Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Să cântăm și să dansăm împreună!

Reuniune de proiect Comenius „Unity through diversity”

Să cântăm și să dansăm împreună!

Marți, 21 mai 2013, elevii Școlii Gimnaziale Nr. 16 din Oradea au prezentat pe scena Teatrului „Regina Maria” spectacolul „Let’s sing and dance together!” (Să cântăm și să dansăm împreună!), în cadrul reuniunii de proiect Comenius „Unity through diversity” pe care o găzduiesc în perioada 19-24 mai.

În cadrul acestui proiect Comenius, Școala Gimnazială Nr. 16 din Oradea are ca parteneri instituții de învățământ din nouă țări europene: Franța, Italia, Spania, Turcia, Finlanda, Polonia, Portugalia, Irlanda de Nord și Croația (Groupe Scolaire Louis Pasteur, Dampierre, FRANCE, Sesto Circolo didattico, Lucca, ITALY, Ligoniel Primary School, Belfast, NORTHERN IRELAND, St. Vincent de Paul Primary School, NORTHERN IRELAND, OSNOVNA SKOLA STRAHONINEC, Cakovec, CROAÞIA, Zespo³ Szkolno - Przedszkolny w Napachaniu, Napachanie, POLAND, CENTRO DE EDUCACIÓN INFANTIL Y PRIMARIA VALSEQUILLO, Canary Islands, SPAIN, Centro Escolar de Santiago de Piaes, Cinfaes, PORTUGAL, Tiistilan Koulu, Espoo, FINLAND și
OZEL YENİ FİKİR ANAOKULU, Istanbul, TURKEY, după cum aveam să aflăm de la coordonatorul de proiect, dra prof. Violeta Roman.
„Proiectul „Unity through diversity” ajută aproximativ 2.000 de elevi de vârstă primară din 10 țări europene, să intre în contact cu identitatea europeană comună (unitate), dar și cu propriile caracteristici (diversitate), să împărtășească informații despre țara lor și să învețe despre modul de viață din alte țări (sistem de educație, școală, oraș, țară, mediu înconjurător, cultură, artă, sport, mâncare), să găsească asemănări și deosebiri între acestea.
Proiectul urmărește: promovarea diversității diferitelor culturi și valori europene, a respectului, toleranței si aprecierii față de acestea, depășirea barierelor culturale și de limbă între participanți, respectarea identității și a conștiinței naționale, pentru a fi în armonie cu conștiința membrilor comunităților europene și a întregii lumi, valorificarea moștenirii culturale a popoarelor, având la bază vechile tradiții și obiceiuri, precum și încurajarea studiului limbilor străine.
Pe parcursul celor doi ani de implementare a proiectului (2012-2014), pentru atingerea obiectivelor se vor derula mai multe activități precum: prezentarea fiecărui partener, (a școlii și regiunii), a fiecărei țări, expoziție de fotografii, ierbare (colecții de plante), crearea unei pagini web și administrarea ei, realizarea unui CD cu cântece tradiționale, a unei cărți de rețete culinare, album de picturi celebre, dicționar ilustrat în mai multe limbi și, bineînțeles, mobilitățile transnaționale în fiecare țară parteneră.
Până în prezent au avut loc reuniuni de proiect în: Polonia, Finlanda, Turcia și Croația. Întâlnirea de la Oradea, din aceste zile marchează încheierea primului an de proiect „Unity through diversity”.
Tema actualei reuniuni de proiect este „Imnul național. Cântece tradiționale. Imnul Comenius”.
Programul reuniunii
Ieri (luni): vizitarea școlii, întâlniri și discuții cu reprezentanții conducerii, cadre didactice, elevi, asistarea la ore, ședințe de lucru, precum și vizită la Băile Felix.
Astăzi: vizită la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”, întâlnire la I.S.J. Bihor, vizită la Primăria Oradea, ședințe de lucru, spectacol la Teatrul „Regina Maria”, susținut de elevii școlii, în parteneriat cu Palatul Copiilor și Elevilor, vizitarea Muzeului Memorial „Aurel Lazăr” și a Bisericii cu Lună.
Miercuri sunt programate: vizită la Liceul „Don Orione” și  la Universitatea Oradea, ședințe de lucru, vizitarea Basilicii Greco-Catolice și a Muzeului Þării Crișurilor.  
Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul  Programului Sectorial Comenius al Programului de Învățare pe tot Parcursul Vieții.
„Trebuie să fiți foarte mândri de tot ceea ce ați realizat”
Pe scena Teatrului „Regina Maria”, micii artiști ai școlii și partenerii lor de la palatul orădean, dansatori și cântăreți, au realizat un spectacol de succes, aplaudat și scandat, adesea în picioare, de partenerii de proiect din cele nouă țări europene.
La finalul regalului, coordonatorul de proiect, dra prof. Violeta Roman, a avut pe scenă un interlocutor special, reprezentantul Franței (care a vorbit în engleză, limba oficială a proiectului). El a făcut aprecieri atât legate de spectacolul, pe care l-a considerat perfect, cât și de proiect, cu trimitere la reuniunea de la Oradea, dar și la adresa școlii. „Toți elevii și toți profesorii trebuie să fiți mândri de tot ceea ce ați realizat în Școala Nr. 16, nu doar în această săptămână, ci în fiecare zi”.
Și noi, care cunoaștem foarte bine activitatea elevilor și rezultatele lor și ale dascălilor, vă felicităm pentru modul exemplar în care ne-ați reprezentat în fața partenerilor de proiect ca ambasadori ai României, cu COMPETENÞĂ, mândrie, onoare și demnitate! Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Să cântăm și să dansăm împreună!   

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 02:47:17 Ora de vară a Europei de Est