Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Început de primăvară londoneză

Excursie la Londra

Început de primăvară londoneză

Capitala Marii Britanii (Londra) este una dintre cele mai frumoase și fabuloase metropole ale lumii, îmbinând armonios trei concepte ale timpului: antichitate, vechime și modernism.

Am așteptat cu mult interes excursia organizată de profesorii noștri de istorie și geografie Ramona și Florin Iștoc (de la Liceul Teologic Baptist Emanuel), în perioada 4-13 aprilie 2013, iar principalul punct de vizitare a fost faimoasa metropolă de pe malurile Tamisei.
Milioane de turiști vin aici pentru a vedea această frumoasă capitală, plimbându-se pe străzi vechi și bucurându-se de atingerea unei povești adevărate. De unii blamată, de alții iubită, Londra a reușit să uimească și să farmece de-a lungul secolelor prin măreție, putere, frumusețe, prin capacitatea ei uimitoare de a contopi într-un tot unitar zeci de culturi extrem de diferite. A devenit atât de cunoscută, încât și un puști ar putea-o găsi pe harta lumii...
Fiecare etapă de dezvoltare a Londrei a fost însoțită de lupte și conflicte, dinastii distruse și ridicate, epidemii în masă, foamete, incendii de proporții, oameni celebri.
La început de primăvară, Londra ni s-a deschis ca o carte pe care vrei să o citești, o carte pe care cineva ți-o recomandă cu multă căldură. Scurtă dar intensă, mica vacanță la Londra a fost deosebit de plăcută și interesantă. Londonezii sunt eleganți, relaxați, încrezători, puțin sobri, dar respectuoși, civilizați.
Am rămas impresionați de o Londră ieșită din atmosfera unei ierni lungi ce se trezea la viață sub soarele timid al primăverii. Încercăm să ne transpunem în atmosfera acelor zile. O primăvară londoneză ce ne poftea respectuos să vizităm frumoasele parcuri sau muzee, palatele grandioase sau clădirile moderne din sticlă ce se încadrează în atmosfera britanică, sobră, elegantă, utilă, confortabilă.
Dacă francezii au Luvrul, englezii au British Museum și Natural History Museum. Vizitându-le, am putut să luăm contact cu secole de istorie universală, de la Egiptul Antic, la Magna Carta sau Grecia Antică. Vizităm apoi Tower of London, construit în secolul al XI-lea de William Cuceritorul, turn ce deține bijuteriile coroanei, inclusiv cel mai mare diamant din lume - Steaua Africii, de 530 karate sau Coroana Reginei Victoria, presărată cu 3.000 de bijuterii, majoritatea diamante.
Traversăm apoi Milennium Bridge și Westminster Bridge, trecând pe lângă faimosul Big Ben pentru a ajunge în Trafalgar Square, unde se înalță în mijloc măreața coloană a amiralului Nelson. Trecem pe lângă Palatul Buckingham, reședința oficială a reginei și regretăm că nu e august, luna când regina e plecată, iar palatul are porțile deschise pentru public. Asistăm la schimbarea gărzii, ridicându-ne pe vârfuri pentru a zări ceva dincolo de o mulțime de turiști, în special de japonezi cu nelipsitele lor aparate de filmat.
După aceea, străbatem Tower Bridge, lăsând în urmă celebra catedrală Saint Paul’s pentru a ajunge față în față cu Madame Tussaud’s, adică celebrul muzeu al Figurilor de ceară. Pozele făcute aici cu diverse celebrități ale vremurilor trecute sau prezente îi va face cu siguranță invidioși pe prietenii noștri de acasă...
Croaziera pe Tamisa pentru a ajunge la Greenwich a fost minunată. După atingerea Meridianului Zero, vizităm Leeds Castle, unul dintre cele mai romantice castele din lume, care ne transpune într-o atmosferă medievală de neuitat. Pornim spre Oxford, un oraș celebru prin romantismul său medieval, dar și prin vitalitatea vieții universitare de cel mai înalt nivel ce există aici. Sperăm să revenim aici, dar într-o altă calitate, de ce nu, studenți.
E ultima seară la Londra. Intrăm în Bluewater Shopping Center, un frumos mall de unde facem mici cumpărături, cu gândul la cei dragi de acasă.
E noapte, iar mâine noi vom pleca, dar Londra va rămâne acel vesel cameleon, care va continua mereu să se reinventeze, atunci când nimeni nu se uită...    
Octavian și Titus Trifan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Început de primăvară londoneză.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 10:09:01 Ora de vară a Europei de Est