Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

La simulare, punctele tari și punctele slabe sunt prezența și rezultatele

„Înscrierea a decurs fără probleme”

La simulare, punctele tari și punctele slabe sunt prezența și rezultatele

La conferința de presă de miercuri (10 aprilie 2013), dl inspector școlar general Daniel Negrean și dl inspector școlar de specialitate Florin Nicoară au adus în atenția presei simulările la evaluarea națională, respectiv la bacalaureat și înscrierile pentru clasa pregătitoare.

La nivelul județului Bihor, procentul de prezență la cele două simulări a fost de 94,71% la evaluarea națională (pentru elevii clasei a VIII-a) și de 91,91% la bacalaureat (pentru elevii clasei a XII-a).
Procentajele bune înregistate la prezența elevilor la simulări demonstrează, în opinia inspectorului general, „interesul conducerilor unităților de învățământ față de aceste simulări. Pentru modul în care ei (directorii școlilor – n.n.) au coordonat aceste simulări, merită felicitări, pentru că un asemenea procent nu există nici la examenele naționale”. Tot ca și puncte tari, au mai fost subliniate: „modul în care unitățile de învățământ și-au organizat această evaluare, respectând întru totul planul de măsuri care le-a fost transmis și metodologia de desfășurare a acestor examene”.
La simulare, la evaluarea națională au participat 5.270 de elevi, care au susținut evaluarea în peste 200 de școli. Asupra lor au fost îndreptate 375 de camere video de supraveghere, iar în coordonarea acestor simulări au fost implicate 800-900 de cadre didactice.
„Ca și puncte slabe sunt rezultatele!”
Procentul de promovabilitate pe județ la evaluarea națională este de 33 la sută; la lb. română este 58,27, la limba maternă – 81,11 %, iar la matematică – 33,63 la sută.
La simularea la bacalaureat au participat 5.239 de elevi. Examenul s-a susținut în 50 de unități, elevii fiind supravegheați de 295 de camere video și peste 700 de cadre didactice implicate în simularea bacalaureatului.
Procentul de promovabilitate pe județ la bacalaureat este de 29 la sută; la lb. română – 53,34%, la limba maternă -74,04 la sută, la proba C (mate și istorie) – 29, 75%, iar la ultima probă – 55,24.
Sunt unități de învățământ în care procentul la evaluarea națională este unul foarte bun: la C.N. „E. Gojdu” – 88,47%,  la Lic. Teologic Baptist  „Emanuel” – 85,94, la Școala Gimnazială „Oltea Doamna” – 61,3, la Școala Gimnazială „Dacia” – 51,33, dar sunt și școli cu procent de promovabilitate 0 (zero), Liceul Tehnologic Nr. 1 Cadea; la Școala din Ciumeghiu – 6 la sută. La bacalaureat: 0 (zero) procent de promovabilitate: la Lic. Tehnologic Agroindustrial „Tamasi Aron” Borș; Liceul Tehnologic Nr. 1 Șuncuiuș – 7 la sută; rezultate foarte bune: Lic. Teologic Baptist „Emanuel” – 85 la sută, C.N. „Mihai Eminescu” – 58%, C.N. „E. Gojdu” – 63%; C.T. „Traian Vuia” – 5 la sută; Lic. T. „Ady Endre” – 42 la sută.
„Rezultatele la simulări sunt mai mici decât cele obținute la examenele de evaluare națională și bacalaureat de anul trecut, la bacalaureat am avut un procent de peste 53 la sută, acum la simulare suntem la 29 la sută, dar în comparație cu rezultatele obținute în alte județe, rezultatele sunt peste media județelor. Am putea spune din nou că nu toți elevii conștientizează că este necesar să ai un ritm de învățare constant”, a ținut să sublinieze inspectorul școlar general.
Gradul de dificultate al subiectelor... comparabil cu gradul de dificultate al modelelor de subiecte...
În intervenția sa, dl inspector școlar Florin Nicoară s-a referit la gradul de dificultate al subiectelor, arătând că „Gradul de dificultate al subiectelor, la toate disciplinele, a fost comparabil cu gradul de dificultate al modelelor de subiecte postate pe site-ul ministerului. Elevii știau despre aceste modele din toamnă”. În continuare, dl inspector s-a referit strict la specialitatea domniei sale, matematica, abordând tipurile de subiecte (un tip la clasa a VIII-a și patru tipuri la clasa a XII-a, potrivit profilului și specializării). „Important este că la niciun tip nu s-a încălcat programa. Legat de gradul de dificultate, mici discuții au fost în jurul subiectului de la științele naturii”, a ținut să sublinieze dl inspector școlar Florin Nicoară.
Măsurile propuse unităților de învățământ  
În continuare, dl inspector s-a oprit la măsurile pe care I.S.J. Bihor le propune unităților de învățământ: ședințe cu părinții la clasele terminale (la a VIII-a și a XII-a); ore suplimentare la materiile de examen, „iar noi o să monitorizăm prin inspecții de specialitate unitățile în legătură cu aceste pregătiri”, a conchis dl ispector școlar Florin Nicoară.
Referindu-se la acest subiect, dl inspector școlar general Daniel Negrean a ținut să sublinieze rolul foarte important pe care îl au părinții elevilor în perioada care a mai rămas. „În perioada rămasă până la examene, și părinții vor trebui să încerce să-i determine pe copii să ia în serios acest lucru pentru că altfel, vom avea surprize la examene!”
„Nicio școală nu poate opri înscrierea până la finalizarea termenului de înscriere...”
 „Până ieri (marți, 9 aprilie – n.n.), în județul Bihor au fost centralizate un număr de 2.468 de cereri. Numărul de cereri valide – 2.151, număr de cereri introduse online – 49. Procentul, ținând cont că noi ne-am propus aproximativ 5.500 de locuri în clasa pregătitoare, e undeva la 44, 87 la sută, procentul de înscrieri.
Prin aplicația informatică lansată la nivelul ministerului, avem posibilitatea să vedem cum stă fiecare școală. Sunt deja școli în Oradea care au numărul de elevi necesar pentru a realiza clase din planul de școlarizare, dar, atenție, nicio școală nu poate opri înscrierea până la finalizarea termenului de înscriere, respectiv pe 22 aprilie!
Chiar dacă numărul cererilor depășește numărul de locuri, obligația fiecărei școli, a directorului de școală, a comisiei de înscriere, este de a accepta aceste cereri. După ce se finalizează perioada de înscriere, pe 23 aprilie vor fi procesate de către comisia națională cererile tip cu ajutorul aplicației informatice și vor fi repartizați elevii la școala de circumscripție, după care în perioada 24-26 aprilie, la nivelul fiecărei unități de învățământ, cererile depuse de către părinți care au solicitat încrierea într-o altă unitate de învățământ vor fi analizate de către consiliile de administrație ale școlilor respectând criteriile generale și specifice impuse. Pe 29 aprilie, vom avea afișate în unitățile de învățământ și pe site-ul I.S.J. Bihor situația candidaților înmatriculați, a numărului de locuri rămase libere și a listei copiilor neînscriși. Până în acest moment, înscrierea a decurs fără probleme. Sunt părinți care ar dori să-și înscrie copiii în clasa I chiar dacă nu au vârsta necesară. Vom vedea dacă la nivelul Inspectoratului, vom lua această decizie prin care să le permitem acest lucru”. Psihologii au făcut evaluarea psihosomatică la 592 de copii, care au fost distribuiți astfel: 388 au fost direcționați către clasa pregătitoare, 166 către clasa I, 36 către grupa mare și doi elevi au fost orientați către serviciul de orientare școlară și profesională din cadrul CJARE-ului pentru a fi evaluați și a se vedea dacă vor fi încadrați în copii cu CES, astfel ca ei să urmeze un învățământ special”, a precizat inspectorul școlar general.
Mesaje către părinți
Să nu lase pentru ultima zi înscrierea în învățământul primar.
Să bifeze căsuța pentru înscrierea la școala de circumscripție chiar dacă optează pentru o altă școală
„Comisiile de înscriere și directorii de școli să ofere, în continuare, toată deschiderea și transparența față de părinții care doresc să primească informații sau să-și înscrie copiii la școală”, a mai spus generalul I.S.J. Bihor, dl Daniel Negrean. Ovidiu DAN

Trimite email

joi, 27 iunie 2019