Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Colegiul Național „Octavian Goga” din Marghita - „Școală Europeană”

De la „Școala Anului” la „Școală Europeană”

Colegiul Național „Octavian Goga” din Marghita - „Școală Europeană”

Lumea în care trăim devine, tot mai mult, o lume a concurenței și a competiției.

Acest lucru are, de cele mai multe ori, un efect pozitiv, întrucât toți cei care doresc să rămână în frunte, trebuie să dovedească că merită, într-adevăr, acest lucru. Situația e și mai dificilă când vine vorba de educație. Să oferi educație, cultură și clasă celor care trec prin instituția ta, să menții standarde ridicate în ceea ce privește calitatea serviciilor educaționale nu e un lucru ușor în lumea anului 2013. Și poate tocmai de aceea, fiindcă este atât de greu, puține școli reușesc s-o mai facă... Iar în cazurile fericite când lucrul acesta se întâmplă, urmează laurii victoriei...
Colegiul Național „Octavian Goga” din Marghita, câștigător în 2011 al locului II la secțiunea „Școala Anului” din cadrul „Galei Premiilor în Educație”, organizată de Fundația Dinu Patriciu, s-a afirmat încă o dată și în acest an, prin obținerea Certificatului „Școală Europeană”. Competiția pentru obținerea acestui certificat, organizată de către Ministerul Educației Naționale s-a aflat la a X-a ediție, în Bihor existând în prezent doar 6 școli deținătoare a certificatului „Școală Europeană”.
Criteriile evaluate în cadrul acestei competiții ce urmărește să stabilească și să promoveze un etalon pentru educația din România, vizează modul în care dimensiunea europeană a educației este aplicată în instituția noastră. Aceasta presupune, printre altele,  implicarea elevilor și a cadrelor didactice în proiecte și programe comunitare, continuitate și constanță în derularea acestor proiecte, asigurarea egalității de șanse și, nu în ultimul rând, performanțe școlare. Și, cum Colegiul nostru s-a făcut mereu remarcat tocmai prin aceste aspecte, a fost de la sine înțeles că, suntem într-adevăr, o Școală Europeană. Așadar, acest statut obținut la București în 2013, vine ca o nouă confirmare a prestigiului instituției, a valorii oamenilor care lucrează în ea și pentru ea, ca o recompensă pentru toate eforturile pe care le depun an după an, zi după zi, deopotrivă elevi și dascăli.
Satisfacția de a primi o distincție atât de importantă este cu atât mai mare cu cât în această perioadă învățământul românesc marghitean trece prin transformări majore, transformări benefice, care-l fac, în timp, mai puternic și mai valoros. Deși ne aflăm doar în cel de-al doilea an de la unificarea Colegiului Național „Octavian Goga” cu Școala cu clasele I-VIII Marghita, iată că roadele muncii noastre nu au contenit să apară, dovedind că această unificare este una eficientă, ce duce la atingerea unor noi standarde atât în domeniul educației, cât și al culturii pe plan local. Și nu doar local, dacă ne gândim la numeroșii ambasadori ai școlii noastre care ne reprezintă cu mândrie în săli de concurs, pe scene sau stadioane din întreaga țară!
Portofoliul necesar pentru a participa la competiția „Școală Europeană” a presupus prezentarea activității noastre din ultimii trei ani școlari, adică începând cu anul 2010. Pentru mine, ca membru în echipa ce a întocmit acest portofoliu, a fost o reală satisfacție să văd cât de mult și cât de multe  s-au realizat în tot acest timp. Deși a fost o muncă asiduă, mulțumirea de a avea în față dovezi ale muncii, ale angajamentelor, ale eforturilor depuse de sute de copii și zeci de cadre didactice nu poate fi trecută cu vederea. Mi s-a confirmat încă o dată că instituția noastră a avut mereu în vedere implicarea în viața comunității locale și obținerea performanțelor școlare. Consider că noul statut vine în mod normal, ca o recunoaștere firească a ceea ce suntem, oricum, dintotdeauna. Consider că trebuie să fim mândri pentru curajul și dorința de a ne afirma mereu, pentru calitatea muncii pe care o facem, pentru valoarea oamenilor pe care-i formăm și... nu în ultimul rând, pentru că suntem o ȘCOALĂ EUROPEANĂ!
Prof. Manuela Bârza
Felicitări! - Ovi

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 17:19:56 Ora standard a Europei de Est