Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Volumul „Pedagogie și elemente de psihologie”

Un Îndrumător pentru cadrele didactice

Volumul „Pedagogie și elemente de psihologie”

Descoperind recent volumul de față pe biroul dnei prof. univ. dr. Florica Orțan (directorul D.P.P.P.D.), am promis să-l aduc în atenția beneficiarilor, considerându-l o carte de căpătâi pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar, dar nu numai.

„Volumul „Pedagogie și elemente de psihologie”, pe care am avut onoarea să-l propun și să-l coordonez, după cum scrie coordonatorul lucrării, dna prof. univ. dr. Florica Orțan, în Prefața volumului, reprezintă efortul tuturor cadrelor didactice ale D.P.P.P.D. și al cadrelor didactice de la Facultatea de Științe Socio-Umane, Departamentul Științe ale Educației, specializarea Pedagogia învățământului primar și preșcolar, care au răspuns într‐un interval de timp scurt, prin realizarea unor studii științifice de bună calitate.
Această carte a fost concepută nu numai ca un volum de studii științifice, ci și ca un îndrumător pentru pregătirea cadrelor didactice din învățământul preuniversitar în vederea obținerii gradului didactic II”.
În „Cuvântul Rectorului”, rectorul Universității din Oradea, dl prof. univ. dr. Constantin Bungău face aprecieri atât la adresa D.P.P.P.D.-ului, cât și la volumul coordonat de directorul departamentului. „Evidențiem în acest context contribuția D.P.P.P.D. în organizarea și desfășurarea activităților de formare inițială a studenților, formare continuă prin examenele de definitivat, gradul didactic II, gradul didactic I, alte cursuri de perfecționare apreciate atât de cursanți, cât și de factorii de răspundere de la nivel local și național. Expertiza, experiența și eficiența activității D.P.P.P.D. este demonstrată de numărul tot mai mare de cadre didactice din învățământul preuniversitar care au absolvit diverse cursuri ce țin de domeniul Științe ale educației. Conducerea Universității din Oradea apreciază deschiderea profesională, socială și culturală a multor cadre didactice ale D.P.P.P.D.-ului, care au organizat întâlniri, discuții, activități de cercetare pedagogică cu cadre didactice din învățământul preuniversitar.
Prezentul volum „Pedagogie și elemente de psihologie” se remarcă prin calitatea științifică a studiilor publicate, prin efortul de sinteză conceptuală și mai ales prin preocuparea permanentă de a adapta terminologia sofisticată a științelor educației la specializările diferite ale profesorilor, prin străduința de a explica și concretiza contextele interdisciplinare.
Volumul „Pedagogie și elemente de psihologie” respectă standardele științifice, programa națională în vederea obținerii gradului didactic II, utilizează bibliografie românească și străină recentă, urmărind îndeaproape transformările care au loc în științele educației atât la nivelul curriculumului, al metodologiei de instruire și evaluare, cât și la nivelul limbajului.
Apreciind calitatea volumului, valențele teoretice și metodologice, încadrarea
integrală în standardele ARACIS, recomandăm acest volum în primul rând cadrelor didactice din învățământul preuniversitar, specialiștilor în științele educației, tuturor celor interesați de problematica actuală a științelor educației”.
Astfel apreciază dl rector Constantin Bungău volumul de față.
În Prefață, doamna prof. univ. dr. Florica Orțan face o radiografiere a volumului, subliniind problematica fiecărui capitol în parte și ghidând astfel foarte exact cititorul. „Primul capitol se referă la statutul educației în contextul lumii contemporane, cel deal
doilea are în vedere orientări și tendințe contemporane în învățământ. Capitolul al treilea analizează problematica generală a managementului calității, deosebind domenii, criterii, standarde și mecanisme de asigurare a calității procesului de educație. Urmează un capitol privind statutul epistemiologic al educației în care sunt prezentate și alternative educaționale (Step by Step, Montessori, Waldorf). Un alt grup de teme abordează problemele noi din psihologia educației, care permit o analiză didactică profundă, echilibrată și eficientă: capitolul V abordează problematica educabilității, iar capitolul VI, structura și dinamica personalității. Capitolul VII sintetizează câteva elemente privind finalitățile educației, iar tema șapte analizează cu atenție teoria și metodologia curriculumului. Capitolul VIII se referă la o altă temă indispensabilă pregătirii pedagogice, cea referitoare la conținuturi. În capitolele IX și X se revine la dimensiunea psihoeducativă, prezentându‐se mai întâi procesul de învățământ și apoi învățarea din perspectiva celor mai recente teorii și cercetări experimentale. În centrul volumului se află teme de primă importanță pentru pregătirea didactică a profesorului: capitolul XI se oprește la predare și la dinamica stilurilor de învățare. Tema XII este rezervată strategiilor didactice, punându‐se un accent mai mare pe tehnicile moderne de învățământ, cum ar fi brainstormingul, sinectica, mozaicul etc.  Capitolul XIII se referă la comunicarea didactică, inclusiv la gestionarea conflictului și prevenirea violenței în școală, iar în capitolul XIV sunt prezentate noutăți din domeniul evaluării școlare. Proiectarea, implementarea și evaluarea documentelor curriculare sunt abordate în capitolul XV. În capitolul XVI se revine la problematica managerială, de data aceasta la nivelul instituțiilor școlare. Capitolul XVII este rezervat educației elevilor cu nevoi speciale, iar în capitolul XVIII sunt abordate probleme privind managementul programelor de cercetare. În ultimul capitol este prezentată problematica personalității cadrului didactic, a statutului său profesional și social‐cultural”.
La final, coordonatorul volumului dorește să mulțumească tuturor cadrelor didactice (colegilor) care au pus umărul la realizarea volumului: prof. univ. dr. Vasile Marcu, prof. univ. dr. Letiția Filimon, conf. univ. dr. Valentin Blândul, conf. univ. dr. Mariana Marinescu, conf. univ. dr. Cecilia Sas, conf. univ. dr. Carmen Popa, conf. univ. dr. Nicoleta Elena Chioncel, conf. univ. dr. Cristina Zdrehuș, lector univ. dr. Casandra Abrudan, lector univ. dr. Renata Cercel, lector univ. dr. Adela Bradea, lector univ. dr. Claudia Pop, lector univ. dr. Karla Peter, asist. univ. drd. Claudia Hanga, asist. univ. drd. Laurențiu Mândrea și prep. univ. dr. Ioana Mărginean, „pentru efortul depus, pentru calitatea deosebită a materialelor, seriozitatea de care au dat dovadă, spiritul de echipă, interesul pentru a crea o imagine nouă, atrăgătoare către științele educației, ceea ce dovedește un atașament profund și responsabil față de profesiunea de cadru didactic”. Doamna prof. univ. dr. Florica Orțan ține apoi să mulțumească domnului prof. univ. dr. Vasile Marcu, „pentru felul în care a coordonat volumele de „Psihopedagogie pentru formarea profesorilor”, precum și domnului rector Constantin Bungău „pentru sprijinul acordat și pentru crearea climatului necesar desfășurării activității Departamentului pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic”. Ovidiu DAN

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 15:52:22 Ora de vară a Europei de Est