Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Problema absențelor și incidentul de la Colegiul „Emanuil Gojdu”

La conferința de presă de vineri

Problema absențelor și incidentul de la Colegiul „Emanuil Gojdu”

La conferința de presă de vineri (15 martie 2013), dl Claudiu Damian (consilierul cu presa al Inspectoratului Școlar Județean Bihor) a abordat problema absențelor, iar dl inspector școlar general Daniel Negrean a tratat „subiectul sensibil legat de incidentul care s-a întâmplat în urmă cu o lună la Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, pentru că nu vreau ca acest subiect să fie tratat într-un mod, cum să zic, de cancan, în care aspecte de acolo să fie puse mai sus decât ceea ce s-a întâmplat de fapt.

Pentru că atunci când vorbim de copii este bine să lăsăm specialiștii, și mă refer aici la psihologi, și la cei care operează cu asemenea situații, cu evaluări să-și spună cuvântul”, a precizat dl inspector general.
„Avem de-a face cu un absenteism selectiv”
„În primul semestru și al doilea semestru, am adunat în total 1.400.000 de absențe din care au fost motivate în jur de 800.000. În al doilea semestru, în luna ianuarie am avut 225.579 de absențe din care au fost motivate 125.000, iar în luna februarie, s-au înregistrat 190.298 de absențe, din care au fost motivate 121.000.
Ca o observație a noastră, lunile în care s-au înregistrat ele mai mult absențe au fost octombrie și noiembrie, în primul semestru și au coincis cu lunile propice virozelor sau răcelilor. Noi avem de-a face cu un absenteism selectiv. În care elevii lipsesc doar la câteva discipline și un absenteism generalizat, unde întâlnim fuga de la școală, o chestie frecventă. Cauzele, cu siguranță, țin de personalitatea copilului, de starea sănătății elevului, țin foarte mult și de familie, țin de condițiile socio-economice ale familiei, țin foarte mult și de contextul școlar; de relația elev-profesor, de comunicarea profesorilor cu elevii. Un lucru pozitiv, dacă putem să-l numim așa, această creștere a absențelor este faptul că profesorii pun absențe. Ne interesează foarte mult relația profesorilor sau a școlii cu familia. Comunicarea aceasta trebuie îmbunătățită. Într-adevăr avem și câteva probleme în ceea ce privește personalul nedidactic. Și când spun asta ne referim la portarii de la unitățile de învățământ....
În cadrul inspecțiilor tematice se verifică modul în care se pun absențe. Apreciem colaborarea cu poliția, cu jandarmii. În acțiunile de prevenire și combatere a absenteismului școlar, ce fac ei, de fapt? Asigură un climat de ordine în zona publică a unităților școlare, fie fac controale în localurile aflate în vecinătatea școlilor.
E un număr mare de absențe dacă îl luăm pe anul școlar 2012-2013, dar eu cred că ar trebui să-l raportăm și la numărul de elevi. Noi avem 80.000 de elevi în județul Bihor. În luna februarie, avem 190.000 de absențe. Aceasta înseamnă două absențe și un pic pe cap de elev; din care 121.000 au fost motivate. Deci avem vreo 70.000 care n-au fost motivate, asta ar însemna mai puțin de o absență pe cap de copil”, conchide dl Claudiu Damian.
„Pe mine mă îngrijorează cele 70.000 de absențe nemotivate, intervine dl inspector general. Sunt absențe pe care elevii le încasează ca urmare a chiulului. Unitățile de învățământ, din păcate, sunt deficitare la ceea ce însemnă personalul nedidactic și mai ales personalul de pază, paznicii. E o problemă de management și una financiară. Ca să faci contract cu o firmă de pază îți trebuie bani. Pe de altă parte, la unele școli, după o anumită oră, sălile de clasă se golesc. În general la colegiile tehnice și datorită faptului că avem elevi navetiști. Pe de altă parte, o recomandare foarte clară este că pe perioada duratei orelor de curs responsabili de securitatea elevului sunt directorul și profesorii de-acolo. Dar în special directorul...”
„Pentru o comunicare transparentă”
Cel de-al doilea subiect a fost tratat de dl prof. Daniel Negrean în dublă calitate, de inspector general și de părinte... „pentru o comunicare transparentă”, după cum avea să ne asigure domnia sa.
„La Colegiul Național „Emanuil Gojdu” s-a petrecut un incident, iar astăzi vin pentru a face publice rezultatele anchetei care a avut loc la acest colegiu. Pentru că nu am vrut să punem etichete. Să tragem anumite concluzii. Am dorit ca lucrurile să fie rezolvate de conducerea unității de învățământ, cu personalul specializat de-acolo. În urma unor informații, Inspectoratul a înștiințat în scris conducerea unității despre acest incident. Școala, conform prevederilor legale, a demarat o anchetă prin comisia de cercetare disciplinară. S-au făcut audieri ale elevilor, în prezența părinților, s-a discutat cu profesorul în ora căruia s-au întâmplat aceste fapte. Psihologul școlar a aplicat chestionare și a avut discuții și consiliere cu elevii. Din cercetările efectuate reiese faptul că un grup de elevi au folosit un limbaj neadecvat, au făcut gesturi obscene în pauză și-n cadrul orei de curs și au folosit telefoane mobile în scopul de a naviga pe internet. Aici aș dori în mod special să apreciez implicarea și contribuția în evaluarea comportamentului elevilor a consilierului psihologic din școală. Un lucru foarte important în asemenea situații... Din păcate elevii se închid în ei și nu comunică anumite fapte care li se par anormale. În urma verificării faptelor s-a stabilit că este vorba de un comportament adolescentin, de nevoia copiilor de această vârstă (14-15 ani) de a-și stisface anumite curiozități, de un teribilism, de o distracție la care copiii au participat voluntar în dorința de a fi acceptați de grup. Măsurile luate pe parte pedagogică credem că vor corecta percepția acestor copii asupra comportamentului iresponsabil pe care l-au avut și care nu poate fi tolerat într-o unitate de învățământ. Sigur că cercetarea disciplinară într-o asemenea situație aparține consiliului clasei (totalitatea profesorilor clasei, președintele consiliului fiind dirigintele clasei). De asemenea, această comisie este coordonată de către directorii unităților de învățământ și psihologul școlar. Consiliul clasei a hotărât  monitorizarea atentă a elevilor clasei; de asemenea a luat câteva măsuri pentru preîntâmpinarea actelor de indisciplină, continuarea consilierii psihologice a elevilor și îmbunătățirea comunicării între școală și familie. S-a propus de către Consiliul de administrație al școlii sancționarea profesorului cu o observație scrisă și mutarea la o altă clasă, iar în cazul elevilor, la propunerea dirigintelui și a consiliului clasei s-a stabilit scăderea notei la purtare pentru trei elevi implicați, dintre care unul a fost sancționat și cu mutarea disciplinară într-o altă clasă. Inspectoratul Școlar apreciază modul în care conducerea unității școlare a gestionat această situație. Nu e o situație ușoară. Din păcate, asemenea situații sunt ținute la secret. Eu am aflat despre acest incident în calitatea mea de părinte, că altfel, probabil nu aș fi aflat. Credem că este important să propunem unităților de învățământ găsirea unor fonduri pentru achiziționarea de camere de luat vederi. Pentru că aceste camere ar descuraja anumite comportamente ale elevilor în anumite spații din școală. De asemenea, o întârire a ceea ce însemnă autoritatea profesorilor. Profesorii trebuie să devină mai autoritari. Nu trebuie să se facă că nu observă anumite gesturi. Un lucru care mie mi se pare foarte bun este să instalăm o linie telefonică la Centrul Județean de Resurse Educaționale. Acolo unde un psiholog să poată să răspundă la acest telefon. Eu i-aș sfătui pe toți elevii și părinții să ne aducă la cunoștință cu încredere orice fel de informație care prezintă fapte neadecvate petrecute într-o unitate de învățământ”, a conchis dl inspector școlar general Daniel Negrean. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Problema absențelor și incidentul de la Colegiul „Emanuil Gojdu”.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 03:34:13 Ora de vară a Europei de Est