Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

La simulare, punctele tari și punctele slabe sunt prezența și rezultatele

„Înscrierea a decurs fără probleme”

La simulare, punctele tari și punctele slabe sunt prezența și rezultatele

La conferința de presă de miercuri (10 aprilie 2013), dl inspector școlar general Daniel Negrean și dl inspector școlar de specialitate Florin Nicoară au adus în atenția presei simulările la evaluarea națională, respectiv la bacalaureat și înscrierile pentru clasa pregătitoare.

La nivelul județului Bihor, procentul de prezență la cele două simulări a fost de 94,71% la evaluarea națională (pentru elevii clasei a VIII-a) și de 91,91% la bacalaureat (pentru elevii clasei a XII-a).
Procentajele bune înregistate la prezența elevilor la simulări demonstrează, în opinia inspectorului general, „interesul conducerilor unităților de învățământ față de aceste simulări. Pentru modul în care ei (directorii școlilor – n.n.) au coordonat aceste simulări, merită felicitări, pentru că un asemenea procent nu există nici la examenele naționale”. Tot ca și puncte tari, au mai fost subliniate: „modul în care unitățile de învățământ și-au organizat această evaluare, respectând întru totul planul de măsuri care le-a fost transmis și metodologia de desfășurare a acestor examene”.
La simulare, la evaluarea națională au participat 5.270 de elevi, care au susținut evaluarea în peste 200 de școli. Asupra lor au fost îndreptate 375 de camere video de supraveghere, iar în coordonarea acestor simulări au fost implicate 800-900 de cadre didactice.
„Ca și puncte slabe sunt rezultatele!”
Procentul de promovabilitate pe județ la evaluarea națională este de 33 la sută; la lb. română este 58,27, la limba maternă – 81,11 %, iar la matematică – 33,63 la sută.
La simularea la bacalaureat au participat 5.239 de elevi. Examenul s-a susținut în 50 de unități, elevii fiind supravegheați de 295 de camere video și peste 700 de cadre didactice implicate în simularea bacalaureatului.
Procentul de promovabilitate pe județ la bacalaureat este de 29 la sută; la lb. română – 53,34%, la limba maternă -74,04 la sută, la proba C (mate și istorie) – 29, 75%, iar la ultima probă – 55,24.
Sunt unități de învățământ în care procentul la evaluarea națională este unul foarte bun: la C.N. „E. Gojdu” – 88,47%,  la Lic. Teologic Baptist  „Emanuel” – 85,94, la Școala Gimnazială „Oltea Doamna” – 61,3, la Școala Gimnazială „Dacia” – 51,33, dar sunt și școli cu procent de promovabilitate 0 (zero), Liceul Tehnologic Nr. 1 Cadea; la Școala din Ciumeghiu – 6 la sută. La bacalaureat: 0 (zero) procent de promovabilitate: la Lic. Tehnologic Agroindustrial „Tamasi Aron” Borș; Liceul Tehnologic Nr. 1 Șuncuiuș – 7 la sută; rezultate foarte bune: Lic. Teologic Baptist „Emanuel” – 85 la sută, C.N. „Mihai Eminescu” – 58%, C.N. „E. Gojdu” – 63%; C.T. „Traian Vuia” – 5 la sută; Lic. T. „Ady Endre” – 42 la sută.
„Rezultatele la simulări sunt mai mici decât cele obținute la examenele de evaluare națională și bacalaureat de anul trecut, la bacalaureat am avut un procent de peste 53 la sută, acum la simulare suntem la 29 la sută, dar în comparație cu rezultatele obținute în alte județe, rezultatele sunt peste media județelor. Am putea spune din nou că nu toți elevii conștientizează că este necesar să ai un ritm de învățare constant”, a ținut să sublinieze inspectorul școlar general.
Gradul de dificultate al subiectelor... comparabil cu gradul de dificultate al modelelor de subiecte...
În intervenția sa, dl inspector școlar Florin Nicoară s-a referit la gradul de dificultate al subiectelor, arătând că „Gradul de dificultate al subiectelor, la toate disciplinele, a fost comparabil cu gradul de dificultate al modelelor de subiecte postate pe site-ul ministerului. Elevii știau despre aceste modele din toamnă”. În continuare, dl inspector s-a referit strict la specialitatea domniei sale, matematica, abordând tipurile de subiecte (un tip la clasa a VIII-a și patru tipuri la clasa a XII-a, potrivit profilului și specializării). „Important este că la niciun tip nu s-a încălcat programa. Legat de gradul de dificultate, mici discuții au fost în jurul subiectului de la științele naturii”, a ținut să sublinieze dl inspector școlar Florin Nicoară.
Măsurile propuse unităților de învățământ  
În continuare, dl inspector s-a oprit la măsurile pe care I.S.J. Bihor le propune unităților de învățământ: ședințe cu părinții la clasele terminale (la a VIII-a și a XII-a); ore suplimentare la materiile de examen, „iar noi o să monitorizăm prin inspecții de specialitate unitățile în legătură cu aceste pregătiri”, a conchis dl ispector școlar Florin Nicoară.
Referindu-se la acest subiect, dl inspector școlar general Daniel Negrean a ținut să sublinieze rolul foarte important pe care îl au părinții elevilor în perioada care a mai rămas. „În perioada rămasă până la examene, și părinții vor trebui să încerce să-i determine pe copii să ia în serios acest lucru pentru că altfel, vom avea surprize la examene!”
„Nicio școală nu poate opri înscrierea până la finalizarea termenului de înscriere...”
 „Până ieri (marți, 9 aprilie – n.n.), în județul Bihor au fost centralizate un număr de 2.468 de cereri. Numărul de cereri valide – 2.151, număr de cereri introduse online – 49. Procentul, ținând cont că noi ne-am propus aproximativ 5.500 de locuri în clasa pregătitoare, e undeva la 44, 87 la sută, procentul de înscrieri.
Prin aplicația informatică lansată la nivelul ministerului, avem posibilitatea să vedem cum stă fiecare școală. Sunt deja școli în Oradea care au numărul de elevi necesar pentru a realiza clase din planul de școlarizare, dar, atenție, nicio școală nu poate opri înscrierea până la finalizarea termenului de înscriere, respectiv pe 22 aprilie!
Chiar dacă numărul cererilor depășește numărul de locuri, obligația fiecărei școli, a directorului de școală, a comisiei de înscriere, este de a accepta aceste cereri. După ce se finalizează perioada de înscriere, pe 23 aprilie vor fi procesate de către comisia națională cererile tip cu ajutorul aplicației informatice și vor fi repartizați elevii la școala de circumscripție, după care în perioada 24-26 aprilie, la nivelul fiecărei unități de învățământ, cererile depuse de către părinți care au solicitat încrierea într-o altă unitate de învățământ vor fi analizate de către consiliile de administrație ale școlilor respectând criteriile generale și specifice impuse. Pe 29 aprilie, vom avea afișate în unitățile de învățământ și pe site-ul I.S.J. Bihor situația candidaților înmatriculați, a numărului de locuri rămase libere și a listei copiilor neînscriși. Până în acest moment, înscrierea a decurs fără probleme. Sunt părinți care ar dori să-și înscrie copiii în clasa I chiar dacă nu au vârsta necesară. Vom vedea dacă la nivelul Inspectoratului, vom lua această decizie prin care să le permitem acest lucru”. Psihologii au făcut evaluarea psihosomatică la 592 de copii, care au fost distribuiți astfel: 388 au fost direcționați către clasa pregătitoare, 166 către clasa I, 36 către grupa mare și doi elevi au fost orientați către serviciul de orientare școlară și profesională din cadrul CJARE-ului pentru a fi evaluați și a se vedea dacă vor fi încadrați în copii cu CES, astfel ca ei să urmeze un învățământ special”, a precizat inspectorul școlar general.
Mesaje către părinți
Să nu lase pentru ultima zi înscrierea în învățământul primar.
Să bifeze căsuța pentru înscrierea la școala de circumscripție chiar dacă optează pentru o altă școală
„Comisiile de înscriere și directorii de școli să ofere, în continuare, toată deschiderea și transparența față de părinții care doresc să primească informații sau să-și înscrie copiii la școală”, a mai spus generalul I.S.J. Bihor, dl Daniel Negrean. Ovidiu DAN

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 05:00:49 Ora de vară a Europei de Est