul internetului; 4) Un modul la alegere din celelalte rămase. b) KET (Key English Test) - Testează capacitatea candidatului de a se exprima în situații cotidiene și de a înțelege informații scurte sau texte simple, fiind potrivit pentru persoane de peste 13 ani. Se adresează celor care au un nivel elementar de cunoaștere a limbii engleze, fiind capabili să înțeleagă ideile principale din texte simple, să comunice în situații familiare, să înțeleagă informații scurte, standard și să poarte conversații simple, pe teme uzuale. Premiul II va consta într-un curs de testare a capacității candidatului, conform programei școlare a celui care va fi desemnat câștigător, în: KET (Key English Test) – pentru clasele V – VI sau PET (Preliminary English Test) – pentru clasele VII – VIII, care este un examen de nivel pre-intermediar, care testează abilitățile lingvistice necesare în situații caracteristice vieții sociale într-un mediu de limba engleză. Premiul III constă într-un manual de pregătire ECDL Start Plus și un caiet de exerciții pregătitoare PET sau KET.
Doresc să mai precizez faptul că toate aceste premii vor fi asigurate de către sponsorul proiectului nostru, dl Cristian Vereș, reprezentant al Asociației Instruit.
-Vă mulțumim pentru informațiile oferite! (Ovidiu DAN)
P.S. În Galeria foto a articolului, vă prezentăm avizierele celor opt școli participante la proiect, în ordinea următoare: D. Cantemir”, „L. Blaga”, „O. Ghibu”, „Oct. Goga”, „Av. Iancu”, „Dacia”, „N. Bălcescu” și Șc. Gimnazială Nr. 16.
 

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 13:59:27 Ora de vară a Europei de Est