Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Optimizarea relațiilor psihosociale la nivelul organizației școlare

Joi, la Casa Corpului Didactic, simpozionul interjudețean

Optimizarea relațiilor psihosociale la nivelul organizației școlare

Joi, 28 martie 2013, la Casa Corpului Didactic a avut loc simpozionul interjudețen „Optimizarea relațiilor psihosociale la nivelul organizației școlare”

Pe această temă s-au primit nu mai puțin de 115 lucrări, din Oradea, Poieni și Ferice, Nojorid, Vălani de Pomezeu, Tinca, Lazuri de Beiuș și Beiuș, Buntești, Tășad, din Baia Mare (județul Maramureș), Borod, Marghita, Aleșd, Pocola, Gurbediu, Batăr, Mihai Bravu, Gepiu, Salonta, Sîntandrei, Roșiori, Brusturi, Roșia Chișlaz și Codău.
Mulți s-au înscris, dar puțini au reușit să ajungă să-și susțină lucrările.
În deschidere, directorul C.C.D., doamna profesor Carmen Bodiu, avea să aprecieze numărul mare de lucrări trimise pe adresa C.C.D. asigurând autorii că toate lucrările primite se regăsesc pe lista publicată în pliantul program.
„Voi deschide lucrările simpozionului de astăzi, prin a vă spune „Bun venit” la Casa Corpului Didactic a județului Bihor, locul despre care îmi place să cred că orice dascăl este la el acasă.
Parafrazându-l pe Wilhelm von Humboldt, aș putea spune că excelența sau mediocritatea unui destin ține de modul în care ne concepem evoluția, dezvoltarea personală și profesională. Abordând o perspectivă deontologică, orice cadru didactic ar trebui să fie interesat de propriile competențe, achiziții, pentru a fi capabil de a răspunde schimbărilor unui plin proces de reformare sau provocărilor impuse de societatea cunoașterii. Chiar dacă vectorul acestor schimbări este unul incert, școala, cadru instituționalizat al educației de tip formal, este chemată să răspundă unor imperative de perspectivă: - să pregătesc elevii să lucreze în locuri de muncă care astăzi nu există, cu tehnologii care astăzi nu s-au descoperit, pentru a rezolva probleme care astăzi nu sunt identificate. Odată cu dezvoltarea fulminantă a tehnologiei se afirmă tot mai mult și alte forme de educație, cunoscute sub numele de M-Learning, U-learning, blended-learning, recunoscute în amplul program de învățare pe tot parcursul vieții; trebuie să admitem faptul că școala, este locul în care, dincolo de planuri, programe, manuale, cursuri, materiale de învățare, poate impune modele care se transformă în repere. Pentru a identifica valorile, elevii trebuie să aibă modele care să devină pentru toată viața repere. Cunoaștem cu toții valoarea predictivă pe care o are dascălul în procesul de educație. Valorile gnoseologice, etice și estetice la care aderă elevul, depind, în cea mai mare măsură, de activitatea, competența și personalitatea profesorului, de relația dintre acesta și elevi, fără a minimaliza rolul familiei, al mediului social, al societății în ansamblul ei, cu deosebire rolul mass-mediei. Punctul de pornire în activitatea de instruire și educare este cunoașterea temeinică a idealului pedagogic cerut de societatea contemporană, nu acela formulat de diverși „specialiști” și exprimat în diferite emisiuni de televiziune. 
Idealul cerut de o societate tot mai informatizată este formarea de personalități creatoare, iar din perspectiva modelelor culturale, idealul pedagogic este formarea de personalități deschise, capabile să se adapteze la schimbările rapide din societate și să dobândească noi valori, dar numai pe baza însușirii temeinice a valorilor superioare clasice: de bine, adevăr și de frumos. Pentru realizarea acestor scopuri educaționale, de o mare importanță este relația profesor - elev. În esența ei, această relație trebuie să fie o comunicare între două conștiințe permanent deschise una către cealaltă, o comunicare prin care profesorul stimulează participarea activă a elevului la propria-i instruire și educare, astfel încât acesta să devină subiect al educației, factor activ al formării propriei personalități...”
 
Doamna lector univ. dr. Virginia Tiurbe a prezentat „Tipuri de relații”, prof. Lenuța Ruja, de la Grădinița Nr. 30 – „Mugurel”, „Managementul relațiilor interpersonale la nivelul grupei de preșcolari”, doamna prof. Ana-Maria Iova, de la C.T. „Constantin Brâncuși” – „Relația familiei cu școala”; o plăcută surpriză ne-a făcut reporterul nostru de aur de la Eco Școala „Avram Iancu”, prof. Monica Toader, pe care am urmărit-o cu atenție prezentând lucrarea „Colaborarea școlii cu familia”- exemple de bune practici, împărtășite din munca sa de zi cu zi; Monica se apropie vertiginos de stabilirea recordului absolut pe Ovidan.ro, de 200 de articole publicate la Eco Școala „Avram Iancu”. La această oră contorul (Ovidan.ro) înregistrează 196 de articole!
Următoarea lucrare („Comunicarea școală – familie pentru soluționarea conflictelor”) a fost prezentată de prof. Manuela Dulca de la C.T. „Alexandru Roman” din Aleșd, dna prof. Cornelia Apostol de la Școala Gimnazială din Nojorid a prezentat lucrarea „Rolul climatului școlar în atingerea obiectivelor educației”, lucrare pregătită împreună cu colega sa, dna prof. Maria Popa. Intervenind în discuții, dl inspector școlar, prof.Ilie Crăciun, avea să puncteze, vorbind în cunoștință de cauză, cu exemple concrete din teren, despre „Managerul școlar și cultura organizațională”, domnia sa accentuând, așa după cum o face în toate ocaziile, rolul pe care în au directorii de școli, dar nu numai, în general, toate cadrele didactice în promovarea imaginii instituției pe care o reprezintă. Iar oglinda fidelă a promovării imaginii instituțiilor de învățământ din județul Bihor este ovidan.ro și revista „OviDan”, ajunsă la nr. 102.
Mulțumim, dle inspector pentru aprecieri, Mulțumim tuturor cadrelor didactice care ne sunt prieteni dragi și fideli, și nu de azi sau de ieri, ci din 1988! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Optimizarea relațiilor psihosociale la nivelul organizației școlare.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 03:25:23 Ora de vară a Europei de Est