Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Susținem cultura românească la nivel european

Diseminare proiect

Susținem cultura românească la nivel european

În 22 februarie 2013, am pornit, plini de emoții și nerăbdare, într-o aventură de neuitat în Þara lui Cervantes, Picasso, Gaudi și Dali, adică în impresionanta Spanie!

Micul, dar ambițiosul nostru grup a fost constituit din: domnișoara profesoară de limba engleză, Raluca Bogdan și eleva din clasa a XII-a H, Bianca Gabrian, de la Colegiul Economic „Partenie Cosma” din Oradea, dra profesoară de flaut de la Liceul de Artă, Diana Rad și eleva dânsei, Silvia Bejan. Împreună, am participat la proiectul intitulat „Cooperate Supporting Culture”, finanțat prin programul european „Tineret în acțiune”, desfășurat în perioada 22.02- 2.03.2013 în orașul natal al lui Cervantes, Alcala de Henares, la doar câțiva kilometri de Madrid. Þările participante au fost: Spania, România, Estonia, Grecia și Italia, iar limba noastră comună a fost, binențeles, engleza.  
Ce înseamnă „Tineret în Acțiune”?
„Tineret în Acțiune” (Youth in Action) este programul Uniunii Europene care susține activitățile de învățare nonformală pentru tineri. Programul, cu finanțare de la Comisia Europeană, vizează promovarea cetățeniei active în rândul tinerilor, dezvoltarea sentimentelor de solidaritate și toleranță, sprijinirea înțelegerii reciproce între tinerii din diferite țări, promovarea cooperării europene și contribuția la îmbunătățirea calității sistemelor de susținere a activității de tineret.
Descrierea activităților
Multe zâmbete, prietenii neașteptate, muzică, dans, cooperare... așa am putea descrie aventura noastră spaniolă în câteva cuvinte. Aproape fiecare zi din săptămâna proiectului a fost dedicată unei țări participante, iar echipele reprezentante au oferit celorlalți ocazia de a descoperi frumusețile patriei lor și de a învăța lucruri noi sau aprofunda cunoștințele legate de specificul cultural al fiecăreia. Astfel, am aflat ce putem vizita în Grecia, Italia, Spania sau Estonia, am descoperit tradițiile specifice fiecărei țări, ne-am amuzat de diversele stereotipuri legate de acestea și am încercat să trecem dincolo de aceste bariere, ne-am întrecut în concursuri de cultură generală pe temele discutate, am gustat bucate tradiționale, am ascultat cântece folclorice și am învățat dansuri tradiționale (zorba, flamenco, jota, tarantella etc.)
Ziua dedicată României a fost una specială pentru noi, fiind o zi în care am muncit mult, dar ne-am și bucurat de reacția pozitivă a celorlalți. Am prezentat informații interesante despre țara noastră, am afișat imagini și videoclipuri cu cele mai frumoase locuri de pe meleagurile românești, ne-am transformat în actori pentru câteva zeci de minute și am pus în scenă o piesă de teatru realizată de noi, pe tema tradițiilor autohtone, am pregătit platouri cu mâncare specifică și am ascultat melodii din repertoriul celor mai de seamă interpreți populari. În seara tematică dedicată țării noastre am îmbrăcat costume tradiționale românești, am împărțit mărțișoare și i-am învățat pe ceilalți câteva dansuri populare din zona Ardealului. A fost o zi cu adevărat frumoasă și credem cu putere că am reușit, prin prezența și carisma noastră, să înlăturăm numeroasele stereotipuri care ne învăluie în mintea celor din străinătate și să le stârnim interesul față de tot ceea ce înseamnă cultura românească și valorile sale autentice.
Bineînțeles, pe lângă zilele tematice, am fost implicați într-o serie de alte activități la fel de interesante și interactive. De exemplu, am avut ocazia de a ne amuza de diferitele expresii idiomatice existente în limbile țărilor participante și de a găsi echivalențe în propriul nostru grai. De asemenea, ne-am dovedit creativitatea prin prezentarea cât mai originală a unei legende populare (noi am vorbit despre Legenda lui Manole, pe care am expus-o cu ajutorul unor păpuși improvizate). În plus, ne-am întors la bucuria jocurilor copilăriei în cadrul activității intitulate „European Popular Games”, în care tinerii prezenți au fost invitați să îi învețe pe ceilalți jocurile specifice copilăriei lor. Am retrăit astfel bucuria anilor în care aceste simple activități legau prietenii pentru ani și ani...
Ziua de miercuri a fost dedicată vizitării Madridului, o capitală grandioasă, cu o arhitectură impresionantă și numeroase locuri care merită a fi descoperite. Am vizitat Palatul Regal, Plaza Mayor, Puerta del Sol, Plaza de Cibeles, Puerta de Alcala etc. Singurul regret pe care îl avem este acela că timpul a fost mult prea scurt pentru a putea explora mai îndeaproape potențialul turistic al Madridului, dar chiar și așa, a fost o experiență minunată și am rămas cu adevărat impresionați de grandoarea acestui oraș.
Pe lângă Madrid, am avut ocazia să descoperim frumusețea orașului Alcala de Henarez, un orășel cochet care inspiră solemnitate prin numeroasele locuri pline de istorie pe care le posedă. Aici am vizitat obiectivele turistice importante, iar cel mai mult ne-a impresionat casa natală a celebrului scriitor spaniol, Cervantes.
De altfel, această mică, dar semnificativă bucată a Spaniei pe care am avut ocazia să o explorăm ne-a lăsat impresia unei țări care trăiește într-o continuă veselie, populată de oameni calzi și prietenoși.
Ușor, ușor, s-a apropiat și ultima zi a proiectului, o zi tristă și agitată, în care puteai simți pretutindeni regretul că urmează să părăsim aceste minunate locuri și să ne întoarcem în rutina de acasă. Pe de altă parte, însă, eram fericiți pentru lucrurile noi pe care le-am învățat, pentru prieteniile pe care le-am legat și pentru că ne-am îmbogățit sufletește cu o experiență de neuitat. (Bianca Gabrian & prof. Raluca Bogdan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Susținem cultura românească la nivel european.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 14:07:29 Ora de vară a Europei de Est