Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Marșul pentru cultură la Liceul Tehnologic „Horea”

Pentru „consumul” de teatru

Marșul pentru cultură la Liceul Tehnologic „Horea”

Câteva sute de elevi marghiteni ai Liceului Tehnologic „Horea” au participat, miercuri, 3 aprilie 2013, în cadrul săptămânii „Să știi mai multe, să fii mai bun”, la un marș pentru cultură pe ruta: liceu - Casa de Cultură, Marghita pentru a sensibiliza populația cu privire la „consumul” de teatru.

Însoțiți de profesorii liceului, pe o răpăială de ploaie, escortați de Poliția municipiului, elevii și-au manifestat entuziasmul pentru a participa la piesa de teatru, pusă în scenă de actorii Teatrului Nottara, „Și cu violoncelul ce facem?”, de Matei Vișniec.
Matei Vișniec este unul dintre cei mai jucați dramaturgi contemporani. Piesele sale au fost montate în peste 25 de țări. Trăiește în Franța din 1987, fiind revendicat atât de literatura română, cât și de cea franceză. „Și cu violoncelul ce facem?” este o piesă reprezentativă pentru teatrul absurd, cu iz de comedie, în cadrul căreia Domnul cu Violoncelul reușește să stârnească nervii Doamnei cu Voal, Domnului cu Baston și Bătrânului cu Ziarul. Cei trei din urmă stau, pentru început răbdători, într-o sală de așteptare, aceeași unde Domnul cu Violoncelul dorește să transmită publicului intenția sa de a-și perfecționa interpretarea. Face acest lucru într-un mod destul de conștiincios, este concentrat în ceea ce face, sârguincios, iar momentele de pauză sunt doar cele în care este nevoit să-și șteargă sudoarea frunții.
 „Spectatorii” privesc la început, cu răbdare manifestarea perseverentă a violoncelistului, apoi încep să se revolte, chiar să respingă acest spectacol din care ei nu reușesc să priceapă nimic, și ajung să caute metode stupide pentru a scăpa de el: îl alungă, se gândesc chiar să-l omoare, ca în final să le rămână lor violoncelul. După acestea apare imediat întrebarea „Și cu violoncelul ce facem?” Fiecare actor prezintă de fapt câte un caracter întâlnit zi de zi de noi: Domnul cu Violoncelul este persoana muncitoare, care trudește din greu pentru obținerea rezultatelor dorite, Doamna cu Voal este reprezentativă pentru categoria de persoane care se consideră atotcunoscătoare, dar cu o foarte mare detașare față de ceea ce se petrece în jur, egoistă, Domnul cu Ziarul reprezintă categoria de persoane revoltate pe orice situație, iar Bătrânul cu Bastonul reprezintă oarecum eleganța prin prezența sa scenică și caracterizează persoanele care nu reușesc să înțeleagă mare lucru din tot ceea ce se petrece în jurul lor.
Piesele lui Vișniec nu sunt nicidecum unele ușoare de interpretat sau de înțeles, așadar ceea ce a reușit să realizeze Teatrul Nottara merită aplaudat și urmărit în continuare.
Prof. lb. română Barna Oana

Trimite email
joi, 7 noiembrie 2024, 22:26:18 Ora standard a Europei de Est