Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Câștigătorii concursurilor de desene și eseuri

Proiectul educațional „Colțul micului pieton” – la final

Câștigătorii concursurilor de desene și eseuri

Proiectul educațional „Colțul micului pieton” a fost inițiat și derulat de către Asociația Română pentru Protejarea și Respectarea Drepturilor Victimelor din Evenimente Rutiere (A.R.V.E.R.) și Inspectoratul de Poliție Județean Bihor, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor și Primăria Municipiului Oradea în opt școli orădene, în perioada ianuarie – mai 2013.

Miercuri, 15 mai 2013, reprezentanții organizatorilor și partenerilor au susținut o conferință de presă la sediul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, prilej cu care au evaluat și prezentat rezultatele proiectului. Au fost prezenți: Jari Vanda – președintele A.R.V.E.R., comisarii șefi de poliție Dorin Sava și Ioana Indrieș, dl viceprimar Ovidiu Mureșan, inspectorul general adjunct Ioan Nicolae Avram și inspectorul școlar de specialitate părintele profesor Florin Negruțiu, dl Cristian Vereș, directorul Asociației Instruit și al Centrului de Limbi Străine “Eurolingva”, sponsorul proiectului, precum și profesori coordonatori de proiect din cadrul școlilor partenere.
Jari a punctat momentele importante ale derulării proiectului, mulțumind și felicitând copiii și cadrele didactice pentru implicare și pentru lucrările create în cadrul celor două secțiuni, respectiv concursul de desene (pentru ciclul primar) și concursul de eseuri (pentru gimnaziști). „Adresat elevilor din clasele primare și gimnaziale din cadrul a opt instituții de învățământ din municipiul Oradea, proiectul a avut ca obiectiv principal familiarizarea elevilor cu regulile de circulație rutieră, respectiv conștientizarea acestora privind riscurile la care sunt expuși în calitatea lor de participanți la trafic… Pe parcursul întâlnirilor cu elevii au fost prezentate materiale cu caracter educativ – preventiv, filme și pliante informative, cu mesaje de conștientizare, în sensul prevenirii victimizării elevilor”…
În 2012 și 2013, niciun minor nu și-a pierdut viața pe șoselele bihorene
În cuvântul său, dl comisar șef de poliție Dorin Sava s-a referit la cei trei factori principali care contribuie la circulația rutieră fără evenimente nedorite din partea copiilor: familia, cadrele didactice (începând cu grădinița și continuând cu toate ciclurile de învățământ preuniversitar) și terminând cu poliția. „Eu vreau să mulțumesc din suflet cadrelor didactice pentru modul în care au participat la ceea ce a însemnat activitatea acestui proiect. În cei 20 de ani de când mă ocup de domeniul educației rutiere, n-am simțit niciodată atât de aproape Primăria Oradea cum am simțit-o în această perioadă; n-am avut de a face cu un domn viceprimar atât de activ cum este cel care este de față, și rezultatele se văd, pentru că  în anul 2013 și în anul 2012, din fericire, niciun minor nu și-a pierdut viața pe șoselele bihorene. Suntem unul dintre foarte puținele județe din țară care se pot lăuda cu acest lucru”. În continuare, dl comisar șef a prezentat câteva cifre edificatoare: în 2012, au fost răniți 15 copii cu vârsta cuprinsă între 0 și 6 ani; 32, între 7 și 14 ani, din care 8 cu bicicleta;13, între 15 și 18 ani, dintre care 6 cu bicicleta. În 2013, până în 14 mai, 3, de la 0 la 6 ani; 10, până la 14 ani și 13, între 15 și 18 ani. Aceasta este consecința firească și fericită, spunem noi, a zeci și zeci de lecții și activități de educație rutieră, desfășurate, după cum se vede cu mult succes, cu concursul polițiștilor, care au devenit tot mai mult prietenii copiilor, doamna comisar șef Ioana Indrieș ajungând în toate școlile orădene, dar și în cele din mediul rural, alături de mulți alți colegi polițiști. De fiecare dată, domnia sa ține să-i laude pe copii pentru felul în care iau atitudine în trafic pentru îndreptarea părinților atunci când aceștia sunt pe punctul de a nesocoti sau încălca regulile de circulație… „Tată, vezi că nu ți-ai pus centura de siguranță, ai lăsat ușa deschisă…”. Sunt foarte multe lucruri din punct de vedere preventiv pe care copiii le înregistrează, le recepționează mult mai ușor ca un adult și, bineînțeles că acest lucru nu poate decât să ne bucure”, a ținut să sublinieze doamna comisar șef Ioana Indrieș. Cuvinte de laudă și de mulțumire au avut la adresa coordonatorilor, partenerilor și a copiilor și dl viceprimar Ovidiu Mureșan, dar și generalul adjunct al I.S.J. Bihor, dl Ioan Nicolae Avram. „Noi ca municipalitate ne dorim copii sănătoși, integri ca și ținută, ca și educație. Până una alta, noi suntem convinși că ei vor reuși mult mai ușor să sensibilizeze și adulții, adulții de-acasă…”, a afirmat, printre altele, dl viceprimar Ovidiu Mureșan.
„Doresc să felicit participanții la acest proiect, în special pe cei care au câștigat premii, dar și profesorii care au trudit la orele de educație rutieră, făcându-i pe elevi să învețe de mici normele și regulile de circulație”, a adăugat dl inspector școlar general adjunct, Ioan Nicolae Avram.   
La concursul de desene (pentru ciclul primar) au câștigat:
De la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”: Loc. I - Lăpușan Denisa (a IV-a D), Loc. II – Tășnade Antonia (a III-a F), Loc. III – Dehelean Dragoș (I A)
De la Liceul Teoretic „Lucian Blaga”: Loc. I – Goncze Cătălina (a IV-a B), Loc. II – Þirban Denis (a IV-a A), Loc. III – Berecki Raul (a IV-a A)
De la Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu”: Loc. I – Ionescu Casandra (a III-a D), Loc. II – Heciu Cristina (a IV-a C), Loc. III – Hașaș Carina (a III-a C)
De la Școala Gimnazială „Avram Iancu”: Loc. I – Moza Horia (a II-a B), Loc. II – Jarca Luca (a IV-a C), Loc. III – Ganea Alyssa (a III-a D)
De la Școala Gimnazială „Dacia”: Loc. I – Galea Maria (clasa I), Loc. II – Rațiu Andrei (I), Loc. III – Chiș Patricia (a II-a)
De la Școala Gimnazială „Octavian Goga”: Loc. I – Þîrțiu Georgiana (a IV-a B), Loc. II – Kiss Amalia (a III-a A), Loc. III – Tirpe Rareș Andrei (a III-a D)
De la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir”: Loc. I – Urs Denisa (a III-a C), Loc. II – Ciordaș Denis (a II-a B), Loc. III – But Armin Vlad (a IV-a B)
De la Școala Gimnazială Nr. 16: Loc. I – Budura Olivia (clasa I D), Loc. II – Felheț Darius (I E), Loc. III – Vinter Andrada (clasa a IV-a A).
Câștigătorii claselor primare vor fi premiați după cum urmează: premiile I au câștigat cursuri de perfecționare a cunoștințelor în domeniul tehnologiei informației - ECDL și în domeniul lingvistic - Cambridge; premiile II, în funcție de pregătirea și cunoștințele pe care le au elevii, în baza unei pretestări gratuite, vor aplica la unul dintre cursurile Equalskilles sau Young Learners, iar premiile III au câștigat câte un manual de pregătire ECDL și un caiet de exerciții pregătitoare Equalskills.
Câștigătorii concursului de creație (de eseuri) la clasele gimnaziale:
De la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”: Loc. I – Trip Denisa Anamaria, clasa a VII-a A, Loc. II – Gavriș Mirela Maria, Loc. III – Ardelean Vlad, clasa a VII-a A
De la Liceul Teoretic „Lucian Blaga”: Loc. I – Rusu Maria Kunigunda, clasa a VIII-a B, Loc. II – Florian Carla, clasa a VII-a B, Loc. III – Petruț Cosmin Ionuț, clasa a VIII-a A
De la Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu”: Loc. I – Bondar Andreea, clasa a VII-a A, Loc. II – Ungur Anda, clasa a VII-a A, Loc. III – Rîmbu Renata, clasa a VI-a A
De la Școala Gimnazială „Avram Iancu”: Loc. I – Dunca Adela, clasa a VII-a C, Loc. II – Covaciu Carla, clasa a VII-a C, Loc. III – Luncan Alex, clasa a VII-a D
De la Școala Gimnazială „Dacia”: Loc. I – Zaha Iulia, clasa a VII-a A, Loc. II – Popescu Davis Ioan, clasa a VIII-a, Loc. III – Barbatan Antonia, clasa a V-a C
De la Școala Gimnazială „Octavian Goga”: Loc. I – Molnar Alexandra, clasa a VI-a B, Loc. II – Dudaș Ioana, clasa a VI-a B, Loc. III – Costi Flavia, clasa a VII-a B
De la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir”: Loc. I – Foica Andrada, Loc. II – Nichita Cătălina Daiana, Loc. III – Gyuro Florina
De la Școala Gimnazială Nr. 16: Loc. I – Graur Cristina, clasa a VII-a A, Loc. II – Fodor Diana, clasa a VII-a A, Loc. III – Ciursași Carla, clasa a VII-a A.
Premiile câștigate de elevii de gimnaziu sunt cursuri de testare a capacității ECDL Start Plus,  KET (Key English Test), care testează abilitățile lingvistice; asemenea cursuri se adresează celor care au un nivel elementar de cunoaștere a limbii engleze, fiind capabili să înțeleagă ideile principale din texte simple, să comunice în situații familiare, să înțeleagă informații scurte, standard și să poarte conversații simple, pe teme uzuale.
Premierea gimnaziștilor câștigători va avea loc la Primăria Oradea, în 23 mai, prilej cu care gazdele, după cum s-a exprimat dl viceprimar, le vor pregăti și alte premii surpriză. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Câștigătorii concursurilor de desene și eseuri.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 07:36:32 Ora de vară a Europei de Est