Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 septembrie
Sorin Cîmpeanu a demisionat din funcția de ministru al Educației, în plin scandal de plagiat. În urmă cu câteva minute, acesta a anunțat public: ,,Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației”. ,,Cred în România Educată și voi susține Legile ,,România Educată” din calitatea mea de profesor, de rector și de senator”, a afirmat Cîmpeanu.
........................................
UPDATE Surse: Ligia Deca, consilier prezidențial, în cărți pentru ministerul Educației după demisia lui Cîmpeanu
,,Am preluat mandatul de ministru nu pentru că nu aveam ce face sau pentru a-mi trece ministeriatul in CV. Aveam și una și alta. Am venit într-un moment extrem de dificil cu dorința de a schimba lucrurile în bine”, a continuat Sorin Cîmpeanu.
Demisia lui Cîmpeanu vine la 4 zile de la publicarea în pressone.ro a anchetei semnate de Emilia Șercan care arată că Sorin Cîmpeanu și-a însușit prin plagiat – într-un curs de specialitate – 13 capitole publicate anterior în mod repetat sub semnătura altor doi profesori de la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din București (USAMV-B). Astăzi, jurnalista a arătat că acel curs plagiat de Sorin Cîmpeanu era vândut studenților. De precizat că luni sunt programate principalele festivități care marchează începerea anului universitar.
Sorin Cîmpeanu iese prin demisie din al doilea mandat de ministru al Educației, pe care l-a început în decembrie 2020, în Guvernul Cîțu, ca membru PNL, și îl finalizează în Guvernul Ciucă, premierul fiind el însuși protagonistul unui scandal de plagiat. Cîmpeanu a mai deținut funcția de ministru al Educației în perioada decembrie 2014 – noiembrie 2015 în Guvernul Ponta, fără afiliere politică la acea vreme.
Anunțul făcut de Sorin Cîmpeanu pe pagina de Facebook:
,,Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației. A fost o șansă și o onoare pentru mine sa încep reformarea din temelii a sistemului national de învățământ.
Am preluat mandatul de ministru nu pentru că nu aveam ce face sau pentru a-mi trece ministeriatul in CV. Aveam și una și alta. Am venit într-un moment extrem de dificil cu dorința de a schimba lucrurile în bine.
Mi-am început mandatul într-o criză sanitară fără precedent și am luptat pentru ca în toată acea perioadă elevii să meargă la școală cu prezență fizică. Am militat în mod constant și am asigurat cadrul legal pentru ca finanțarea educației să crească.
În mandatul de ministru al educației am reușit schimbări care au pus bazele reformei ,,România Educată”:
1. un sistem de educație timpurie integrat, prin preluarea creșelor în sistemul de învățământ;
2. îndeplinirea jaloanelor PNRR care asigură suportul financiar atât de important pentru reforma sistemului de învățământ; am preluat mandatul cu un buget de 1 miliard euro pentru educație, iar acum educația are doar în PNRR un buget de 3,6 miliarde de euro. Până acum am contractat și sunt în derulare toate cele 1402 proiecte pentru reducerea abandonului școlar – prima rundă (1,14 miliarde lei) și toate cele 61 de proiecte pentru digitalizarea universităților românești (1,24 miliarde lei);
3. organizarea concursurilor pentru ocuparea funcțiilor de director în școli;
4. mărirea burselor elevilor;
5. recunoașterea meritelor olimpicilor prin recompensarea acestora la justa valoare;
6. rezolvarea problemei decontării integrale a navetei elevilor;
7. demararea reformării planurilor-cadru și curriculumului aferent – o schimbare atât de mult așteptată;
8. extinderea programului Masă caldă în școli de la 150 de unități la 450 de unități de învățământ;
9. introducerea învățământului dual la nivel universitar;
10. internaționalizarea universităților românești prin reglementarea diplomei joint degree;
Și multe altele………
Am elaborat proiectele Legilor ,,România Educată” și am parcurs procedura de dezbatere publică, în urma căreia am finalizat cele două proiecte, preluând foarte multe amendamente care au adus plus valoare, astfel încât aceste proiecte sa răspundă pe deplin așteptărilor și nevoilor reale ale societății.
Sunt omul care construiește și nu sunt omul care dărâmă!
Cu toții avem obligația să contribuim și să susținem reforma în educație!
Cred în România Educată și voi susține Legile ,,România Educată” din calitatea mea de profesor, de rector și de senator…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
24 septembrie 2022
Elevii români au obținut două medalii de aur, patru de argint, una de bronz și o mențiune specială în cadrul Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI 2022)
,,Rămânem singura țară care obține medalie de aur la fiecare ediție desfășurată”

.................
Elevii români au obținut două medalii de aur, patru de argint, una de bronz și o mențiune specială în cadrul Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI 2022), după cum anunță Societatea pentru Excelență și Performanță în Informatică (SEPI), care pregătește olimpicii români pentru competiții la informatică, într-o postare pe Facebook.
,,Rămânem singura țară care obține medalie de aur la fiecare ediție desfășurată”, anunță profesorii antrenori ai copiilor.
Peste 170 de concurenți din 132 de țări au participat la acest eveniment găzduit de Ucraina, în format online. Olimpicii români au participat din București, de la un centru care le-a asigurat tehnologia pentru a putea rezolva problemele de concurs. Potrivit regulilor de concurs, participanții sunt născuți după 31 decembrie 2006.
Olimpiada s-a desfășurat din 19 septembrie și urmează să se închidă mâine, 25 septembrie, cu o ceremonie specială, desfășurată (tot) online. Elevii au avut de rezolvat probleme pe 20 și pe 22 septembrie. Pe 19, luni, în prima zi, au avut o sesiune de familiarizare cu mediul de concurs.
Iată premiile obținute, după cum notează SEPI:
Savu Ștefan Cătălin, C.N. ,,I.L. Caragiale” / Centrul Județean de Excelență Ploiești – medalie de aur
Voicu Mihai Valeriu, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de aur
Chenglin Shang, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de argint
Rebengiuc Mircea, C.N. de Informatică ,,Tudor Vianu”, București – medalie de argint
Dumitru Alexandru, C.N. ,,I.L. Caragiale” / Centrul Județean de Excelență Ploiești – medalie de argint
Dima Alexandru, Școala Gimnazială Internațională ,,Spectrum”, Cluj Napoca – medalie de argint
Guba Daniel, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de bronz
Mateescu Alexandru, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – mențiune de onoare
Team Leader a fost Bunget Mihai de la C.N. ,,Tudor Vladimirescu”, Târgu Jiu, iar Deputy Leader – Iordache Ioan-Bogdan de la Universitatea București.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 septembrie
Premierul Nicolae Ciucă a propus programul „O carte pe an pentru fiecare elev”, pe modelul „Cornul și laptele”, dar a declarat că scopul este să ajungă „mai multă carte românească în școli și în biblioteci”

Premierul Nicolae Ciucă ia ca model programul „Cornul și laptele” – proiect european implementat din perioada guvernului Adrian Năstase, dinainte de aderarea la Uniunea Europeană, prin care elevii primesc zilnic produse de panificație și lactate – și propune și el un program numit „O carte pe an pentru fiecare elev”. Anunțul a fost făcut după o întâlnire pe care Ciucă și ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, au avut-o cu „oamenii de cultură – academicieni, profesori, editori, bibliotecari, autori de carte românească”, potrivit mesajului publicat de Guvern. În fapt, printre acești „oameni de cultură” sunt personaje extrem de controversate, după cum scrie G4Media.ro

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
2 septembrie 2022
Părinții pot intra în școli și grădinițe, luni, la festivitățile de la începutul cursurilor anului școlar, anunță Ministerul Educației, care combate o „știre falsă” lansată pe rețelele de socializare

Părinții au acces în unitățile de învățământ la festivitățile care marchează începerea cursurilor noului an școlar, transmite ministrul Educației într-un mesaj pe Facebook. Sorin Cîmpeanu începe mesajul cu #CombatemFakeNews și precizează că „Ministerul Educației și Ministerul Sănătății nu descurajează în niciun fel prezența familiilor la deschiderea anului școlar”.
„Părinții au acces în unitățile de învățământ la festivitățile care marchează începerea cursurilor noului an școlar! Informația potrivit căreia Ministerul Educației a emis o decizie restrictivă este falsă”, scrie ministrul Cîmpeanu în mesajul citat.
„Ministerul Educației și Ministerul Sănătății nu descurajează în niciun fel prezența familiilor la deschiderea anului școlar, cu atât mai mult cu cât marea majoritate a evenimentelor de acest tip se organizează în spații deschise”, mai transmite acesta.
Într-un alt mesaj ministrul scrie că „luni, 5 septembrie, milioane de copii și tineri vor intra pe porțile grădinițelor, școlilor și liceelor din România. După doi ani de restricții, de data aceasta bucuria primei zile de școală va putea fi împărtășită din nou și de părinți și bunici.
Am convingerea că toți directorii de unități de învățământ înțeleg importanța deschiderii către comunitate și a implicării familiei în educația copiilor și tinerilor, încă din prima zi de școală.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 august 2022
Premierul Ciucă pasează la consiliile județene și Ministerul Educației problema transportului elevilor care nu poate fi decontat: Vor găsi o soluție până la sfârșitul lunii septembrie
Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România (UNCJR) și Ministerul Educației ,,vor găsi o soluție până la sfârșitul lunii septembrie”, spune premierul Nicolae Ciucă în privința transportului elevilor care, în fapt, nu le poate fi decontat integral elevilor, așa cum este prevăzut în lege. Problema decontării navetei școlare exista și acum un an când ministrul Cîmpeanu afirma că ,,Din păcate, oricât mi-aș dori, nu există soluții miraculoase”.

Top 10. Informaticieni români de pretutindeni cu peste 1.000 de citări

Educație pentru și prin internet: Educație netățenească (23)

Top 10. Informaticieni români de pretutindeni cu peste 1.000 de citări

În topul celor 10.000 al celor mai citați informaticieni din lume [1], găsim mai mult de 10 (zece) nume românești de autori care au peste 1.000 de citări. Acest top este generat automat și poate conține anumite erori. De exemplu, Dan Moldovan și Dumitru Moldovan, deși diferiți, vor fi numărați la același autor, D. Moldovan.

La fel se petrec lucrurile și în sursa [2], dar aici mai avem niște criterii suplimentare pentru a face deosebirea. Din aceste motive topul nostru este lipsit de acuratețe și voi evita un clasament strict, prezentându-i în ordine arbitrară. Menționez că prima sursă este liberă, iar a doua se poate accesa doar pe bază de abonament.
Dintre cei zece performeri, doar trei trăiesc în prezent în România.
Acad. Solomon Marcus [3]. Un nume celebru în România și în lume, cu o operă care impresionează nu numai prin cantitate și calitate, ci și prin diversitate (matematică, informatică, poetică, literatură etc.). Are peste 24 de discipoli, unul este prezent în acest top (Acad. Gheorghe Păun). A fost profesor la Universitatea din București, în prezent pensionar. La cei 88 de ani este încă extrem de activ. Scrie articole diverse, dă interviuri, este invitat la multe conferințe din țară și din străinătate. Am avut privilegiul de a-l
cunoaște personal în 2006, când a fost invitatul meu de onoare la Universitatea Agora la simpozionul dedicat centenarului Grigore C. Moisil [4].
2. Acad. Gheorghe Păun [5]. Lucrează la Institutul de matematică al Academiei Române și la Universitatea din Sevilla, Spania. Un nume la fel de celebru în România și mai ales în lume, fiind unul dintre cei mai citați români în celebrul ISI Thomson Reuters. A inițiat un domeniu nou în informatică, Calcul cu membrane, cunoscut azi și sub numele de P Sisteme, unde „P” vine, evident, de la Păun. A publicat enorm de mult: matematică, informatică, literatură SF, poezie, cărți depre Go, iar în prezent editează o revistă de cultură de mare calitate, de care v-am mai pomenit, „Curtea de la Argeș”. Acest om scrie așa cum alții respiră, având o inspirație și deprindere de a demonstra teoreme și a scrie texte, ieșite din comun. A fost oaspetele meu de onoare de două ori la Oradea, ultima dată în 2008 la Universitatea Agora [4].
3. Prof. Dragoș Niculescu [6]. Este profesor la Universitatea Politehnica din București. Are multe lucrări de Știința calculatoarelor cu o extem de bună vizibilitate.
Ceilalți șapte au avut șansa de a se afirma în străinătate, mai precis în SUA, după ce au terminat facultatea în România. Îi voi enumera doar sumar, mai multe puteți afla despre acești români ai lumii, din sursele indicate de mine, dar și altele.
1. Ion Stoica este profesor la University of California, Berkeley. [7]
2. Dan Suciu este profesor la University of Washington [8].
3. Daniela Florescu a lucrat ca cercetător la INRIA, Franța, iar în prezent ocupă o poziție importantă la Oracle, SUA [9].
4. George Ciprian Necula este profesor la Universitatea din California, Berkeley, SUA [10, 11].
5. Victor Vianu este profesor  la University of California, San Diego [12, 13]
6. Mihai Budiu este cercetător la Microsoft în Silicon Valley, SUA [14, 15].
7. Stephan Olariu este profesor la Old Dominion University, SUA [16, 17]. L-am lăsat la urmă pe profesorul Olariu numai pentru motivul că în 2008 am avut o întâlnire extrem de plăcută la Universitatea Agora cu dânsul, fiind invitatul meu de onoare la ICCCC 2008 [4].
Legat de șansele de a te afirma în SUA, voi încheia cu niște impresii pe care mi le-a împărtășit Mihai, un tânăr informatician de excepție, încă student la master, care lucrează în prezent pentru Mozilla, de la distanță, de aici din România. După ce anul trecut a făcut două vizite de lucru la Londra, cu echipa cu care lucrează la dezvoltarea variantelor avansate de Firefox, anul acesta a fost invitat în SUA, la Silicon Valley.
Iată cu ce impresii s-a întors Mihai din Valea care… a revoluționat Lumea:
„Mi-a plăcut experiența. Am văzut regiunea Silicon Valley și alte orașe din California: Sunnyvale, Mountain View, Palo Alto, Menlo Park, San Francisco, Santa Clara, etc…
Ce apreciez pozitiv: acolo se promovează un stil antreprenorial. Merg tinerii la Google, la Mozilla, la X, Y companii, ș-apoi se lasă, își pornesc startups, se fac grupuri și se desfac foarte ușor. Acolo sunt bani mulți, acolo te „bagă în seamă” lumea dacă faci ceva. Să fii într-un loc ca acela te inspiră.
Am mers la Intel Museum (în Santa Clara) și iarăși am găsit motiv să fiu inspirat - să vezi într-un muzeu cum în viața unui om se poate schimba tehnologia enorm, de la primele circuite cu tranzistoare făcute de Intel, până la primul microprocesor, și apoi să ajungi la ultimele procesoare... este ceva. Asta au făcut oamenii, dar nu neapărat geniali sau speciali, ci oameni care au avut ambiție, curaj și care s-au găsit într-un loc potrivit, la timpul potrivit. Oricât de genial ai fi, dacă nu ai timpul și locul potrivit, degeaba încerci ceva...”
Mă rog ca Dumnezeu să facă o minune și să-i dea și lui Mihai timpul…
Ioan Dzițac
Bibliografie
[1] http://citeseerx.ist.psu.edu/stats/authors?all=true
[2]  http://isiknowledge.com
[3]  http://www.imar.ro/~smarcus/
[4]  http://univagora.ro/en/partners/book-of-honor/
[5] http://www.imar.ro/~gpaun/
[6] http://www.elcom.pub.ro/~dniculescu/
[7] http://www.cs.berkeley.edu/~istoica/
[8] https://homes.cs.washington.edu/~suciu/
[9]http://academic.research.microsoft.com/Author/266949/daniela-florescu?query=daniela%20florescu
[10] http://en.wikipedia.org/wiki/George_Necula
[11]  http://www.eecs.berkeley.edu/~necula/
[12] http://en.wikipedia.org/wiki/Victor_Vianu
[13]http://cseweb.ucsd.edu/~vianu/
[14]http://academic.research.microsoft.com/Author/618932/mihai-budiu?query=Mihai%20Budiu
 [15]  http://www.cs.cmu.edu/~mihaib/
[16] http://www.cs.odu.edu/~olariu/
[17]  http://academic.research.microsoft.com/Author/544841/stephan-olariu

Trimite email

vineri, 30 septembrie 2022