Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Regulamentul creșelor, în dezbatere publică

Miercuri, în sala mare a Primăriei

Regulamentul creșelor, în dezbatere publică

Miercuri (10 aprilie 2013), în sala mare a Primăriei Oradea a avut loc dezbaterea publică a Regulamentului de organizare și funcționare al Centrului de îngrijire și educație timpurie.

Dezbaterile au fost conduse de directorul general al ASCO, dna Arina Moș, avându-l ca invitat pe viceprimarul Ovidiu Mureșan.
În deschiderea manifestării directorul general, doamna Arina Moș, a salutat participanții și a mulțumit dlui viceprimar Ovidiu Mureșan, consilierului local Sebastian Lascu și colegelor, coordonatoare de creșe pentru participare.
„Știți foarte bine că au intrat în vigoare normele metodologice de organizare și funcționare a creșelor și a altor unități de educație timpurie antepreșcolară; hotărâre care ne obligă ca începând cu anul școlar 2013-2014, să avem diferite modificări, diferite noutăți, la care mă voi referi în continuare. Și anume: includerea în sistemul național de educație a creșelor, perioada de înscrire a copiilor în creșă și modalitatea de calcul a contribuției părinților”.
În continuare, doamna director s-a oprit la înscrierea copiilor în creșă pentru anul școlar 2013-2014, „înscrierea se va face în perioada iunie. Deci, toată perioada iunie (30 de zile), părinții vor veni spre registratura ASCO să își depună dosarele pentru înscriere...”
Actele necesare sunt: cererea de înscriere, copie de pe certificatul de naștere al copilului, copie de pe actele de  
 identitate ale părinților, certificatele de naștere ale fraților minori și după caz, copie a hotărârii /sentinței de plasament sau a sentinței de încredințare în vederea adopției; adeverință de venituri pentru fiecare dintre părinți (cu venitul brut al părintelui pe ultimele 6 luni, anterioare înscrierii; adeverință de la locul de muncă al părintelui care se află în concediu pentru creșterea copilului, în care se va specifica data încetării suspendării contractului de muncă; adeverință de la unitatea de învățământ frecventată de mamă, la forma de zi (dacă e cazul); sentință de divorț/copie  certificat de deces (unde este cazul); dosar plic.
Au fost prezentate apoi cele opt criterii de departajare a copiilor la înscriere;
în Oradea sunt 13 creșe cu 517 locuri autorizate. Regulamentul se poate vizualiza pe site-ul ASCO sau pe site-ul Primăriei Oradea.
„Ne-am propus an de an să scurtăm acea listă de așteptare...”
În cuvântul său, dl viceprimar Ovidiu Mureșan a felicitat conducerea ASCO. „Vreau să felicit conducerea ASCO pentru modul profesionist în care a gândit acest regulament și pentru timpul record în care l-au realizat. Evident că–l vom trece și printr-o hotărâre de consiliu local, dar până acolo suntem foarte interesați de feedback-ul beneficiarilor. Este locul și momentul să aducem eventuale îmbunătățiri... Ne-am propus an de an să scurtăm acea listă de așteptare. Suntem acum în fața unui proces nou, vorbind de înscriere în perioada de 30 de zile, în luna iunie. Estimăm că vom suplimenta cele 517 locuri deja autorizate cu încă 100 de locuri în anul 2013 (60 la Creșa Nr. 1, în Piața 1 Decembrie și 40 până la 60 de locuri la parterul blocului de pe Dacia, colț cu Decebal)”, a precizat dl viceprimar.
În cadrul discuțiilor care au urmat cele mai multe propuneri au venit din partea reprezentantul Fundației Ruhama, doamna Tina Daragiu, care a vorbit în cunoștință de cauză, întrucât fundația are o creșă în comuna Þețchea. (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 16:09:33 Ora de vară a Europei de Est