Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cursuri de formare inițială pentru profesia de mediator

La Hotel Continental Forum Oradea

Cursuri de formare inițială pentru profesia de mediator

Pe parcursul a circa două săptămâni, la Oradea s-a desfășurat un curs de formare inițială de mediatori. Duminica trecută (în 10 martie 2013), cursul avea să se încheie, cei 20 de cursanți ajungând să fie evaluați, examinați de comisia de mediere.

Pentru a afla mai multe informații despre această relativ nouă profesie, acea de mediator, ne-am adresat dnei Nicoleta Ionescu, mediator autorizat (din București), unul din formatorii cursului desfășurat la Oradea.
-Doamna Nicoleta Ionescu, vorbim, așadar de o nouă profesie în România, aceea de mediator. De când anume?
-Într-adevăr, vorbim despre o
nouă profesie, deși legea specială, Legea 192 a apărut în 2006. Aș putea spune din punct de vedere al retrospectivei că a început să apară, ca și noutate pentru unii, cam de 2 ani de zile. Iar modificările legislative care au apărut în ultimul timp, și aș menționa aici Legea 115 și Ordonanța 90 cu privire la aplicabilitatea Legii 192, sunt practic cele care determină și care au determinat ca oamenii să conștientizeze că se poate practica în România această profesie, că această profesie este utilă în medierea conflictelor și n-aș vorbi aici în mod special despre litigii. Vorbim aici în special despre neînțelegeri care pot să apară pe diverse planuri.
-Cum poți ajunge mediator?
-Pentru a ajunge mediator este necesar să urmezi un curs de 80 de ore de formare inițială, curs care practic este pregătirea de bază a mediatorului, a viitorului mediator. Pentru a putea însă să urmezi acest curs există o condiție: trebuie să fii absolvent de studii superioare, iar ulterior, ca să poți și să profesezi în acest domeniu, trebuie să devii mediator autorizat.
- Ce învață, practic, cursantul în cele 80 de ore?
-Profesia de mediator este o profesie care se învață; învață o procedură. Nu am inventat noi această procedură. Deci este o procedură care trebuie urmată. Evident la care se adaugă abilitățile și vocația mediatorului. În primul rând mediatorul trebuie să știe procedură. Procedură pe care trebuie să o învețe. Și să aplice tehnici și tactici, să folosească instrumente. Procedura se învață prin parcurgerea celor 80 de ore ale cursului inițial de formare. Aceasta este baza.
-În fapt, ce face mediatorul?
-Mediatorul identifică pozițiile inițiale ale părților, cu dreptatea lor, cu judecata lor de valoare. Transformă aceste poziții în nevoi și interese. Mediatorul nu dă dreptate nimănui, nu concluzionează, nu oferă soluții... Noi nu emitem judecăți de valoare, noi nu suntem practic judecători, nu suntem avocați și nici nu verificăm legalitatea celor spuse. Prin tehnici și prin procedură vom identifica nevoile părților. Noi nu rezolvăm nici partaje, nici divorțuri, nu e treaba noastră, noi ajutăm părțile să-și rezolve conflictul cu privire la ...
Noi avem obligații de diligență și nu de rezultat.
-Care ar fi cel mai mare avantaj al procedurii de mediere?
-Cel mai mare avantaj ar fi restabilirea relației. În situația în care se va încheia un acord de mediere și părțile vor ajunge la o înțelegere, nu există un câștigător și un învins. Contractul de mediere este documentul care marchează practic posibilitatea de a intra în procedura propriu-zisă.
În situația în care nu se acceptă această procedură, mediatorul va încheia practic un certificat de informare prin care va menționa că părțile s-au prezentat, că părțile au fost informate cu titlu gratuit și că părțile nu au acceptat procedura.
-Un psiholog este un mediator bun?
- Eu aș spune că mediatorul trebuie să aibă anumite abilități. Evident că abilitățile vor fi confirmate și de o experiență, din viața de zi cu zi...
-Unde se desfășoară medierea?
-Procedura de mediere, de regulă, și asta spun de regulă respectând dispozițiile imperative ale legii, în biroul de mediator. Dar procedura se poate desfășura oriunde prin înțelegere cu părțile, dar mediatorul trebuie să se asigure că acel cadrul de desfășurare a procedurii de mediere va fi unul confidențial.
-Prin profesia sa, mediatorul face concurență avocatului?
-Ar fi ideal ca să încercăm să ne rezolvăm problemele până la instanța de judecată. Oamenii se pot adresa direct instanței de judecată, fără să treacă prin procedura de mediere, fără să treacă pe la mediator, dar, cu siguranță, datorită acestei legi aflate în vigoare, instanța îi va îndruma către mediator.
-Așadar, absolvind cele 80 de ore de curs, devenim mediatori, dar cum ajungem mediatori autorizați?
-Ca să poți să-ți exerciți această profesie trebuie să fii mediator autorizat. Să îndeplinești anumite condiții cerute imperativ de lege. Pe lângă condițiile care sunt stipulate în mod clar în legea exercitării profesiei de mediator, trebuie să-ți alegi o formă de exercitare a profesiei. Formele sunt și ele descrise tot în lege, gen birou de mediator, societate civilă de meditori asociați sau mediator angajat în cadrul unei organizații neguvernamentale...
-Doamna Nicoleta Ionescu, vă mulțumim pentru informațiile furnizate cu atâta amabilitate.
Să vă mai spunem că am fost curioși să aflăm și cam câți mediatori autorizați avem la ora actuală în România, dar și în Oradea. Dacă în România, cifra avansată cu aproximație, ar fi în jur de 8.000, în Oradea se vorbește despre 140. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cursuri de formare inițială pentru profesia de mediator.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 07:12:37 Ora de vară a Europei de Est