Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Direcțiile de dezvoltare și proiectele principale pentru anii 2014-2020

Pasajele supraterane peste drumul de centură

Direcțiile de dezvoltare și proiectele principale pentru anii 2014-2020

La conferința de presă de miercuri (20 martie 2013), dl primar Ilie Bolojan a ținut să ne prezinte trei subiecte: cele două pasaje supraterane peste centura orașului Oradea, proiectele principale pentru sesiunea de finanțare 2014-2020 și planul urbanistic general.

1.Pasajele supraterane peste drumul de centură
„Ieri (marți – n.n.), Autoritatea de management a programului operațional sectorial transporturi a aprobat la solicitatea Companiei de drumuri și autostăzi finanțarea celor două pasaje supraterane peste drumul de centură al municipiului Oradea, unul în zona străzii Nojoridului, iar celălalt în zona străzii Ciheiului.
Pasajele au o valoare cumulată de aproximativ 15.000.000 de euro și vor fi finanțate din programul operațional sectorial transporturi în perioada următoare. Asta înseamnă că o dată cu acest accept de finanțare, vor fi depuse de către companie documentațiile pentru proiect și de asemenea urmează să se demareze procedurile de licitație. Sper că în această toamnă toate procedurile vor fi demarate și cel mai târziu în primăvara anului viitor vor începe lucrările la aceste pasaje pentru că în vara anului 2015 ele trebuie finalizate.
2. Principalele proiecte pe care noi le vom întocmi și le vom depune pe axele care vor fi dezvoltate de către agențiile de dezvoltare regională, de către celelalte autorități de management în așa fel încât să urmărim în principal trei obiective. Pe de o parte să întocmim proiecte care să încurajeze partea de mediu de afaceri. De cealaltă parte este nevoie să rezolvăm tot ce înseamnă partea de infrastructură grea, iar a treia direcție este partea de infrastructură socială. Deci, încercăm să investim mai puțin în proiecte care la rândul lor ne generează cheltuieli de funcționare și să investim în proiecte care ori ne fac economii, cum este partea de eficiență energetică sau generează dezvoltare.
Am estimat că o sumă de 130.000.000 de euro, ceea ce reprezenta veniturile proprii ale municipiului Oradea, în aproape doi ani și jumătate, este o sumă suficient de importantă pentru a fi atrasă ca să se vadă un impact semnificativ în municipiu.
La infrastructura grea avem Pasajul subteran în zona Centrului civic. Piața Gojdu (20 mil. euro); pasajul suprateran peste calea ferată către Sîntandrei; drumul de legătură între girația dinspre Sîntandrei și zona Parc Industrial-Frigoexpres - Biharia și Podul peste Crișul Repede în zona Parcului Industrial.
Sprijinirea mediului de afaceri, partea de patrimoniu și turism
Noi ne dorim să dezvoltăm în continuare parcurile industriale.
Vom prelua CET2. Aceasta este o țintă pentru acest mandat să preluăm CET-ul abandonat. Să întocmim un proiect pentru ecologizarea haldelor de zgură de-acolo. Să putem folosi cele 90 de hectare de teren care sunt acoperite de handele de zgură.
Pe partea de patrimoniu și turism... Proiectele sunt realizate în principal pe malul drept al Crișului Repede, toate. Pentru că noi credem că în acest mandat vom termina malul stâng: parcarea de pe Independenței, vom face pietonala din Piața Unirii și pietonala de pe Vasile Alecsandri, urmând ca din 2016 sau din 2015, depinde, să ne mutăm pe partea dreaptă. Asta înseamnă că trebuie să reabilităm podul din zona centrală pentru că este ieșit din termen; de asemenea, să transformăm Piața
Ferdinand într-o zonă pietonală. Să creăm niște puncte de atracție în această zonă, cum este reabilitarea Casei Darvas – La Roche și transformarea cel puțin a unei părți într-un muzeu Art Nouveau, reabilitarea sălii monumentale din Palatul Vulturul Negru, fostul cinematograf Libertatea, sala mare, nu sala mică, să-i dăm o destinație de tip public, este una din cele mai frumoase săli pe care le are municipiul Oradea. Pe actualul teren de la Voința ne trebuie o parcare supraterană.
Pe partea de eficiență energetică, vom investi în continuare în reabilitare magistrale și rețele termice, puncte termice, în reducerea cheltuielilor pe care noi le avem în sistemul public de iluminat. Cheltuim aprox. 2 mil. de euro pe an cu iluminatul public. Interesul nostru este să reducem această sumă prin înlocuirea actualelor corpuri clasice de iluminat cu corpuri cu leduri unde consumurile sunt mult mai mici.
Pe partea de infrastructură ușoară.
E nevoie să finalizăm un Centru de management al traficului; să asfaltăm în continuare străzi din cartierele vechi, încă 120 de străzi, de la 150.
În ceea ce privește infrastructura socială
Vom încerca să reabilităm în continuare școli și licee în Oradea, dar cele care au un număr important de copii, cum sunt „Onisifor Ghibu” și „Mihai Viteazul”, să reabilităm spitale și să finanțăm un cămin pentru persoane vârstice.
3.Planul urbanistic general
E un document foarte important privind dezvoltarea municipiului Oradea în anii următori.
În septembrie, estimăm că va fi predată toată documentația să putem lucra după noul plan urbanistic general.
În anii următori vom dezvolta piste de biciclete în continuare pe malul Crișului Repede și pe malul Peței.
O legătură directă de la podul peste Crișul Repede și Pețea spre Universitate este pe strada Avram Iancu, care însă este foarte îngustă și atunci vom demola partea dreaptă cum te duci din zona centrală către unitatea de pompieri, până la nivelul unității de pompieri și casele care mai sunt către colț, spre Parcul Bălcescu. În felul acesta strada Avram Iancu va deveni mult mai largă, vom avea zone de pietoni, zone de bicicliști zone de terase. Aproape că se va dubla.
De asemenea, se propune lărgirea străzii Sucevei la patru benzi. De asemenea sunt propuse parcaje de cartier, care să rezolve problemele de parcare în zonele aglomerate... (Ovidiu DAN) 

Trimite email

vineri, 5 iunie 2020