Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un model de parteneriat cu părinții

La Eco Școala „Avram Iancu” din Oradea

Un model de parteneriat cu părinții

„Una dintre cele mai importante condiții ale creșterii eficienței activității educative desfășurate cu elevii o constituie asigurarea unei depline unități de acțiune a tuturor factorilor educativi: școală, familie, comunitate.

Dacă este adevărat că școala este factorul de care depinde în mod covârșitor la devenirea personalității umane, tot atât de adevărat este că educația coerentă nu poate face abstracție de rosturile familiei în această comuniune.
 Școala și familia trebuie să găsească făgașul colaborării autentice, bazate pe încredere și respect reciproc, pe iubirea față de copil, să facă loc unei relații deschise, permeabile, favorizante schimbului și comunicării de idei. Procesul de colaborare cu părinții asigură atingerea scopului educațional. Pornind de la necesitatea cunoașterii sociopsihopedagogice a copilului, școala impune colaborarea cu familia sub diferite aspecte. Urmărind aspectele comune, speciale și diferențiate pe care viața de elev o prezintă, părinții pot completa, sprijini și dezvolta personalitatea copilului cu o singură condiție - colaborarea cu școala. Numai o colaborare perfectă între cei doi factori este de natură să determine o eficiență maximă a muncii educative. Desigur, în acest proces de colaborare, rolul conducător îl are școala. Ea poate să orienteze, să ajute familia în sarcinile ce-i revin, să asigure o unitate de vedere și de acțiune. Familia, oricâte merite și preocupări valoroase ar avea în legătură cu educația copiilor, nu va obține rezultate pozitive decât în condițiile în care acționează împreună cu școala”.
În stupul" lor
Suntem clasa a IV-a C de la Eco Școala „Avram Iancu” din Oradea. Suntem o familie de 25 de albinuțe harnice. Încă de la începutul drumului nostru ca elevi, ne-am propus să fim „un stup”, în care muncesc copiii îndrumați de doamna învățătoare în colaborare cu familiile copiilor. Trebuie să recunoaștem cu sinceritate că ne-am bucurat de receptivitatea și deschiderea celor mari în toate activitățile școlare și extrașcolare planificate și derulate și nu numai. Toți am înțeles că ne-ndreptăm spre realizarea unui singur și unic scop - binele copiilor, educarea lor.
Ne aflăm pe ultima sută de metri a traseului pe care-l avem de parcurs împreună, în ciclul primar. Am adunat în „brăduțul cu amintiri” o paletă bogată de activități la care am avut sprijinul părinților (fizic, moral și material).
La această generație, colaborarea școlii cu familia s-a realizat sub diferite forme: adunări cu părinții (ședințe și lectorate), vizite la domiciliu, consilierea părinților - joia (cei care doreau să discute despre copilul lor sau cei ce aveau anumite probleme ce necesita rezolvare urgentă), activități comune cu părinții, activități susținute de părinți, lecții asistate de către părinți, excursii și tabere alături de părinți, caietul de corespondență (în care făceam unele anunțuri, ceream părerea părinților în anumite situații, îmi transmiteau dacă sunt unele probleme - prin intermediul căruia țineam legătura cu părinții), chestionare (la început și la sfârșit de an școlar, prin care aflam opțiunile, impresiile și propunerile/sugestiile legate de procesul instructiv-educativ), acțiuni de ajutorare (la mutarea sălii de clasă, la curățenia în sala de clasă/școală, la procurarea manualelor etc).
Dacă colegii noștri, elevii clasei a III-a C (prof, Stelieana Cîrciumaru) au inițiat întâlniri cu părinții clasei care vin și își prezintă meseria cu avantajele și dezavantajele ei, noi am avut parte de activități din cele mai diverse ținute de către părinți. Mai reținuți la-nceput, părinții s-au înscris la susținerea unor „altfel de ore”, precum mămicile: Gyongyike, Simona, Ioana, Dora, Edith, Voichița, Rodica, Alina, Dana, Nicoleta și tăticul Ciprian. Toți au ținut activități deosebite, implicând copiii și obținând rezultate frumoase în cele din urmă. Indiferent de tema pusă, activitățile în colaborare cu părinții au fost și sunt deosebit de benefice.
Cu sinceritate, pot să afirm că am fost norocoasă cu asemenea părinți. După patru ani, sunt fericită cu un asemenea colectiv de copii și părinți! În vremurile grele pe care le parcurgem, ei au înțeles, totuși, că nevoile copiilor primează în fața tuturor problemelor. Multitudinea activităților întreprinse demonstrează implicarea familiei în procesul instructiv-educativ, crearea unui tot unitar. Ca dascăl (de 17 ani la catedră) pot afirma, mulțumită, că părinții elevilor mei îmi completează și îmi susțin cu succes activitatea la clasă, drept pentru care le mulțumesc, cu recunoștință! Monica Toader

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 22:40:09 Ora de vară a Europei de Est