Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2022
Naveta profesorilor să poată fi decontată și prin biletele de transport, nu numai pe bază de abonament – solicitarea sindicatelor către ministrul Educației
...................................
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) solicită ministrului Educației, Ligia Deca, să modifice Hotărârea de guvern nr. 569/2015 privind decontarea navetei profesorilor astfel încât sumele plătite de aceștia, ca sa ajungă la școală, să poată fi decontate și pe bază de bilete de transport, nu doar cu abonamente lunare, potrivit unei adrese obținute de EduPedu.ro joi seara.
Federația sindicală a profesorilor susține că ,,Am fost sesizați de către organizațiile sindicale afiliate că numeroși operatori de transport auto nu emit abonamente pe anumite distanțe, ceea ce conduce la imposibilitatea personalului didactic – care se deplasează la și de la locul de muncă cu autoturismul proprietate personală, cu respectarea art. 7 alin. (6) din Norme – de a beneficia de decontarea acestor cheltuieli“.

,,S-a ajuns în această situație deoarece, în lipsa abonamentelor pe ruta respectivă/rute similare, emise de operatorii de transport, nu se poate stabili care este cuantumul sumei pentru care se pot depune bonurile de achiziție a carburantului, în vederea decontării și, deci, nu se decontează aceste cheltuieli”, potrivit adresei FSLI.

Cu alte cuvinte, conform normelor în vigoare, dacă pe ruta pe care profesorul vine și pleacă de la școală cu mașina personală, transportatorii publici nu emit abonamente, atunci profesorului nu i se pot deconta banii pe benzină/ motorină, pentru că nu se știe cât ar costa un abonament la autobuz pe distanța pe care o parcurge...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
1 noiembrie 2022

14 ani de digitalizare a educației în România
Unde suntem, ce e de făcut? (P)

Digitalizarea înseamnă, pentru profesorii și managerii școlilor, deschiderea de a învăța, de a accepta lucrurile noi și de a integra tehnologia în educație. Iar asta le poate aduce tuturor beneficii reale. Pentru noi, totul a început în 2008, în Iași. Adservio iniția la Liceul ,,Vasile Alecsandri” un proiect de digitalizare care anunța o mare transformare în educația din România. Deși tehnologia era revoluționară pentru țara noastră și nu numai, lucrurile au mers greu. Poate tocmai pentru că noutatea era prea mare.
Cu toate că beneficiile erau substanțiale în privința ușurării lucrului profesorilor, a debirocratizării, nouă ani mai târziu, doar 35 de școli adoptaseră digitalizarea. Abia pandemia a adus o schimbare serioasă. De voie, de nevoie, multe unități de învățământ au căutat în grabă o soluție digitală și lucrurile au avansat.
Cu toate acestea, în prezent, doar 10-15% din școlile românești au o soluție de digitalizare a activității lor, cu catalog electronic, statistici, rapoarte, comunicare integrată și celelalte instrumente avansate. De ce doar atât? Subfinanțare, neasumare a unei viziuni clare la nivel de minister, teamă de nou.

Accelerăm digitalizarea sau mai așteptăm?

România are șansa de a recupera mult din timpul pierdut. Prin promovarea intensivă, tot de către Adservio, a nevoii de digitalizare, Ministerul Educației a extins programul-pilot privind folosirea exclusivă a catalogului electronic. În consecință, 742 de școli elimină acum catalogul clasic, de carton...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 octombrie 2022
Programul Masa caldă
450 de școli ar putea organiza programul Masa caldă în acest an școlar, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență discutat astăzi (28 oct. 2022) în Guvern. Nu este acordat un buget suplimentar pentru 2022, ci doar pentru 2023 / Lista celor 350 de școli beneficiare încă nu este cunoscută.
………………………………
450 de școli ar putea să organizeze programul „Masa cadă” în anul școlar 2022-2023, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență, proiect aflat pe ordinea de zi a ședinței de Guvern. Până acum, a fost publicată în Monitorul Oficial doar lista celor 300 de școli și grădinițe beneficiare, deși autoritățile au anunțat de ceva vreme că vor fi incluse în program încă 50 de școli pe lângă cele 300. Proiectul citat modifică Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2022.
„(1) În anul şcolar 2022 – 2023, pe perioada desfăşurării cursurilor, preşcolarilor şi elevilor din 450 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat, denumite în continuare unităţi-pilot, li se acordă, zilnic, cu titlu gratuit, un suport alimentar constând într-o masă caldă sau într-un pachet alimentar, în cazul în care masa caldă nu poate fi asigurată, în limita unei valori zilnice de 15 lei/beneficiar, inclusiv taxa pe valoarea adăugată”, prevede proiectul menționat anterior.
În descrierea situației actuale se arată că „deoarece sumele aprobate în anul 2022 pot asigura suportul alimentar pentru încă 100 de unități de învățământ preuniversitar, ceea ce ar corespunde unei măsuri suplimentare de sprijin pentru preșcolarii și elevii aflați în situația riscului de abandon școlar, este necesară majorarea numărului de unități de învățământ beneficiare de la 350 la 450 de unități”.

Optimizarea relațiilor psihosociale la nivelul organizației școlare

Joi, la Casa Corpului Didactic, simpozionul interjudețean

Optimizarea relațiilor psihosociale la nivelul organizației școlare

Joi, 28 martie 2013, la Casa Corpului Didactic a avut loc simpozionul interjudețen „Optimizarea relațiilor psihosociale la nivelul organizației școlare”

Pe această temă s-au primit nu mai puțin de 115 lucrări, din Oradea, Poieni și Ferice, Nojorid, Vălani de Pomezeu, Tinca, Lazuri de Beiuș și Beiuș, Buntești, Tășad, din Baia Mare (județul Maramureș), Borod, Marghita, Aleșd, Pocola, Gurbediu, Batăr, Mihai Bravu, Gepiu, Salonta, Sîntandrei, Roșiori, Brusturi, Roșia Chișlaz și Codău.
Mulți s-au înscris, dar puțini au reușit să ajungă să-și susțină lucrările.
În deschidere, directorul C.C.D., doamna profesor Carmen Bodiu, avea să aprecieze numărul mare de lucrări trimise pe adresa C.C.D. asigurând autorii că toate lucrările primite se regăsesc pe lista publicată în pliantul program.
„Voi deschide lucrările simpozionului de astăzi, prin a vă spune „Bun venit” la Casa Corpului Didactic a județului Bihor, locul despre care îmi place să cred că orice dascăl este la el acasă.
Parafrazându-l pe Wilhelm von Humboldt, aș putea spune că excelența sau mediocritatea unui destin ține de modul în care ne concepem evoluția, dezvoltarea personală și profesională. Abordând o perspectivă deontologică, orice cadru didactic ar trebui să fie interesat de propriile competențe, achiziții, pentru a fi capabil de a răspunde schimbărilor unui plin proces de reformare sau provocărilor impuse de societatea cunoașterii. Chiar dacă vectorul acestor schimbări este unul incert, școala, cadru instituționalizat al educației de tip formal, este chemată să răspundă unor imperative de perspectivă: - să pregătesc elevii să lucreze în locuri de muncă care astăzi nu există, cu tehnologii care astăzi nu s-au descoperit, pentru a rezolva probleme care astăzi nu sunt identificate. Odată cu dezvoltarea fulminantă a tehnologiei se afirmă tot mai mult și alte forme de educație, cunoscute sub numele de M-Learning, U-learning, blended-learning, recunoscute în amplul program de învățare pe tot parcursul vieții; trebuie să admitem faptul că școala, este locul în care, dincolo de planuri, programe, manuale, cursuri, materiale de învățare, poate impune modele care se transformă în repere. Pentru a identifica valorile, elevii trebuie să aibă modele care să devină pentru toată viața repere. Cunoaștem cu toții valoarea predictivă pe care o are dascălul în procesul de educație. Valorile gnoseologice, etice și estetice la care aderă elevul, depind, în cea mai mare măsură, de activitatea, competența și personalitatea profesorului, de relația dintre acesta și elevi, fără a minimaliza rolul familiei, al mediului social, al societății în ansamblul ei, cu deosebire rolul mass-mediei. Punctul de pornire în activitatea de instruire și educare este cunoașterea temeinică a idealului pedagogic cerut de societatea contemporană, nu acela formulat de diverși „specialiști” și exprimat în diferite emisiuni de televiziune. 
Idealul cerut de o societate tot mai informatizată este formarea de personalități creatoare, iar din perspectiva modelelor culturale, idealul pedagogic este formarea de personalități deschise, capabile să se adapteze la schimbările rapide din societate și să dobândească noi valori, dar numai pe baza însușirii temeinice a valorilor superioare clasice: de bine, adevăr și de frumos. Pentru realizarea acestor scopuri educaționale, de o mare importanță este relația profesor - elev. În esența ei, această relație trebuie să fie o comunicare între două conștiințe permanent deschise una către cealaltă, o comunicare prin care profesorul stimulează participarea activă a elevului la propria-i instruire și educare, astfel încât acesta să devină subiect al educației, factor activ al formării propriei personalități...”
 
Doamna lector univ. dr. Virginia Tiurbe a prezentat „Tipuri de relații”, prof. Lenuța Ruja, de la Grădinița Nr. 30 – „Mugurel”, „Managementul relațiilor interpersonale la nivelul grupei de preșcolari”, doamna prof. Ana-Maria Iova, de la C.T. „Constantin Brâncuși” – „Relația familiei cu școala”; o plăcută surpriză ne-a făcut reporterul nostru de aur de la Eco Școala „Avram Iancu”, prof. Monica Toader, pe care am urmărit-o cu atenție prezentând lucrarea „Colaborarea școlii cu familia”- exemple de bune practici, împărtășite din munca sa de zi cu zi; Monica se apropie vertiginos de stabilirea recordului absolut pe Ovidan.ro, de 200 de articole publicate la Eco Școala „Avram Iancu”. La această oră contorul (Ovidan.ro) înregistrează 196 de articole!
Următoarea lucrare („Comunicarea școală – familie pentru soluționarea conflictelor”) a fost prezentată de prof. Manuela Dulca de la C.T. „Alexandru Roman” din Aleșd, dna prof. Cornelia Apostol de la Școala Gimnazială din Nojorid a prezentat lucrarea „Rolul climatului școlar în atingerea obiectivelor educației”, lucrare pregătită împreună cu colega sa, dna prof. Maria Popa. Intervenind în discuții, dl inspector școlar, prof.Ilie Crăciun, avea să puncteze, vorbind în cunoștință de cauză, cu exemple concrete din teren, despre „Managerul școlar și cultura organizațională”, domnia sa accentuând, așa după cum o face în toate ocaziile, rolul pe care în au directorii de școli, dar nu numai, în general, toate cadrele didactice în promovarea imaginii instituției pe care o reprezintă. Iar oglinda fidelă a promovării imaginii instituțiilor de învățământ din județul Bihor este ovidan.ro și revista „OviDan”, ajunsă la nr. 102.
Mulțumim, dle inspector pentru aprecieri, Mulțumim tuturor cadrelor didactice care ne sunt prieteni dragi și fideli, și nu de azi sau de ieri, ci din 1988! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Optimizarea relațiilor psihosociale la nivelul organizației școlare.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

miercuri, 30 noiembrie 2022