Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

La Școala din Mădăras, toate lucrările programate au fost finalizate

Din 11septembrie în 19 februarie

La Școala din Mădăras, toate lucrările programate au fost finalizate

În urma vizitei noastre, din 11 septembrie 2007, la Școala cu clasele I-VIII din Mădăras, notasem, printre multele realizări înfăptuite în vacanța de vară, și trei lucrări neîmplinite care nu-l puteau mulțumi pe directorul școlii, Alexandru Filip: încălzirea centrală, zugrăvirea exterioară și procurarea dozatoarelor.

Astăzi (marți, 19 februarie 2008), domnul director avea să ne prezinte școala într-o altă lumină, vorbindu-ne cu satisfacție despre finalizarea lucrărilor (restante) , realizarea încălzirii centrale, zugrăvirea exterioară,  procurarea dozatoarelor (cele trei neîmpliniri din toamnă), și nu numai.
„S-a finalizat reabilitarea clădirii școlii în totalitate, începând cu acoperișul și sălile de clasă, peste tot au fost montate geamuri și uși termopan, parchet laminat și jaluzele, s-a amenajat grupul social interior, încălzire centrală pe gaz (pe bază de centrală termică automată), s-a schimbat instalația electrică (în toate sălile și pe coridoare, avem neoane), la fel și la grădiniță, mobilier școlar nou în toate sălile, apa potabilă este asigurată de la automatele instalate în sălile de clasă de o firmă orădeană („La Fântâna”). Eforturile financiare au fost mari, fondurile provenind, în egală măsură, de la Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului, prin Inspectoratul Școlar, și de la primărie, dl primar Dan Tiurbe fiind cel mai important susținător al nostru,” ne-a declarat directorul coordonator, Alexandru Filip.
Urmează amenajarea bazei sportive
Am mai aflat apoi despre dotarea unităților de învățământ cu materiale didactice (planșe, microscoape, cărți și dicționare) și materiale sportive, faptul că  de la începutul semestrului II, programul ”Cornul și laptele” s-a extins și la clasele de gimnaziu.
După  reabilitarea clădirilor școlii și grădiniței din Mădăras urmează cele din Homorog. Proiectele sunt depuse deja la Inspectoratul Școlar Bihor, după cum ne spunea dl director,  Alexandru Filip. În ceea ce privește școala din Mădăras, următoarea urgență va fi amenajarea bazei sportive și împrejmuirea terenului, tot cu fonduri de la primărie. „Primăria e  mâna noastră dreaptă. Cu microbuzul propriu transportă preșcolarii și elevii din satul Mărțihaz la școala din Mădăras, precum și elevii de gimnaziu din Homorog la școala din Ianoșda. De asemenea, tot primăria ne-a ajutat cu fonduri să achiziționăm și noi un microbuz școlar, care urmează să ne fie repartizat. De Crăciun, toți preșcolarii și elevii au primit daruri de la Moșul (tot cu concursul primăriei), navetiștilor li se decontează transportul, iar în luna martie, urmează să primim prima tranșă de tichete-cadou”.
La capitolul evidențieri, premii și concursuri, proiecte școlare și activități extrașcolare, aveam să-i pozăm pe micii matematicieni, pe premianții școlii, pe dansatori, și pe elevii slovaci.
Să mai spunem că Grădinița din Mădăras este frecventată de 30 de copii, iar la școala de centru învață 66 de elevi, 32 în ciclul primar și 34 în cel gimnazial. Anul trecut, la ultima ediție a testelor naționale, la Școala cu clasele I-VIII din Mădăras, promovabilitatea a fost de 100%.
 Marți, la școala din Ianoșda, urma să se încheie montarea caloriferelor
În drum spre Ianoșda, am aruncat o privire și la Școala cu clasele I-IV din Homorog. Elevii a două clase simultane erau în curte, având oră de educație fizică și sport, iar celelalte două clase erau la ora de engleză (cu prof. Alina Popa, cea pe care am pozat-o mai devreme și la școala din Mădăras).
La Ianoșda, suntem întâmpinați de prof. Balogh Ildiko, directorul adjunct al școlii.
„Ne-ați găsit acționând pe două fronturi, elevii și dascălii la clasă, iar meșterii pe șantier. Astăzi (marți-n.n.), urmează să se încheie montarea caloriferelor. În toamnă, ne-ați prins în timp ce se monta gresie și se defrișa spațiul verde din fața școlii, unde domnul primar, Dan Tiurbe, ne-a promis amenajarea unui parc. O firmă din Salonta a câștigat licitația pentru amenajarea parcului și a curții.” Am pornit să vizităm școala, să-i cunoaștem pe elevi și dascăli. În clasa a IV-a, elevii ajunseseră la Munții Carpați. Făcând abstracție de subiectul lecției, Adi Gherman Nicușor a ținut să ne împărtășească bucuria lui: „Tăticul mi-a cumpărat un ATV pentru copii” (iar dna învățătoare ne-a lămurit cum stă treaba cu ATV-ul. „Fiindcă a fost cuminte și harnic, și a recuperat materia pierdută cât timp a fost bolnav, tăticul i-a cumpărat un ATV pentru copii”). Prin alte clase, pe unii elevi i-am surprins la tablă, făcând calcule și rezolvând probleme. De fapt, cele mai  tari rezultate le au copiii din Ianoșda și Homorog la matematică (precum colegii lor din Mădăras). Dna directoare adjunctă a ținut să-i evidențieze pe cei cu rezultate foarte bune, anul trecut, la „Eurojunior”: Ancuța Pușcău, Bianca Rus, Georgiana Popa, Daiana Mocuța și Ana Maria Vidican (pe atunci în clasa a V-a), Patricia Ciordaș, Julia Bulboacă, Alice Popa și Alexandra Beltechi (din clasa I), iar la „Cangurul”, pe Oana Foica (premiul I), Cătălin Pătcaș (II) și Mihaela Oprean (III). Pentru poze, au fost scoși în față atât premianții de la gimnaziu (Ana Maria Vidican, Georgiana Popa, Daiana Mocuța, Bianca Rus, Andrei Vila, Teofil Costea, Laura Bughiu, Sebastian Moțoc, Mădălina Baș, Nicoleta Iga) și dansatorii școlii, cât și fotbaliștii (împreună cu profesorul lor, Zuh Ludovic).
 Proiectul de parteneriat (internațional), excursii...
Despre  proiectul de parteneriat internațional pe care elevii și dascălii din Mădăras și Ianoșda îl au cu o școală din Micherechi (Ungaria), ne-a vorbit (mai devreme ) și directorul coordonator, dl prof. Alexandru Filip, iar noi scrisesem încă în  vară despre acest proiect, atunci când i-am cunoscut pe partenerii de proiect în tabăra internațională de orientare turistică...
Anul acesta, proiectul se va derula în două etape. La prima etapă, programată în perioada 16-21 iunie (o tabără internațională de orientare turistică, ce va fi găzduită, ca și anul trecut, de Colegiul Național „Arany Janos” din  Salonta), vor participa noi membri (elevi „începători”) din școlile partenere, iar „veteranii” („avansații” – elevii de anul trecut) se vor întâlni la Padiș (între 30 iunie și 4 iulie).
În același context, directoarea adjunctă ne-a făcut cunoscute și excursiile pe care elevi și dascăli de la școala din Ianoșda le vor face prin țară, grație sprijinului promis de dl primar („care ne ține în palmă”, cum plastic se exprimase conducătorul unității). În perioada 28 iulie - 2 august, învățătoarea Delia Bughiu va porni, împreună cu un grup de 36 de elevi din clasele a IV-a și a V-a, pe urmele lui Ștefan cel Mare, iar profesorul de istorie-geografie Cezar Petran va însoți un grup de 36 de gimnaziști într-o excursie pentru vizitarea Þării Oașului.
Să mai spunem că la școala din Ianoșda învață, la această oră, 111 elevi din Ianoșda și Homorog, iar la grădiniță, 42 de preșcolari (doar din localitate).
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:  La Școala din Mădăras, toate lucrările programate au fost finalizate.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 03:51:54 Ora de vară a Europei de Est