Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Eveniment de promovare a artei teatrale

Proiectul „Teatru pentru liceeni”

Eveniment de promovare a artei teatrale

Biroul executiv al Consiliului Județean al Elevilor Bihor mulțumește tuturor colaboratorilor pentru implicare în cadrul evenimentului cultural-artistic „Teatru pentru liceeni”, eveniment de promovare a artei teatrale în rândul tinerilor bihoreni.

Actorii amatori, liceeni din opt școli bihorene (Colegiul Național ,,Mihai Eminescu”, Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu”, Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu”, Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul”, Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel”, Liceul de Artă, Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Colegiul Național ,,Octavian Goga” din Marghita), au oferit un spectacol de calitate în prezența juriului compus din dna Maria Mierluț – regizor, dna Oana Cernea – scenograf în cadrul Teatrului „Regina Maria”, dl Florian Silaghi - director al Teatrului „Arcadia”. Cei peste 150 de spectatori elevi și profesori, au fost plăcut impresionați de prestațiile echipelor de teatru.
Juriul a acordat premii după cum urmează: premiul pentru Cea mai bună reprezentație, locurile I, II și III; premiul pentru Cel mai bun rol principal; premiul pentru Cel mai bun rol secundar și premiul pentru Cea mai bună coordonare artistică. Totodată, fiecare elev participant a primit o diplome de participare. 
Clasament
Colegiul Național „Mihai Eminescu” - locul I; echipa formată din: Rodonia Sur – Chirița, rol principal, Dayana Toader - Safta, Camelia Cociuba – Monsiu` Șarlă, Bianca Jurca - Luluța, Mihele Raul - Guliță, Traian Manolache - Ion, Andreea Cătălinoiu - țăran, Denis Șerb – țăran -acompaniament la vioară, Iulia Centea – țăran, coordonarea artistică - Ionuț Șerban, profesor coordonator - Veronica Marton; Colegiul Național „Emanuil Gojdu”- locul II; echipa formată din: Ghiță Dan - Dumnezeu, Răducanu Matei - Diavolul, Morgovan Larisa - Cristina, Horj Liana - Aida, Cevei Iulia - mama celor două, Lincar Alexandra – servitoare; coordonarea artistică - Sîrca Luana, profesor coordonator - Gelu Șerea; Liceul de Arte, Oradea - locul III - (echipa formată din: Dudaș Alexandra – Farc Ivana – Cichita 1, rol principal, Pașca Darius – barman, rol principal, Pop Roxana – Cichita 2, Sabou Carmen – Cichita 3, Dudaș Alexandra - Cichita 4 , Pașca Darius – barman, rol principal, Lipovan Răzvan - patron, Gligan Raul – toboșar, Vura Janos – corepetitor, coordonarea artistică - Pop Samuel, profesor coordonator - Fatol Augusta. 
Premiul pentru Cel mai bun rol principal a fost acordat elevei Rodonia Sur (de la Colegiul Național „Mihai Eminescu”); Rodonia a interpretat personajul Chiriței din sceneta „Chirița în provincie”.
Premiul pentru Cel mai bun rol secundar a fost acordat elevului Răducanu Matei (de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu”), pentru rolul diavolului din sceneta „Pact cu diavolul”.
Premiul pentru Cea mai bună coordonare artistică a fost acordat elevului Weinberger Alexandru (de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”).
Actorul Ioan Oros a răspuns invitației organizatorilor de a prezenta o reprezentație de excepție, îmbinând astfel experiența profesională de zeci de ani cu talentul amatoricesc al elevilor.
 Proiectul „Teatru pentru liceeni” este finanțat prin programul YouthBank Oradea, coordonat local de Fundația Comunitară Oradea, iar la nivel național de Asociația pentru Relații Comunitare. Programul YouthBank Oradea este realizat cu sprijinul financiar al Fondului pentru Inovare Civică, program finanțat de Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe, sponsorizat de Raiffeisen Bank, administrat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile. Partenerii locali ai programului sunt: VPK Packaging, UniCredit Þiriac Bank și Pro Cariere; partenerii evenimentului: Fundația Ruhama, Filarmonica de Stat din Oradea, Oradea Shopping City, High School in America, Teatrul „Regina Maria”, Teatrul „Arcadia”, Aqua President, Gabriela Olaru.
Alexandra Daragiu,
Avocatul Elevului (din cadrul C.J.E. Bihor)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Eveniment de promovare a artei teatrale.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 11:24:30 Ora standard a Europei de Est