Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 mai 2021
Ministrul Sorin Cîmpeanu: Sunt universități care se gândesc ca din toamnă să impună anumite condiții: Purtarea de combinezoane de către studenții nevaccinați. Susțin această variantă
Studenții nevaccinați ar putea fi obligați să se prezinte purtând combinezon dacă vor să participe fizic la ore din toamnă, pe când cei vaccinați vor putea să se deplaseze fără astfel de măsuri, iau în calcul unele universități din România, a declarat astăzi ministrul Educației Sorin Cîmpeanu în cadrul unui interviu de la Hotnews.ro. De asemenea, ministrul a adăugat că ar putea exista o prioritizare a studenților vaccinați la cazarea în cămine.
„Sunt unul dintre cei care susțin importanța prezenței fizice pentru derularea stagiilor de practică și activităților directe. Pentru asta, sunt universități care se gândesc ca din toamnă să nu facă rabat de la prezența fizică în cadrul orelor de laborator/lucrări practice și să impună o serie de condiții, spre exemplu participarea studenților vaccinați la aceste ore de laborator și lucrări practice, fără a fi îngrădit participarea studenților care nu sunt vaccinați. Studenții care nu se vor fi vaccinat în toamnă ar putea să aibă la dispoziție, spre exemplu, combinezoane de protecție pe care să le poarte pe tot parcursul programului didactic. Sunt câteva universități și eu personal susțin această variantă”, a declarat Cîmpeanu.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
23 martie 2021
1.*BREAKING
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie 2021 pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu precizează că, practic, două săptămâni din vacanța de vară se mută în vacanța de primăvară.
„Finalul semestrului al II-lea se decalează două săptămâni. Vacanța de primăvară se prelungește cu două săptămâni. Se mută practic două săptămâni din vacanța de vară în vacanța de primăvară.
În loc să finalizăm semestrul al II-lea pe 18 iunie, se va încheia pe 2 iulie.
• elevii clasei a VIII-a care termină pe 25 iunie (în loc de 11 iunie),
• elevii clasei a XII-a care termină în 18 iunie (în loc de 4 iunie) și
• învățământul profesional și tehnic care termină pe 23 iulie (în loc de 9 iulie)
Dacă nu ar fi fost această variantă a prelungirii vacanței de primăvară cu două săptămâni și a mutării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a după Bacalaureat, cu tot cu Admiterea la liceu, „ar fi fost destul de clară închiderea școlilor, inclusiv pentru derularea simulărilor”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Oficialul a dat exemplu că în București, școlile s-ar fi închis de mâine, dacă nu accepta această variantă.
Cîmpeanu a spus că dacă nu ar fi acceptat această modificare a structurii anului școlar, nu s-ar fi semnat modificarea ordinului comun de ministru, ordin pe care trebuia să îl semneze Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății.

2.*OFICIAL
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial, marți seara.
Ordinul nou prevede că scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

Dezbaterile privind Pachetul de legi ale Educației

Luni, caravana MECT a ajuns la Oradea

Dezbaterile privind Pachetul de legi ale Educației

Începând din 14 ianuarie 2008, ministrul Educației, Cristian Adomniței, și ministerul pe care în conduce, au inițiat dezbaterile privind proiectul de Legi ale Educației. Ministrul însuși a participat la dezbaterile care au avut loc în câteva județe (Mehedinți, Caraș-Severin, Hunedoara, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Olt, Teleorman și Suceava).

Ieri (luni, 11 februarie)“caravana” MECT a sosit la Oradea, (respectiv în Argeș), dar nu cu ministrul, ci cu dna Corina Cherteș, consilierul ministrului. Astăzi (marți, 12 februarie), “caravana” va ajunge în Vâlcea și Arad, iar miercuri în Timiș, ultimul popas.
Se speră ca în aprilie, pachetul să ajungă pe masa Parlamentului!
„După 17 februarie, vom analiza toate propunerile venite la minister, le vom insera în pachet pe cele pertinente. Sperăm ca la sfârșitul lunii martie, începutul lunii aprilie, să putem pune pe masa Parlamentului forma finală a proiectului  Pachetului de Legi ale Educației", ne asigură ministrul Adomniței.
Dezbaterile de la Oradea au avut loc în  sala festivă a Colegiului Național “Mihai Eminescu”. În prezidiu, consilierul MECT a fost flancat de generalii Inspectoratului Școlar, iar alături s-a aflat președintele sindicatului liber din învățământ.
În sală, zeci de directori pe metru pătrat, directori de școli gimnaziale, colegii, licee și grupuri școlare, grădinițe și Palatul Copiilor și Elevilor Oradea, inspectori școlari, alte cadre didactice (inclusiv din învățământul superior, de stat și particular), părinți, primari (contabili), reprezentanți ai mediului de afaceri și elevi.
Consilierul Corina Cherteș a făcut o pledoarie pentru pachetului de legi ale Educației, prezentând noutățile proiectului, începând cu rețeaua școlară, structura învățământului preuniversitar (inclusiv, pe vârste), filiera tehnologică, admiterea în liceu, direcțiile județene pentru învățământ preuniversitar (care vor înlocui inspectoratele școlare), finanțarea unităților de învățământ preuniversitar de stat (potrivit principiului: banul urmează elevul), statutul personalului didactic, concursul pentru ocuparea funcțiilor didactice, salarizarea personalului didactic, dezvoltarea carierei profesionale și deontologia profesională a personalului din învățământ.
“Angajamentul guvernului (actual) de a asigura un loc în grădiniță fiecărui copil de 3 ani”
În luările de cuvânt, fiecare a spus ceea ce îl doare, potrivit categoriei pe care o reprezintă, după care consilierul le-a răspuns parțial, unele probleme ridicate de vobitori fiind preluate cu titlu de propuneri. Din start, dna consilier a exclus sintagma “reformă în învățământ”, drept pentru care o felicităm! Ceea e s-a făcut până acum în învățământ a fost “țurcă” nu reformă, s-a mânjit cerul cu stele, s-au schimbat termini… O spunem noi, nu consilierul.
S-a pus problema asigurării hranei calde și a menținerii la școală până la ora 16.00 a prichindeilor care vor intra în clasa pregătitoare (așa cum se întâmplă cu ei în condițiile actuale din grădiniță). Răspunsul a venit prompt: “Cine vă împiedică să le asigurați și la școală toate aceste condiții?” Ușor de zis, greu de înfăptuit, dnă consilier (mai cu seamă la țară), ne mai trebuie, nu 20, ci 50 de ani! În multe grădinițe și școli, nu sunt locuri pentru implementarea educației ante-preșcolare, respectiv, pentru clasa a IX-a… Dar consilierul e betonat cu soluții și argumente. “ Nu e vorba de smulgerea copilului de la sânul mamei, ci de angajamentul guvernului de a asigura un loc în grădiniță fiecărui copil de 3 ani. Avem cinci ani să asigurăm baza materială a învățământului preșcolar. Avem statistici clare legate de numărul de copii, clădiri și locuri în grădinițe…”
Cu aceeași problemă, a lipsei de spațiu, se confruntă  și conducerile școlilor gimnaziale care vor trebui să cuprindă și elevii din clasa a IX-a. Or, nu ar fi o rezolvare, vorba unui domn director (inspirat și aplaudat), ca de la un schimb să se ajungă la două, iar de la două la trei…  
Se va renunța la “cenușăreasa sistemului”
Se intenționează să se renunțe la școala de arte și meserii (SAM) - “cenușăreasa sistemului”, vorba dnei consilier, dar nu se renunță la ideea de a menține copilul cât mai mulți ani în școală. “Parafrazându-l pe domnul ministru, voi spune: Nu știu ce să mai inventez ca să țin copilul cât mai mult la școală”,  dar, la 16 ani, copilul trebuie să aibă dreptul să intre pe piața muncii”, spunea Corina Cherteș.
Legat de admiterea în liceu, se dorește să se lase la latitudinea conducerii liceului modalitatea de organizare a admiterii (ca și stabilirea planului de școlarizare). Când s-a enunțat principiul finanțării – banul urmează elevul – s-au autosesizat și conducerile liceelor (și universităților) particulare. E normal ca și elevii acelor unități de învățământ să beneficieze de aceleași drepturi… și șanse egale.
“Până când o să plătim vârsta și nu calitatea muncii?”
Ajungându-se la clasificarea personalului didactic în stagiar și definitiv, în titular și asociat, precum și la titularizarea la nivelul unității de învățământ, aflăm cu stupoare că onor sindicatele din învățământ au făcut referendum și jocul căpșunarilor și neaveniților din învățământ de a nu susține acest gen de titularizare.
Și am mai auzit o treabă urâtă de la un domn director: “Până când o să plătim vârsta și nu calitatea muncii”?!
 Dacă plătiți vârsta, domnule director, înseamnă că acea vârstă merită banii, care și așa sunt puțini, dar cine vă împiedică să stimulați competiția și să plătiți și calitatea muncii?!
Am înțeles apoi că sistemul de predare la clase simultane va fi eliminat (cu mici excepții, în cazuri izolate). Unii primari se plâng de lipsă de colaborare între școală și consiliul local. Dar e nefiresc. Cum adică să nu colaborezi cu cei care dețin sacul cu bani?
 S-au mai avansat și alte idei, precum: schimbarea structurii anului școlar, reducerea numărului de  discipline la examenul de bacalaureat, descongestionarea programelor….  Elevii cer să se renunțe la unele materii considerate de ei ca nefiind necesare, reducerea numărului mare de ore pe zi și eliminarea stresului de zi cu zi de la școală, luând modele din învățământul altor țări. În replică, dna consilier a invocat specificul național în educație și tradiția culturală. Elevii au ridicat și problema alocației. Ei doresc anularea prevederilor Ordonanței de Urgență 97/2007 cu privire la sistarea acordării alocației pentru copii la împlinirea vârstei de 18 ani. Răspunsul a venit la câteva secunde: “Problema cu alocația nu ne privește. MECT nu gestionează acest lucru. Noi suntem de acord cu voi, și vă susținem”, a declarat consilierul MECT.
Concluzia celor peste două ore de dezbateri a fost una cât de poate de simplă: “Adevărata reformă în învățământ va fi aceea care îi va motiva pe elevi să vină cu drag la școală!” (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Dezbaterile privind Pachetul de legi ale Educației.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

duminică, 9 mai 2021