Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Trei centre de documentare și informare

În trei zile,

Trei centre de documentare și informare

Dacă mai anii trecuți, am fost martori la lansarea primelor centre de documentare și informare în cadrul școlilor orădene (la Școala cu clasele I-VIII „Alexandru Roman”), miercuri, a fost inaugurat primul C.D.I. în învățământul preșcolar, la Grădinița nr. 52 din Oradea (grădiniță cu program prelungit), cu o zi înainte, și cu una după, fiind lansate alte două centre la Ștei și Aleșd (cu finanțare de la M.Ed.C.).

 „Universul piticilor”

Prin numele său („Universul piticilor”), centrul dorește să „avertizeze”, informând în ce lume ne aflăm și cu cine ne „luptăm”. Aceasta nu scade cu nimic meritele și valoarea, și nu coboară ștacheta față de un centru similar deschis în școlile din municipiu.
Scopul declarat al proiectului (cu finanțare nerambursabilă din partea Primăriei Oradea și cu contribuția părinților) este realizarea unui cadru optim de informare, consiliere a cadrelor didactice, părinților și copiilor cu privire la mediul preșcolar, promovând egalizarea șanselor tuturor copiilor (proveniți din medii sociale diferite).
„Considerăm că acest centru de informare și documentare, desfășurându-și activitatea în afara oricăror preocupări de ordin politic și ideologic, va îmbunătăți activitatea de educație în general, și la nivelul învățământului preșcolar, în special, va contribui la dezvoltarea relațională a copiilor, educatoarelor, membrilor comunității, prin creșterea implicării acestora în organizarea și desfășurarea unor activități bine documentate din punct de vedere științific și metodic”, afirmă prof. Maria Ivănescu, inspector de specialitate.
Dincolo de motivarea deciziei de înființare a centrului, și de prezentare a scopului și obiectivelor proiectului, Maria Nan, directoarea grădiniței, a făcut o radiografiere a activității și rezultatelor unității de învățământ pe care o conduce, printr-o prezentare sugestivă în power-point, invitând colegii de breaslă să acceseze pagina Web (www.oradea.ro/gradinita52).

„A educa înseamnă a iubi”

Din luările de cuvânt, am reținut poziția Inspectoratului Școlar și a Casei Corpului Didactic, exprimată de conducătorii celor două instituții coordonatore a activității C.D.I., inspectorul general, prof. Liliana Sanda Antonescu, făcându-ne cunoscut faptul că marți, 12 decembrie, cu o zi înainte, fusese inaugurat un centru de documentare și informare la Școala cu clasele I-VIII „Miron Pompiliu” din Ștei, iar a doua zi (joi, 14 decembrie), urma să fie lansat un C.D.I. la Grupul Școlar „Alexandru Roman” din Aleșd.
„A educa înseamnă a iubi… documentat și bine informat”, a ținut să sublinieze unul dintre invitați (directoare de grădiniță), referindu-se la menirea C.D.I deschis la Grădinița nr.52, ca un centru al tuturor grădinițelor, până vor apărea celelalte două centre în peisajul învățământului preșcolar orădean.

Un loc privilegiat pentru lectură

Vorbind despre valențe educative ale centrului și prezentând modul de organizare a spațiului C.D.I.(cu spații de informare, comunicare, lectură de plăcere, cercetare, și audio-video), directoarea Maria Nan a ținut să sublinieze faptul că „avem de-a face cu un loc unde se învață autonomia, și se dezvoltă spiritul critic, un loc privilegiat pentru lectură, unde copiii fac cunoștință cu literatura pentru copii, ale cărei taine vor fi descifrate cu ajutorul profesorului documentarist”...
 
Centru bugetar și de informare
 
Și până acum, Grădinița nr. 52 a fost (și este) un centru, dar unul bugetar și de informare pentru 14 grădinițe. De-acum, cu atât mai mult, și alții vor avea motive să-i treacă pragul.
Grădinița dispune de 12 săli, unde învață 275 de copii în învățământul de masă, în cadrul a opt grupe în limba română, și două în limba maghiară, dar și o grupă de învățământ special. Procesul instructiv-educativ se desfășoară în cele mai bune condiții. Localul, renovat cu un an înainte, dispune de dotări la nivel european, iar în plus, colectivul de cadre didactice are experiență și competență, și prin derularea unor proiecte naționale (în parteneriat cu grădinițe din județul Hunedoara) și internaționale (cu o școală maternală din Franța).

Interes… și onoare

La inaugurarea C.D.I., conducerea grădiniței a fost onorată de prezența unor invitați de seamă, reprezentanți ai I.S.J. (prof. Liliana Sanda Antonescu, inspector general, Akos Zoltan, insp. gen. adjunct, Maria Ivănescu, insp. de specialitate), C.C.D. (Virginia Tiurbe, director, Mioara Sallom și Adelina Iacob), Primăriei Oradea (ing. Georgeta Isai, dir. adj. al Direcției Patrimoniu Imobiliare), directoarele Grădinițelor nr. 20, 28, 35, 41, 42, 44, 45, 46, 53 și 54, directorul Școlii cu clasele I-VIII nr.16 (ca școală vecină), părinți și reprezentanți ai presei locale.
Echipa de proiect (Maria Man, directorul grădiniței, instit. Ioana Sala, resp. de proiect, și Gabriela Popa, resp. financiar) se simte onorată de asemenea invitați, și ține să le mulțumească pentru prezență și sprijinul acordat, felicită artiștii și colindătorii pentru emoționantul moment artistic realizat.
Ovidiu Dan   

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 01:13:48 Ora standard a Europei de Est