Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Festivalul Cultural Internațional „Special Kids”, ediția a VI-a

La Școala Europeană C.S.E.I. Nr. 1

Festivalul Cultural Internațional „Special Kids”, ediția a VI-a

Festivalul Cultural Internațional „Special Kids”, cu tema „Vis de primăvară”, devenit o tradiție în învățământul din județul Bihor, a ajuns joi, 4 aprilie 2013, la edițía a VI-a.

În urma concursului de proiecte educaționale propus de MEN, festivalul-concurs a fost introdus în CAEN 2013 (Calendarul Activităților Educative Naționale 2013), Secțiunea A.10: Domeniul Educație civică, voluntariat, proiecte caritabile la poziția 1.
Festivalul se adresează copiilor și tinerilor din învățământul special și special integrat, astfel că la nivelul fiecăreia dintre cele trei secțiuni de concurs s-a alocat spațiu pentru ambele categorii. Secțiunile festivalului au fost:
Secțiunea 1: Muzică, dans, dramă și joc
pentru învățământul special și pentru învățământul special integrat
Secțiunea 2: Muzică, dans, dramă și joc – DVD pentru învățământul special și pentru învățământul special integrat
Secțiunea 3: Artă și meșteșuguri – expoziție, pentru învățământul special și pentru învățământul special integrat
S-au înscris în concurs 62 de echipaje de la școli speciale și integratoare din România (Oradea, Aleșd, Tileagd, Dobrești, Coșdeni – jud. Bihor, Florești, Dej și Cluj-Napoca - județul Cluj; Arad-jud. Arad, Fieni - jud. Dâmbovița, Reșița - jud. Turnu Severin, Târgu Jiu -jud. Gorj, Șimleul Silvaniei și Zalău - jud. Sălaj, Drobeta Turnu Severin – jud. Mehedinți, Costești - jud. Argeș; Bistrița - jud. Bistrița-Năsăud, Tecuci-jud.Galați), Bulgaria, Polonia, Spania, Franța și Grecia, participând la festival un număr de 550 de copii, dintre care 140 au urcat joi pe scenă.
Au fost invitați să facă parte din juriu reprezentanți ai unor instituții de cultură și învățământ din Oradea, din țară și străinătate, organizatorii încercând să valorizeze experiența unor nume consacrate, dar și să promoveze tinerele speranțe, la fiecare dintre cele trei secțiuni.
La secțiunea 1: Muzică, dans, dramă și joc : prof. Vese Alina - inspector școlar de specialitate al I.S.J. Bihor, lector univ. dr.  Barth Karla - Universitatea din Oradea, Crăciun Parasca - D.J.C.C.P.C.N.B, prof. Peter Dan Nicolae – directorul Palatului Copiilor și Elevilor Bihor, Tatevik Soghomonyan – voluntar EVS- ICIRLD, Armenia.
La secțiunea 2: Muzică, dans, dramă și joc – DVD: prof. Anca Hulujan, Carmen Filip, Petre Șinca și Marius Marcu – toți profesori la Palatul Copiilor și Elevilor Bihor, precum și stud. Hrebiștean Ana-Maria, an III Psihopedagogie specială
La secțiunea 3: Artă și meșteșuguri – expoziție: bibl. dr. Mariana Barna – șef secție la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” Bihor, prof. Bogdan Godja - Asociația Alianța pentru Copii Arad, prof. Florina Iepure - Palatul Copiilor și Elevilor Bihor, prof. Radu Șușman - Palatul Copiilor și Elevilor Bihor, elev Bacter Andy, Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”.
Gazdele evenimentului au fost: prof. Teodora Pantazi, coordonatorul acestui proiect, prof. psihopedagog la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.1 Oradea și președinte al Asociației C.E.S., Alexandru Carțiș, elev la Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”
Organizatorii festivalului: Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.1 Oradea și Asociația C.E.S. – Colaborăm, Educăm, Sprijinim. Mulțumesc pe această cale colaboratorilor care au participat la organizarea acestui eveniment:
Palatul Copiilor și Elevilor Bihor, Universitatea din Oradea, Departamentul de Științe ale Educației, Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” Oradea, International Centre for Intercultural Research, Learning and Dialogue, Armenia, Asociación Jóvenes Solidarios, Spania, Asociația Alianța pentru Copii, Arad, Centrul de Zi „Sf. Maria” APAHNP, Cluj, Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”, Oradea, Direcția Județeană pentru Cultură, Culte și Patrimoniul Cultural Național Bihor, Editura Treira și sponsorilor, care au oferit o recompensă dulce fiecărui copil, care a urcat pe scenă: S.C. Naturavit Trade S.R.L. și S.C. Zad Tiara S.R.L.
Prof. Teodora Pantazi, coord. proiect
Felicitări, Teodora!
Ai adunat la festival lume multă și bună, cât zece instituții!
Regret că nu am putut participa; la fel de mult regret, în aceeași zi și la aceeași oră, evenimentul de la Grădinița Nr. 27 (ziua grădiniței), dar promisesem, de mai bine de o lună, participarea la evenimentul de la Școala din Oșorhei (un proiect județean tradițional, cu participarea a nouă școli). Tu ai avut mult mai multe, inclusiv cu participare națională și internațională, dar pentru mine, cuvântul este cuvânt, și nu pune în balanță nimic altceva!
Te respect și te felicit pentru tot ceea ce faci extraordinar, alături de colegii tăi minunați! – Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Festivalul Cultural Internațional „Special Kids”, ediția a VI-a.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 12:05:50 Ora standard a Europei de Est