Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Patru zile în mândra și dulcea Moldovă a Marelui Ștefan și a lui Nică

În săptămâna binecuvântată

Patru zile în mândra și dulcea Moldovă a Marelui Ștefan și a lui Nică

Această excursie a fost așteptată cu mult drag de elevii clasei a IV-a C, de la Eco Școala Avram Iancu, chiar dacă an de an au fost plecați în excursii și tabere.

Patru zile de pomină în această formație, care a dăinuit un ciclu, un mandat de... primari. Lor li s-au alăturat, dornici de aventura... cunoașterii, colegii din clasa a III-a A (prof. Lucia Zsak).
Ca și organizatori, ne-am propus realizarea unor obiective și așa s-a și întâmplat (vizitarea unor obiective turistice, dobândirea și consolidarea unor cunoștințe de geografie, istorie și literatură, despre formele de relief, climă/vegetație, personalități ale istoriei și literaturii, cultivarea respectului pentru trecutul istoric, stârnirea plăcerii pentru lectură, cimentarea colectivului clasei, aplicarea unor reguli și norme de comportare civilizată în împrejurări diferite, protejarea mediului înconjurător...). Dumnezeu ne-a binecuvântat cu vreme frumoasă, cu mult soare (deși la noi, în Oradea, a plouat aproape continuu). S-a vrut a fi o excursie de studii și așa a și fost, dincolo de relaxarea totală și atmosfera de vacanță care a domnit tot timpul!
Ajutoarele de nădejde, dar și martorii  momentelor frumoase trăite împreună au fost trei tătici, o mămică, o bunică, șoferul, și ghidul nostru drag Adrian Culda. În cele patru zile, am organizat concursuri despre locurile vizitate, concurs de ghicitori istorice și geografice, de recunoaștere a textelor pe baza unor fragmente citate, scrise de marele nostru povestitor Ion Creangă, concurs de glume, s-a cântat, s-a recitat, s-a dansat, au desenat (ce le-a plăcut mai mult), au citit (despre păsări, marcând Ziua internațională a păsărilor, povestioare/legende despre Ștefan cel Mare), dar s-au și jucat. De fiecare dată toți au fost recompensați cu vederi, magneți tip carte poștală, cu medalii din lut, cu dulciuri și reviste etc. Într-un cuvânt au îmbinat utilul cu plăcutul.
În cele trei nopți, am fost cazați la Borșa,  la Hotel Victoria, la Putna, la Pensiunea Mușatinii și la Tg. Neamț, la Pensiunea La Cetate. Am vizitat șase mănăstiri: Bârsana, Moldovița, Sucevița, Putna, Dragomirna și Neamț, monumentele din centrul orașului Satu Mare, Memorialul de la Sighet, Cimitirul vesel de la Săpânța, Chilia lui Daniil Sihastru, un atelier de ceramică neagră, Muzeul satului bucovinean, Cetatea de scaun a Sucevei, Cetatea Neamț, Casa memorială Ion Creangă de la Humulești. Am făcut cunoștință din mers cu Castelul Caroly și Statuia ostașului român din Carei, cu Tisa ce curge la granița de nord a țării, pe frontiera cu Ucraina, cu așezări și case unicat în țară, precum cele de la Certeze și Ciocănești, cu mândrul port maramureșean și bucovinean, cu Casa memorială Veronica Micle, cu Turnul pompierilor din Satu Mare, cu multe râuri, unități de relief, orașe și județe... pe care le-am străbătut.
 A fost un drum lung, încărcat, dar minunat, lesne de descifrat de pe chipurile tuturor.
A fost o săptămână în care copiii au dovedit pe deplin că știu mai multe și sunt mai buni!
Mulțumim tuturor celor care au făcut posibilă această excursie, precum și bunului Dumnezeu că ne-a avut în pază! Monica Toader
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Patru zile în mândra și dulcea Moldovă a Marelui Ștefan și a lui Nică.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 17:12:27 Ora de vară a Europei de Est