Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Primăria dă startul înscrierilor la Școala Profesională Eurobusiness

Cinci clase de învățământ profesional tehnic, la trei colegii tehnice

Primăria dă startul înscrierilor la Școala Profesională Eurobusiness

La începutul lunii aprilie 2013 a avut loc semnarea unui important protocol de colaborare între Primăria Oradea, S.C. Eurobusiness Parc, S.C Romarketing – firmă de recrutare și formare profesională, Colegiul Tehnic Traian Vuia, Colegiul Tehnic Constantin Brâncuși, Colegiul Tehnic Transilvania și 11 agenți economici care activează atât în Parcul Industrial, cât și în afara acestuia.

Ca urmare a acestui protocol, elevii de la cele trei colegii tehnice orădene, mai sus amintite, vor putea face practica profesională pe durata de doi ani în cadrul „Școlii Profesionale Eurobusiness” la următoarele 11 companii: Bihore, Celestica, Comodi, Comau, Connectronics, ETS România, Emerson, Faist Mekatronic, Plastor, Plexus, UAMT.
Astfel, vor exista minimum cinci clase de învățământ profesional tehnic, dintre care elevii vor putea alege. Aceste clase sunt repartizate astfel: Colegiul Tehnic Constantin Brâncuși cu o clasă profil electromecanic utilaje și instalații industriale și o clasă profil  sculer matrițer; Colegiul Tehnic Traian Vuia cu o clasă profil electronist aparate și echipamente și o clasă operator CNC și Colegiul Tehnic Transilvania cu o clasă profil încălțăminte.
Candidații pentru „Școala Profesională Eurobusiness” trebuie să fie absolvenți de clasa a IX-a, având vârsta de cel mult 18 ani.
„Una dintre discuțiile frecvente pe care le am cu firmele care doresc să investească în Oradea este cea despre forța de muncă specializată de care dispunem, iar aici avem o problemă... Acest proiect al reînființării învățământului profesional tehnic se va întinde pe o perioadă mai mare de timp, iar pentru  a reuși trebuie să schimbăm în primul rând mentalitatea populației, mentalitate care derivă fie din percepția care exista înainte de 1989 când proverbul Cine are carte are parte era foarte plauzibil, fie din mentalitatea creată după Revoluție când s-a înrădăcinat ideea că România are cei mai puțini absolvenți de învățământ superior, iar acest lucru ar fi  o rușine. Din păcate, trebuie să spun că avem azi facultăți întregi, specializări care își trimit toți absolvenții în șomaj... Dacă pe plan local reușim să creăm forță de muncă specializată pe domenii de interes, nu vom mai avea problema tinerilor care își caută cu disperare un loc de muncă, rata șomajului va scădea cu siguranță, și mai mult decât atât, sunt sigur că exemplul nostru va fi luat ca model și de alte localități”, a spus primarul Ilie Bolojan.
Dezvoltarea învățământului profesional în Oradea va avea un rol important în dezvoltarea companiilor private, dar și în dezvoltarea întregii comunități locale. Învățământul profesional se întinde pe doi ani, din care anul I este compus din 40% pregătire teoretică și 60% pregătire practică, iar anul II de studiu va cuprinde 25% pregătire teoretică și 75% pregătire practică.
Elevii care după terminarea clasei a IX-a vor alege acest tip de învățământ profesional și care vor opta pentru  „Școala Profesională Eurobusiness” vor avea mai multe avantaje. În primul rând vor beneficia, indiferent de condițiile lor sociale, de o bursă de 200 de lei/lună din partea statului român, vor avea posibilitatea de a beneficia și de o bursă plătită de către companiile partenere pentru cei mai serioși și meritoși elevi. Totodată, la finalul școlii profesionale vor avea o pregătire serioasă pe domenii de interes actuale și o șansă enormă de angajare în companiile în care ei s-au pregătit.
Înscrierile se fac începând cu 7 mai până în 31 mai 2013, la secretariatele celor trei colegii tehnice. De menționat, că vor mai urma alte două sesiuni de înscriere la școala profesională, cel mai probabil una în luna iunie, iar cealaltă în luna septembrie.
Detalii suplimentare se pot obține la numărul de telefon 0359/889.389 în cadrul S.C Eurobusiness Parc, respectiv la secretariatele celor trei colegii tehnice partenere. (Biroul de presă)

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 10:01:47 Ora standard a Europei de Est