Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Proiectul Leonardo da Vinci, Transfer de Inovație, „Working and Learning in the World of Cradle-to-Cradle”

În perioada 15 – 17 mai, parteneriat internațional

Proiectul Leonardo da Vinci, Transfer de Inovație, „Working and Learning in the World of Cradle-to-Cradle”

La Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, au debutat miercuri, 15 mai 2013, activitățile din prima zi de parteneriat internațional, colegiul orădean fiind partener internațional în cadrul proiectului Leonardo da Vinci, Transfer de Inovație, „Working and Learning in the World of Cradle-to-Cradle”.

La activități au fost invitați să participe reprezentanți ai țărilor partenere, cât și  reprezentanți ai mediului de afaceri local, studenți și cadre didactice din învățământul preuniversitar și universitar, reprezentanți ai Camerei de Comerț și Industrie Bihor, după cum aveam să aflăm de la managerul de proiect, dl prof. dr. Ruben Filimon, directorul Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul”. Coordonatorul echipei de proiect, dna prof. Nadia Szuiogan, ne-a prezentat partenerii străini și agenda primei zile. La această reuniune de proiect au onorat cu prezența: dl Peter van der Baan de la KPC Groep Olanda, aplicantul principal al acestui proiect european, doamna Wei Wang Ahlenstorf de la EPEA International SRL, firma germană care a inițiat conceptul Cradle to Cradle și dl Rudi Daelmans, de la compania DESSO din Olanda, care produce covoare și gazon artificial 100% C2C.
Programul primei zilei, desfășurat la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, a cuprins: Prezentarea școlii (prof. Nadia Szuiogan); Curs de formare cu și pentru elevii școlii (prof. Aurelia Nagy); Studiu  de caz pe materiale C2C, folosind metoda celor 6 pălării gânditoare (prof.  Marinela Filip); Curs de formare cu profesorii școlii (prof. Nadia Szuiogan); Învățând prin joc Simplycycle (prof. Marinela Filip), precum și o vizită de studiu la stația de compost, sistemul de capturare a biogazului și a stației de concasare a betonului (toată echipa de proiect). Joi și vineri, s-au desfășurat cursuri pilot la Facultatea de Protecția Mediului și Hotel Maxim, coordonate de lector dr. Anamaria Supuran și Marinela Bodog, precum și vizite la Tedler Prest LTD, Salex SA, Căminul Felix, ferma zootehnică și Ferma Beltechi.
Poate vă întrebați ce este Cradle-to-Cradle și la ce folosește?
Este o nouă viziune de dezvoltare sustenabilă: să lași în urmă o lume într-o stare mai bună decât era, și un  nou mod de a lucra: a crea și a produce astfel încât să nu existe pierderi (deșeuri).
Cu ce scop?
Să lăsăm o lume mai bună urmașilor:unul din principiile C2C spune: omenirea ca parte integrată a ecosistemului trebuie să contribuie la îmbunătățirea acestuia și nu la distrugerea lui. Soluțiile C2C sunt profitabile din punct de vedere economic pentru că reduc costurile sau cresc valoarea produselor, având ca scop sustenabilitatea și nu în ultimul rând, soluțiile C2C contribuie la sănătatea omenirii creând un mediu sănătos și produse sănătoase.
Ce avantaje oferă C2C?
Ajută producătorii să adauge valoare mediului în care muncesc; atrage atenția asupra faptului că materiile prime sunt finite; ajută  implicarea oamenilor într-o economie sustenabilă; ajută la reducerea costurilor prin idei de design inteligent (produsele sunt ușor de descompus în materii prime refolosibile sau care pot să intre într-un alt ciclu tehnologic sau biologic); ajută  la reciclarea materialelor oferind noi oportunități de afaceri; și încurajează folosirea energiei regenerabile (care reduce costurile).
La finalul însemnărilor noastre, dorim să vă prezentăm echipa de proiect de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” Oradea, echipa proiectului internațional - Leonardo da Vinci – Transfer de inovație, „A munci și a învăța într-o lume  Cradle-to-Cradle” Nr. 2011-1-NL1-LEO05-05200: manager de proiect - prof. dr. Ruben Filimon, coordonator – prof. Nadia Szuiogan, tutore proiect – prof. Delia Mela, membri: prof. Marinela Filip, Aurelia Nagy și Mirela Duma. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (83 de poze), accesați Galeria foto: Proiectul Leonardo da Vinci, Transfer de Inovație, „Working and Learning in the World of Cradle-to-Cradle”.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 16:20:43 Ora standard a Europei de Est