Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Zilele patronului spiritual - Emanuil Gojdu

Miercuri și joi, la C.N. ”E.Gojdu” Oradea

Zilele patronului spiritual - Emanuil Gojdu

Miercuri și joi (20 și 21 februarie 2008), elevii și dascălii Colegiului Național „Emanuil Gojdu” din Oradea își sărbătoresc patronul spiritual. Programul manifestărilor cuprinde: miercuri - două concursuri tematice (de istorie și fizică), iar joi – depuneri de flori la statuia lui Emanuil Gojdu, două sesiuni de comunicări, una în plen (de la ora 12.00), iar cealaltă pe secțiuni (real-uman), de la ora13.00, lansare de carte („Eumenide”, a regretatului profesor Emil I. Roșescu) și vernisajul expoziției „Simboluri”.

„Emanuil Gojdu - personalitate de referință în Panteonul spiritual bihorean”

Sub acest generic s-a desfășurat, miercuri, în amfiteatrul gojdiștilor, cea de-a cincea ediție a concursului de istorie, închinat patronului spiritual al colegiului, organizat de catedra de istorie (prof. Radu Birta, Traian Ursuța și prof. inspector Ilie Crăciun), cu participarea echipajelor din cele șapte clase de-a X-a (de la A la G), alcătuite din câte trei elevi fiecare. În urma jurizării, pe primele patru locuri ale clasamentului final s-au situat echipajele claselor a X-a E (Cristian Dulău, Andreea Leș și Alexandru Pascovici) - locul I, a X-a C (Corina Bodea, Gulyas Cyndia și Papp Georgia) –  locul II, a X-a B (Sergiu Crăciun, Marian Popescu și Tudor Zbârcea) – locul III, și a X-a G (Aida Bălăceanu, Vlad Musca și Paula Tripon) – mențiune.
Câștigătorii au fost răsplătiți cu diplome din partea Consiliului elevilor și cu cărți (din partea organizatorilor), acordate de Asociația absolvenților Colegiului Național „Emanuil Gojdu” (cărți ale regretatului prof. Emil I. Roșescu).
„Fizica – o aventură a cunoașterii”
Concursul de fizică, organizat de catedra de specialitate (Ana Poinar – șef catredră, Cristina Ignat, Valentin Cucer și Daniela Berchez) s-a desfășurat pe două secțiuni (în laboratorul de fizică și în cabinetul nr. 3 de informatică), cu participarea a 11 echipaje (alcătuite din câte patru elevi – câte doi la fiecare secțiune). Echipajele din laboratorul de fizică au avut de completat un test tip grilă, cu nouă întrebări (fiecare având patru variante de răspuns din care doar una era corectă). La informatică, în fața calculatoarelor, cu ochii pe monitoare, membrii echipajelor aveau de completat spațiile rămase libere (din nouă enunțuri incomplete) cu numele unor profesori (inventatori) români și străini, fizicieni și filozofi, cu numele unui exponat românesc aflat în Muzeul capodoperelor științei și tehnicii din Munchen etc.
Echipajele clasate pe primele patru locuri: „Maxwell” (Horia Dragoș Jurcuț, Vlad Adrian Popovici, Zsak Greta și Simina Bronț, din a XII-a C) - locul I, „Faraday” (Sorin Mihai Floti, Cristian Gordan, Alex Iovan și Andrei Milaș, din XI B și F) – locul II, „Galilei” (Dan IoanÞarcă, Cristian Ioan Brihan, Laura Scurtu și Andrei Herdean, din XI B) – locul III, și „Newton” (Bogdan Bondor, Rinalda Fărăian, Cristian Roșu și Marius Tulbure, din a X-a A și B) – mențiune vor fi răsplătite cu o excursie la Centrul de excelență din Cluj-Napoca. (Ovi DAN) 
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:  Zilele patronului spiritual - Emanuil Gojdu. 

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 06:52:14 Ora de vară a Europei de Est