Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Probleme stringente pentru activitatea instructiv-educativă, economico-financiară, de cercetare și socială

În ședința de luni, 25 martie

Probleme stringente pentru activitatea instructiv-educativă, economico-financiară, de cercetare și socială

În ședința de luni, 25 martie 2013, Senatul Universității din Oradea a dezbătut probleme stringente pentru activitatea instructiv-educativă, economico-financiară, de cercetare și socială.

Astfel, ordinea de zi a inclus o problematică diversă, de la metodologii de finalizare a studiilor, taxe de școlarizare, procedura privind elaborarea și execuția bugetului de venituri și cheltuieli, la Regulamentul de organizare, funcționare și administrare a Bibliotecii Universității, reorganizarea Bazei didactice „Gaudeamus” din Stâna de Vale, a Editurii Universității, proceduri de concurs pentru ocuparea unor posturi didactice etc, evidențiind o activitate demnă de remarcat a comisiilor de specialitate ale Senatului. Detaliem, în continuare, câteva dintre subiectele de interes mai larg.
Comisia de Relații Internaționale și Interne vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 25 martie 2013.
a. Senatul Universității din Oradea a aprobat înființarea unui Centru de Limbi Moderne, ca structură afiliată Facultății de Litere. Misiunea acestui centru este aceea de a asigura un cadru instituțional pentru promovarea  pregătirii și perfecționării profesionale, de a forma competențe în domeniul cunoașterii limbilor moderne în mediul universitar și preuniversitar, precum și pentru mediul de afaceri, agenții economici de stat, privați sau alte categorii profesionale.
„Centrul va oferi programe de pregătire pentru completarea profilului de competențe în domeniul limbilor moderne – engleză, franceză, germană, italiană, spaniolă, precum și a limbii române pentru studenți străini”, ne-a  precizat prof. univ. dr. Teodor Mateoc, decanul Facultății de Litere. Programele se adresează tuturor categoriilor de vârstă, cu studii medii și superioare, persoanelor care solicită pregătire în vederea obținerii de burse sau a unui loc de muncă, accesul la programe de studii universitare, postuniversitare sau postdoctorale. Activitatea se va desfășura, de regulă, în perioade compacte de instruire, folosind tehnologia învățământului informatizat completată cu modalități de învățare specifice strategiilor didacticii limbilor moderne. Noua structură se va autofinanța din taxele percepute. Cursurile de perfecționare de limbi moderne se vor finaliza prin acordarea unui certificat de absolvire și/sau adeverințe de participare, eliberate conform legislației în vigoare.
b. Membrii Senatului Universității din Oradea au aprobat luni o modificare în Regulamentul de acordare a burselor pentru studenți, potrivit căreia numărul de burse ocazionale pentru rezultate deosebite obținute la manifestări științifice, cultural-artistice și sportive va crește de la 10 la 15.
c. Editura Universității din Oradea va fi complet reorganizată, potrivit standardelor care să-i permită acreditarea. În acest sens, Senatul universitar a aprobat redimensionarea structurii de personal, prin redistribuire din alte sectoare, astfel încât, în noua formulă, să reunească, în mod firesc, colective științifice și editoriale, activități de promovare a cărților editate pentru a fi incluse în bazele de date internaționale recunoscute.
d. Senatul Universității din Oradea a avizat în ședința de luni patru rapoarte de autoevaluare pentru tot atâtea programe de studii în vederea solicitării evaluării externe. Astfel, pentru studii universitare de licență au fost avizate rapoartele pentru specializările: Matematică, cu predare în limba engleză (Facultatea de Științe), Arhitectură (Facultatea de Construcții și Arhitectură) și Asistență Medicală Generală (Facultatea de Medicină și Farmacie). Totodată, Senatul și-a dat girul și pentru raportul aferent programului de studii de masterat Managementul unităților de turism și alimentație (Facultatea de Protecția Mediului).
e. Absolvenții specializărilor de la Departamentul de Științe ale Educației din cadrul Universității din Oradea vor susține examenul de licență în perioada 26 – 29 iunie 2013, față de intervalul 3 – 6 iulie programat inițial. Devansarea cu o săptămână aprobată de Senatul universitar vine în sprijinul absolvenților care vor beneficia astfel de mai mult timp pentru pregătirea în vederea participării la examenul de titularizare în învățământul preșcolar sau primar.
f. Senatul Universității din Oradea a aprobat acordarea a patru titluri de Doctor Honoris Causa unor universitari redutabili, recunoscuți pentru expertiza lor științifică și contribuția substanțială la dezvoltarea relațiilor academice, la înființarea și dezvoltarea unor programe de studii masterale la Oradea, precum și pentru implicarea lor în organizarea unor manifestări științifice și derularea unor programe în folosul comunității. Pentru acest efort și competența lor, vor fi răsplătite cu înaltul titlu academic: prof. univ. dr. Ariane Landuyt (Universitatea din Siena), prof. emerit Jean Paul Carrière (Universitatea din Tours), prof. univ. dr. Lorenzo Renzi (Universitatea din Padova)  și prof. univ. dr. Adrian Streinu Cercel (Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din București).
g. Membrii Senatului Universității din Oradea au aprobat scutirea de taxe de școlarizare pentru șapte studenți, membri ai Asociației Sportive F.C. Universitatea Oradea, mai exact ai echipei de fotbal care doar după un an de la constituire au reale șanse de a promova în liga a IV-a. S-a apreciat că această formație este un model de organizare a sporturilor de echipă și de promovare a imaginii Universității din Oradea. Cei șapte studenți sunt de la Facultatea de Geografie, Turism și Sport, Facultatea de Protecția Mediului, Facultatea de Medicină și Farmacie, Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării.
Prof.univ.dr. Lia Pop,
președintele Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 10:52:35 Ora de vară a Europei de Est