Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Activități de diseminare și un curs pilot

În cadrul proiectului „Cradle-to-Cradle”

Activități de diseminare și un curs pilot

În calitate de partener național și membru al Comunității Românești de Practică, Universitatea din Oradea, prin intermediul Facultății de Protecția Mediului, a organizat timp de două zile, începând cu data de 16 mai 2013, o serie de activități de diseminare, precum și un curs pilot în cadrul proiectului Leonardo da Vinci, Transfer de Inovație numit WORKING AND LEARNING IN THE WORLD OF CRADLE-TO-CRADLE.

Cursul pilot a fost conceput și organizat pentru studenții și cadrele didactice provenind din mai multe facultăți din cadrul Universității din Oradea (ingineria mediului, industrie alimentară, textile și pielărie, arhitectură și construcții) cu scopul de a disemina informații referitoare la conceptul inovator Cradle-to-Cradle.
Timp de trei ore, studenții și cadrele didactice au fost informați de către coordonatorul de proiect, dna lector dr.  Anamaria Supuran, cu privire la stadiul implementării proiectului în cadrul Universității din Oradea, precum și la  realizările de până în prezent ale echipei de proiect; au aflat cum pot să conlucreze în cadrul unei echipe atunci când își doresc să inițieze mici proiecte în domeniul C2C, workshop organizat de dl Peter van der Baan, coordonatorul de proiect din Olanda; au beneficiat de un curs introductiv privind conceptul și filozofia Cradle-to-Cradle, conceput de dna lector dr. Marinela Bodog și au putut urmări studiul de caz prezentat de dl Wojciech Chorobik, directorul de vânzări pe România, Bulgaria și Ungaria de la firma de mochete Desso din Olanda.
După-amiază, a continuat cu întâlnirea de la Hotel Maxim care și-a dorit să reunească atât cadre didactice din învățământul preuniversitar și universitar, precum și companii interesate de implementarea conceptului C2C. Prezentările susținute de invitații din străinătate au vizat criteriile de certificare C2C și implementarea C2C într-o companie. Prima temă a fost susținută de dna Wei-Wang Ahlerstorf, responsabilă cu activitățile în cadrul proiectelor derulate de EPEA International SRL Germania, iar cea de-a doua temă a fost prezentată de dl Rudi Daelmans, director de sustenabilitate de la firma Desso B.V. din Olanda. Programul s-a încheiat cu discuții libere, cei invitați având posibilitatea să pună întrebări invitaților din străinătate.
Programul zilei de 17 mai s-a adresat în special fermierilor, studenților și cadrelor didactice din cadrul Facultății de Protecția Mediului, Departamentul de Agricultură și Horticultură și a avut ca temă principală energiile regenerabile  care pot ajuta la reducerea costurilor în agricultură. Printre invitați s-au numărat dl Ștefan Ioan, directorul Direcției Agricole Bihor, care a felicitat echipa de proiect pentru astfel de inițiative și dl Pavel Florian, Directorul Agenției de Plăți și Intervenții în Agricultura Bihor. Temele abordate au fost importanța energiilor regenerabile în Uniunea Europeană, curs susținut de dna lector dr. Monica Costea și oportunități de  producere a biogazului în județul Bihor, curs prezentat de dna lector dr. Emilia Pantea. Cu această ocazie toți participanții au fost invitați în Laboratorul de Energii Regenerabile pentru a putea vedea concret principiul de funcționare a instalației de producere a biogazului.
Partea a doua a zilei s-a încheiat cu vizitarea unor companii (Tedler Prest și Salex) și a unor ferme de animale (Ferma Căminului Felix și Ferma Beltechi).
Anamaria Supuran & Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Activități de diseminare și un curs pilot.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 21:25:33 Ora standard a Europei de Est