Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concursul de creație artistico-plastică „Lumina Învierii prin ochi de copil”

261 de elevi și 70 de profesori (din 16 școli) s-au mobilizat la

Concursul de creație artistico-plastică „Lumina Învierii prin ochi de copil”

Liceul „Don Orione” din Oradea, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Casa Corpului Didactic, Centrul „Don Orione” și Parohia „Tuturor Sfinților”, a organizat în perioada 21 martie - 7 mai 2013, Concursul de creație artistico-plastică „Lumina Învierii prin ochi de copil”.

Concursul s-a adresat elevilor din ciclul primar din municipiul Oradea și județ, chiar dacă în expoziție, am descoperit și lucrări aparținând și unor elevi de gimnaziu; la nivel județean, competiția a fost coordonată de conducerea liceului și profesorii din învățământul primar, doamnele: Iohana Păscar, Szilagyi Ileana și Janina Chinde, având și sprijinul dnei inspector școlar de specialitate Felicia Ianța.
„Punctul de pornire în desfășurarea proiectului l-a constituit curiozitatea copiilor de a afla cât mai multe despre credință, obiceiurile și tradițiile pascale, dar și dorința dascălilor de a facilita contactul copiilor cu realități, simboluri și manifestări religioase ale căror semnificații, în înțelesul lor cel mai simplu, este bine să le cunoască.
Scopul proiectului a fost stimularea potențialului artistic creativ al elevilor și al cadrelor didactice, descoperirea și atragerea în competiție a unui număr cât mai mare de elevi cu înclinații artistice”, a declarat dl profesor Alexandru Stoica, directorul liceului.
Concursul a fost structurat pe trei  secțiuni: creație plastică (desen, pictură și icoane pe sticlă), colaje și felicitări. Așa încât, la final, în expoziție și-au găsit locul toate cele 294 de creații ale copiilor, făurite de 261 de elevi sub coordonarea a 70 de profesori din 16 școli bihorene (10 din Oradea: Școala Gimnazială „Dacia”, „Oltea Doamna”, „Octavian Goga”, Nr. 16, Nr.11, Colegiul Național „Mihai Eminescu”, „Iosif Vulcan”, Liceul „Don Orione”, Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu” și Liceul cu Program Sportiv „Bihorul” și șase din județ: Liceul Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș” din Beiuș, Școala Gimnazială „Ovidiu Drimba” din Lugașu de Jos, Școala Gimnazială „Constantin Șerban” din Aleșd, Școala Gimnazială Nr. 2 din Husasău de Criș, Școala Gimnazială Nr.1 din Abram și Școala Gimnazială Nr.1 din Borod).       
Ieri (marți, 7 mai 2013), la vernisajul expoziției și premierea câștigătorilor, am putut constata cum e văzută și simțită de școlarii mici Lumina Sfântă a Învierii, prin intermediul limbajului plastic, vorba părintelui Mihai Fechetă.
De altfel, în cadrul dialogului pe care l-a realizat cu sutele de copii prezenți în sala de sport, părintele Mihai a dorit să afle care sunt secretele reușitei în realizarea unui număr impresionant de lucrări formidabile, modul în care au reușit ei să materializeze Lumina Sfântă a Învierii… „Sunt niște lucrări formidabile, a ținut să remarce părintele. Dacă le luăm de la cap la coadă, putem să vedem cu adevărat ce s-a întâmplat în ziua de Paști. Cineva L-a pus pe Iisus pe cruce. Așa este? De ce credeți voi că a fost pus Iisus pe cruce? Noi îl iubim pe aproapele? Cum? Îi dăm o palmă sau facem un gest frumos? Iisus ce-a făcut? Iisus a rămas pe cruce? Ce s-a întâmplat cu Iisus? A înviat? Sunteți voi convinși? Ce înseamnă că a înviat? Ce a spus Iisus?...”
Vă închipuiți cât de spontane și colorate au fost răspunsurile copiilor, plini de sinceritate și de emoții…  
Premiile au fost înmânate de distinșii invitați, oaspeți dragi ai Congregației Don Orione din Italia și Brazilia, precum și doamna inspector școlar Felicia Ianța. (Ovidiu Dan)
 
Câștigătorii premiilor I
Mocuta Andreea, Ungur Robert, Constantin Bianca, Bogdan Alexandra, Haita Casian, Oros Raul
(Colegiul Național „Mihai Eminescu”, clasa a III-a, prof. Porumb Viorica, Ciutan Maria, Oros Luminița)
Covaci Andrei (Colegiul Național „Mihai Eminescu", clasa a II-a, prof. Câmpean Maria)
Trifan David Marian (Școala Gimnazială Nr. 1 Abram, cls. pregătitoare, prof. Nuțaș Cristina Marioara)
Gaidoș Darina (Școala Gimnazială „Contantin Șerban” Aleșd, cls. a IV-a A, prof. Petrișor Mihaela)
Gomboș Sergiu, Jozsa Denis, Câmpan Maria, Bochiș Alexandra, Muthu Astrid (Liceul „Don Orione”, cls. I, prof. Ileana Szilagyi)
Baciu Cristina, Albinaru Lorena (Școala Gimnazială „Dacia”, cls. pregătitoare A, prof. Ciorba Amalia)
Sabău Andra (Școala Gimnazială „Octavian Goga”, cls. a II-a A, prof. Șandra Florica)
Petrescu Alexandra (Școala Gimnazială nr. 16, cls. a IV-a C, prof. Filip Cornelia)
Bronț Andrei (Școala Gimnazială nr. 16, cls. a IV-a A, prof. Nica Veturia)
Venter Alexandra (cls. a III-a), Bibarț Alexandra (cls. a IV-a), Școala Gimnazială Nr. 11, prof. Susa Gabriela)
Popa Diana (Școala Gimnazială Nr. 11, cls. a III-a, prof. Popa Domnica)
Lascu Laura (Școala Gimnazială „Oltea Doamna”, cls. I A, prof. Curpaș Ana)
Kalman Suha Sofia Ana (Școala Gimnazială „Oltea Doamna”, cls. a III-a D, prof. Vonea Georgeta Simona)
Pop Cohuț Zena, Balota Giulia (Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu”, cls. preg., prof. Dacin Ioana și Pintea Flavia)
Sîrb Maria (Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu”, cls. a IV-a A, prof. Ursu Krisztina și Popa Nicoleta)
Brisc Dragoș (Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu”, cls. a IV-a B, prof. Brisc Maria și Abrudan Luminița)
Lucaci Alexandra, Bohuș Jasmynne, Borbei Sebastian, Șerbănescu Alexandru (Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu”, cls. a III-a B, prof. Þirban Anamaria și Brândaș Andreana)
Demian Daria (Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu”, cls. a II-a B, prof. Bâte Florina și Nedeianu Lorenia)
Oegal Alexandra (Colegiul Național „Mihai Eminescu”, cls. a II-a, prof. Sere Simona)
Chirila Alexandra, Ghirdan Vanessa (Colegiul Național „Mihai Eminescu”, cls. a IV-a, prof. Popa Adriana și Bistriceanu Silvana)
Kuibuș Rolland, Buz Dariana, Ghiulai Alexandru (Liceul „Don Orione”, cls. a II-a, prof. Păscar Iohana)
Cociș Amalia, Nagy Alexandra (Liceul „Don Orione”, cls. pregătitoare, prof. Chinde Janina).
P.S. Pentru mai multe poze (96 de poze), accesați Galeria foto: Concursul de creație artistico-plastică „Lumina Învierii prin ochi de copil”.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 03:11:59 Ora de vară a Europei de Est