Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea

Luni, 22 aprilie

Subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea

Luni, 22 aprilie 2013, Senatul Universității din Oradea, convocat de președintele său, prof. univ. dr. Sorin Curilă, s-a adunat în reuniunea lunară de plen pentru a dezbate și decide asupra unor subiecte instituționale, care vizează buna desfășurare a activităților de educație, de administrare financiară sau de cercetare din instituția orădeană.

Temele cele mai importante înscrise la ordinea de zi au fost: demararea procedurii de evaluare externă a calității în vederea schimbării calificativului „Încredere” în „Grad ridicat de încredere”; Raportul rectorului privind starea Universității din Oradea pentru anul 2012 și Raportul privind gradul de îndeplinire a Planului Operațional pentru anul 2012; extinderea sălii de atletism sau reorganizarea bazei Gaudeamus din Stâna de Vale.
a. Rectorul universității, prof. univ. dr. Constantin Bungău - invitat special la ședința forului normativ împreună cu prorectorul prof. univ. dr.  Ioan Þara - a prezentat luni, în plenul Senatului, Raportul Anual privind Starea Universității din Oradea.
Momentul prezentării Raportului anual este un moment crucial pentru orice instituție publică și, cu deosebire pentru orice instituție autonomă, cum este universitatea. Pentru instituțiile academice, obligativitatea prezentării Raportului și calendarul de prezentare  sunt obligații statuate prin articolele 130 și 213 ale Legii Educației Naționale.
Raportul prezentat este structurat în nouă capitole care redau situația financiară a universității, situația fiecărui program de studii, situația personalului instituției, rezultatele activităților de cercetare, situația respectării eticii universitare și eticii cercetării, situația posturilor vacante, cea a inserției profesionale a absolvenților, precum și situația încasărilor din granturile de cercetare, (costurile cu regia incluse în programele de cercetare derulate de Universitate).
Materialul complet  - 80 pagini - poate fi consultat pe site-ul Universității din Oradea, www.uoradea.ro, prin butonul „Informații publice” – „Raportul anual al Universității din Oradea”.
Materialul Raportului privind gradul de îndeplinire a Planului operațional pentru anul 2012, material întocmit de către Consiliul de Administrație a fost înaintat cu două săptămâni înainte președintelui Senatului, prof. univ. dr. Sorin Curilă,  care l-a distribuit tuturor membrilor Senatului și a organizat analiza detaliată a fiecărui capitol, repartizând punctual părți din Raport către câte o Comisie a Senatului. Președinții comisiilor senatoriale după o primă lectură au cerut completări și îmbunătățiri ale documentului. După ajungerea la varianta finală, ei au întocmit referate scrise cu privire la situația compartimentului analizat și au formulat recomandări.
În ședința de luni, rectorul Universității, Constantin Bungău a prezentat pe scurt Concluziile Raportului, iar președintele Senatului, prof. univ. dr. Sorin Curilă, a prezentat, în sinteză, Rapoartele președinților Comisiilor Senatului.
Senatul a aprobat Raportul sub rezerva introducerii în textul definit a recomandărilor făcute de Senat. Cu aceste ameliorări, textul final va fi considerat aprobat prin semnarea documentului de către președintele Senatului.
b. După ce anul universitar trecut, Universitatea orădeană a primit statul de Universitate acreditată cu încredere, conducerea Universității își propune anul acesta să obțină cel mai înalt statut din ierarhia universitară. CA a venit în fața Senatului cu propunerea ca Universitatea să se supună unei noi proceduri de analiză pentru a arăta că merită statutul de Universitate cu grad ridicat de încredere.
Membrii Senatului, la recomandarea președintelui Comisiei Senatului pentru Asigurarea Calității în Procesul de Învățământ, prof. univ.  dr. Mariana Mureșan, au aprobat demararea procedurilor specifice de pregătire a documentelor și de cerere a unui nou proces de evaluare externă a calității. (Conform legislației în vigoare, evaluarea va fi făcută de către un organism autonom specializat în evaluări, Agenția Română pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior – ARACIS.)
O astfel de reclasare a Universității din Oradea nu ar aduce doar beneficii de imagine, plasând instituția de educație orădeană în rândul celor mai bine cotate din România, dar și beneficii financiare, contribuind decisiv – un spor de peste 30% față de finanțarea actuală - la atragerea unei mai bune finanțări din partea Guvernului.
c. Conform unei decizii a Senatului Universității din Oradea, venită ca urmare a solicitării Facultății de Geografie, Turism și Sport, sala de atletism - situată în campusul universitar - va fi extinsă în viitorul apropiat cu ajutorul unei sponsorizări și cu respectarea legilor în vigoare.
Prin această extindere, atleții universitari orădeni – unii dintre ei având performanțe la nivel mondial – vor avea asigurate condiții optime de antrenament, iar sala de atletism va putea fi omologată pentru a găzdui competiții oficiale.
Prof. univ. dr. Lia Pop,
președintele Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 12:40:05 Ora de vară a Europei de Est