Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Sâmbătă, gong final

Olimpiada națională de chimie, în direct, de la Oradea

Sâmbătă, gong final

Timp de șase zile, în municipiul de pe Crișul Repede a fost sărbătoare, Oradea devenind - așa după cum anticipase, luni, Mihai Dacin - „capitala chimiei”. Iar dl prof. dr. Marius Andruh, președintele comisiei centrale a celei de-a 42-a ediții a Olimpiadei naționale de chimie, avea să constate, sâmbătă, faptul că olimpicii au făcut din chimia românească cel mai frumos evenimen!

Felicitări, organizatorilor!
Organizatorii (Inspectoratul Școlar al județului Bihor, cu concursul tuturor profesorilor de chimie din Oradea și județul Bihor, al conducerilor celor șase școli orădene care au găzduit proba experimentală, cu implicarea colectivului catedrei de informatică de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, reprezentat de prof. Corina Matei, prof. Horvath Ștefan, ing. Florin Gheară, prof. Maria și Adrian Niță, care au asigurat suportul tehnic informatic de logistică și prelucrare a datelor, neobositul director al colegiului, prof. Viorel Mititean, omniprezent la toate etapele, 24 din 24, de luni până sâmbătă, fiind la dispoziția comisiei centrale, la fel ca și prof. Anița Luncan) s-au mobilizat exemplar pentru ca cei 391 de olimpici să se simtă bine, să dispună de cele mai bune condiții pentru a-și etala  cunoștințele, priceperile și deprinderile, dar și abilitățile... Drept pentru care au fost felicitați pentru reușita olimpiadei de către inspectorul general al M.E.C.T, prof. Daniela Bogdan, vicepreședintele comisiei centrale și prof. dr. Marius Andruh, președintele comisiei.
Ultimul act al Olimpiadei naționale de chimie de la Oradea a fost o întâmplare la fel de frumoasă ca și cea de luni sau de vineri...
În deschidere, am avut parte de o adevărată revelație ascultând pentru prima oară corul de clopoței „Hosana” al Bisericii Baptiste „Emanuel” din Oradea (dirijat de prof. Corina Paul).
A venit apoi rândul celor mai inspirați și norocoși olimpici să culeagă roadele (diplomele, și premiile în bani oferite de generoșii sponsori). S-au acordat premii (I,II și III), mențiuni M.E.C.T. și mențiuni speciale la fiecare nivel de clase (începând cu clasa a VIII-a și încheind cu a XII-a).
Într-un clasament neoficial (un clasament al județelor după premii), pe primele două locuri se situează județele Iași și Arad. Clasându-se în frunte, județul Iași ar trebui să găzduiască ediția de anul viitor, dar cum a făcut-o de vreo doi-trei ani, onoarea o va avea județul Arad.
Cu cele opt mențiuni M.E.C.T, opt mențiuni speciale și un premiu I, reprezentanții Bihorului au ocupat doar locul IX .
Rezultatele olimpicilor bihoreni
Din cei 21 de olimpici bihoreni 17 au terminat învingători: Ana Florentina Gui și Alina Todoca (de la Școala cu clasele I-VIII ”Constantin Șerban” din Aleșd) – câte o mențiune MECT, Sebastian Horațiu Ghiurcuța (de la Școala cu clasele I-VIII „Decebal” din Oradea) – mențiune specială, Florina Heredea – mențiune specială, Diana Popovici – mențiune MECT, Răzvan Ioan Panea – mențiune MECT, Alina Pârv – mențiune specială, Patric Teodorescu – mențiune specială, Dan Mercea – mențiune MECT, Ioana Moga – premiul I, Diana Butiri – mențiune MECT, Lavinia Trică – mențiune MECT, Ioana Iancu – mențiune specială, Copos Anca – mențiune MECT (toți unsprezece fiind gojdiști), Claudiu Oprea (Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna”) – mențiune specială, Bianca Þenț (Liceul Teologic Penticostal „Betel” din Oradea) – mențiune specială, Pap Lorand Janos (Colegiul Național „Octavian Goga” din Marghita) – mențiune specială.
Gojdista Ioana Moga avea să obțină cam tot ce se putea: locul I la clasa a X-a, un premiu special pentru cel mai mare punctaj obținut la proba teoretică, dar și cel mai mare punctaj cumulat, precum și performanța de a face parte din lotul național lărgit de chimie.
Lotul  național lărgit de chimie
Din cei 109 olimpici înscriși la proba de baraj (de joi), 20 au reușit performanța să intre în lotul național lărgit de chimie al României. Aceștia sunt următorii  (după cum aveam să-i aflăm de la prof. Daniela Bogdan, inspector general în cadrul M.E.C.T., vicepreședinte al comisiei centrale): Ioana Aron (XII, CN Mihai Viteazul jud. PH), Ioana Teodora Tofoleanu (XII, L.T. Ovidius, CT), Vlad Alexandru Pușcașu (XI, CN Vasile Lucaciu, MM), Ruxandra Bârzan (XII, Ovidius, CT), Eliza Cristina Martin (XII, Lic. Internațional de Info, B), Andrei Ungureanu (XII, C.N. Emil Racoviță, IS), Tudor Cristian Frunză (XII, CN Negruzzi, IS), Simion Vlad Luca (XI, CN E. Racoviță, IS), Ana Maria Neferu (XII, CN Gib Mihăescu, VN), Mihaela Olivia Dobrică (XI, LT Ovidius, CT), Alina Delia Călin (XII, LT N. Bălcescu, CJ), Rozsa Tibor (XII, CN O. Goga, SB), Ioana Moga (X, CN E Gojdu, BH), Ioana Lavinia Ștefan (XII, CN E Racoviță, IS), Maria Muraru (XI, CN Tudor Vianu, B), Constantin Giurgiu (X, LT N. Bălcescu, CJ), Petre Buciu (X, CN T.Vianu, B), Ioana Sandu (XI, CN Ștefan cel Mare, SV), Octav Căldăraru (X, CN T. Vianu, B) și Diana Elena Deaconu (XI, Lic. Int. de Info., B).
Cei 20 se vor reuni la București, probabil, în luna martie, unde vor avea o rundă de pregătiri, urmată de o nouă selecție în urma căreia se va decide cine va reprezenta România la Olimpiada internațională de chimie de la Budapesta, din 12 - 21 iulie; la Olimpiada internațională de chimie „D.I. Mendeleev”, din 1 - 10 mai, organizată de Facultatea de Chimie a Universității de Stat „M.V. Lomonosov” din Moscova, vom fi reprezentați de primii patru clasați (Ioana Aron, Ioana Teodora Tofoleanu, Vlad Alexandru Pușcașu și Ruxandra Bârzan). Mai rămâne să se decidă, tot atunci, în urma selecției, cine va reprezenta România la Olimpiada internațională pluridisciplinară  Tuymaada, organizată în Yakutia, Siberia Orientală.
Clasamente și premianți
1.La clasa a VIII-a, au fost acordate cinci premii: două premii I - Mihai Adriana Maria (Șc. „Gr. Moisil”, jud. Prahova) și Bran Diana Maria (CN „M.Nicoară”, Arad); un premiu II -  Puiu Mara Andreea (SAM..., Vrancea); două premii III – Căpraru Adrian George (Șc. cu clasele I-VIII..., Prahova)  și Băcăuanu Vlad (Șc. nr. 6 „Grigore Antipa”, Botoșani); 21 de mențiuni M.E.C.T., și 46 de mențiuni speciale.
2.La clasa a IX-a, s-au acordat tot cinci premii: premiul I - Ioana Zamfir (CN C. Negruzzi, Iași); două premii II -  Claudia Mihaela Pop (CN „Silvania”, Sălaj) și Iacomi Paul Adrian (Lic. Internațional de Info, Constanța); două premii III - Andra Mădălina Chiriac (C. „C. Negruzzi”, Iași), și Cătălin Traian Șuta (CN V. Lucaciu, Maramureș); 25 de mențiuni MECT și 42 de mențiuni speciale.
3.La clasa a X-a, au fost acordate trei premii: câte un premiu I, II și III;  premiul I -  Ioana Moga (CN „E. Gojdu”, Bihor; premiul II – Nicolae Crainic (CN..., Iași); premiul III – Ligia Iulia Torsin (LT „Traian Lalescu”, Mehedinți); 17 mențiuni MECT și 32 de mențiuni speciale.
4. La clasa a XI-a, s-au acordat cinci premii: un premiu I – Vlad Alexandru Pușcașu (CN „V. Lucaciu”, Maramureș); două premii II: Ioana Sandu (CN „Ștefan cel Mare”, Suceava) și Ana Maria Daneliuc (C. „C. Negruzzi, Iași); două premii III: Gabriela Romanescu (CN „I.L. Caragiale”, Prahova) și Gyorgy Romuald (Lic. Internațional de Info., Constanța); 23 de mențiuni MECT și 35 de mențiuni speciale.
5.La clasa a XII-a, au fost acordate trei premii: premiul I – Ioana Teodora Tofolean (Lic. T. „Ovidius”, Constanța); premiul II – Ruxandra Bârzan (LT. „Ovidius”, Constanța); premiul III – Rozsa Tibor (CN „Octavian Goga”, Sibiu); 12 mențiuni MECT și 20 de mențiuni speciale. (Ovidiu DAN)   
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Sâmbătă, gong final.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 08:38:57 Ora de vară a Europei de Est