Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Probleme stringente pentru activitatea instructiv-educativă, economico-financiară, de cercetare și socială

În ședința de luni, 25 martie

Probleme stringente pentru activitatea instructiv-educativă, economico-financiară, de cercetare și socială

În ședința de luni, 25 martie 2013, Senatul Universității din Oradea a dezbătut probleme stringente pentru activitatea instructiv-educativă, economico-financiară, de cercetare și socială.

Astfel, ordinea de zi a inclus o problematică diversă, de la metodologii de finalizare a studiilor, taxe de școlarizare, procedura privind elaborarea și execuția bugetului de venituri și cheltuieli, la Regulamentul de organizare, funcționare și administrare a Bibliotecii Universității, reorganizarea Bazei didactice „Gaudeamus” din Stâna de Vale, a Editurii Universității, proceduri de concurs pentru ocuparea unor posturi didactice etc, evidențiind o activitate demnă de remarcat a comisiilor de specialitate ale Senatului. Detaliem, în continuare, câteva dintre subiectele de interes mai larg.
Comisia de Relații Internaționale și Interne vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 25 martie 2013.
a. Senatul Universității din Oradea a aprobat înființarea unui Centru de Limbi Moderne, ca structură afiliată Facultății de Litere. Misiunea acestui centru este aceea de a asigura un cadru instituțional pentru promovarea  pregătirii și perfecționării profesionale, de a forma competențe în domeniul cunoașterii limbilor moderne în mediul universitar și preuniversitar, precum și pentru mediul de afaceri, agenții economici de stat, privați sau alte categorii profesionale.
„Centrul va oferi programe de pregătire pentru completarea profilului de competențe în domeniul limbilor moderne – engleză, franceză, germană, italiană, spaniolă, precum și a limbii române pentru studenți străini”, ne-a  precizat prof. univ. dr. Teodor Mateoc, decanul Facultății de Litere. Programele se adresează tuturor categoriilor de vârstă, cu studii medii și superioare, persoanelor care solicită pregătire în vederea obținerii de burse sau a unui loc de muncă, accesul la programe de studii universitare, postuniversitare sau postdoctorale. Activitatea se va desfășura, de regulă, în perioade compacte de instruire, folosind tehnologia învățământului informatizat completată cu modalități de învățare specifice strategiilor didacticii limbilor moderne. Noua structură se va autofinanța din taxele percepute. Cursurile de perfecționare de limbi moderne se vor finaliza prin acordarea unui certificat de absolvire și/sau adeverințe de participare, eliberate conform legislației în vigoare.
b. Membrii Senatului Universității din Oradea au aprobat luni o modificare în Regulamentul de acordare a burselor pentru studenți, potrivit căreia numărul de burse ocazionale pentru rezultate deosebite obținute la manifestări științifice, cultural-artistice și sportive va crește de la 10 la 15.
c. Editura Universității din Oradea va fi complet reorganizată, potrivit standardelor care să-i permită acreditarea. În acest sens, Senatul universitar a aprobat redimensionarea structurii de personal, prin redistribuire din alte sectoare, astfel încât, în noua formulă, să reunească, în mod firesc, colective științifice și editoriale, activități de promovare a cărților editate pentru a fi incluse în bazele de date internaționale recunoscute.
d. Senatul Universității din Oradea a avizat în ședința de luni patru rapoarte de autoevaluare pentru tot atâtea programe de studii în vederea solicitării evaluării externe. Astfel, pentru studii universitare de licență au fost avizate rapoartele pentru specializările: Matematică, cu predare în limba engleză (Facultatea de Științe), Arhitectură (Facultatea de Construcții și Arhitectură) și Asistență Medicală Generală (Facultatea de Medicină și Farmacie). Totodată, Senatul și-a dat girul și pentru raportul aferent programului de studii de masterat Managementul unităților de turism și alimentație (Facultatea de Protecția Mediului).
e. Absolvenții specializărilor de la Departamentul de Științe ale Educației din cadrul Universității din Oradea vor susține examenul de licență în perioada 26 – 29 iunie 2013, față de intervalul 3 – 6 iulie programat inițial. Devansarea cu o săptămână aprobată de Senatul universitar vine în sprijinul absolvenților care vor beneficia astfel de mai mult timp pentru pregătirea în vederea participării la examenul de titularizare în învățământul preșcolar sau primar.
f. Senatul Universității din Oradea a aprobat acordarea a patru titluri de Doctor Honoris Causa unor universitari redutabili, recunoscuți pentru expertiza lor științifică și contribuția substanțială la dezvoltarea relațiilor academice, la înființarea și dezvoltarea unor programe de studii masterale la Oradea, precum și pentru implicarea lor în organizarea unor manifestări științifice și derularea unor programe în folosul comunității. Pentru acest efort și competența lor, vor fi răsplătite cu înaltul titlu academic: prof. univ. dr. Ariane Landuyt (Universitatea din Siena), prof. emerit Jean Paul Carrière (Universitatea din Tours), prof. univ. dr. Lorenzo Renzi (Universitatea din Padova)  și prof. univ. dr. Adrian Streinu Cercel (Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din București).
g. Membrii Senatului Universității din Oradea au aprobat scutirea de taxe de școlarizare pentru șapte studenți, membri ai Asociației Sportive F.C. Universitatea Oradea, mai exact ai echipei de fotbal care doar după un an de la constituire au reale șanse de a promova în liga a IV-a. S-a apreciat că această formație este un model de organizare a sporturilor de echipă și de promovare a imaginii Universității din Oradea. Cei șapte studenți sunt de la Facultatea de Geografie, Turism și Sport, Facultatea de Protecția Mediului, Facultatea de Medicină și Farmacie, Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării.
Prof.univ.dr. Lia Pop,
președintele Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:05:56 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).