Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Poezii pentru cei mici”, de Oros Cristina

Miercuri, lansare de carte la C.C.D.

„Poezii pentru cei mici”, de Oros Cristina

Ieri (miercuri, 5 iunie 2013), de „Ziua Învățătorului” - se spune, la Casa Corpului Didactic a Județului Bihor a fost lansată cartea unui dascăl, „Poezii pentru cei mici”, a educatoarei Cristina Oros.

Din prezentarea făcută de doamna profesor Carmen Bodiu, directorul C.C.D., am realizat că avem de-a face cu o izbutită operă dedicată celor mici, sensibili și frumoși, experiența și talentul doamnei educatoare în versificație dând strălucire și valoare poeziilor. Sunt versuri, cuvinte potrivite, cum ar spune Arghezi, care exprimă adevăruri din poveștile cunoscute, din universul copiilor, adaptate vârstei lor, dar și realităților cotidiene.
Lecția iubirii
„Fiecare lansare de carte, aici, la Casa Corpului Didactic a Județului Bihor este o sărbătoare. Împreună trăim simplu și curat, emoția vie prilejuită de apariția unui alt produs destinat cadrelor didactice și copiilor. Dincolo de aspectul noutății editoriale ne bucură faptul că tot mai multe cadre didactice  aleg să împărtășească în marea familie a dascălilor, experiențe, sentimente, trăiri, dintre cele mai alese, inspirate de activitatea la clasă, muncă ce presupune în aceeași măsură pricepere, sârguință, devotament și sensibilitate. De cele mai multe ori pe cursul diferit al evoluției fiecăruia dintre noi, experiențele personale și cele profesionale se îmbină, rolurile pe care ni le asumăm în cel mai conștiincios mod cu putință, cunosc un transfer de substanță și ne trezim, fără să ne dăm seama, în postura de educatori acasă și cea de părinți la locul de muncă. Cred că acest fapt demonstrează modul în care am înțeles să ne îndeplinim misiunea, certitudinea faptului că în absența implicării afective nu vom putea ajunge niciodată la mintea și sufletul copilului, nu vom putea construi modele, lăsând repere de urmat, și deci toată priceperea dobândită în urma studiului metodic, rămâne un teren arid. Am spus de multe ori că educația se face cu sufletul, din clipa în care puiul de om trece pragul instituției de învățământ, preșcolar, primar, gimnazial și până în momentul desprinderii de sistemul de educație, urmând să aplice toate cele dobândite într-o nouă etapă a devenirii lui. Că viața întreagă constituie un șir neîntrerupt de lecții, este adevărat. Că educația ar trebui să reprezinte nu scopul, ci orizontul oricărei ființe umane, este tot adevărat. Dar, rămânând în sfera aforismelor lui Nicolae Iorga, aș dori să menționez că, școala, și când spun școala, înțeleg orice instituție de învățământ, ca și cadru formal al educației, este locul în care Binele, Frumosul și Adevărul stau în scaune de piatră ca zeii, iar misiunea noastră în acest context este aceea de a forma și de a dărui societății Oameni cultivați: „Un om cult, este înainte de toate, o minte deschisă către bunătate și frumusețe”. (N. Iorga)
Dna Oros Cristina, ne oferă în volumul „Poezii pentru cei mici” lecția iubirii pentru om, cu frumusețea, bunătatea și gingășia celui care și-a asumat pe rând toate rolurile, acela de părinte și educator, în cel mai expresiv mod cu putință, prin intermediul căruia profesia devine măiestrie didactică, iar intensitatea simțirii - artă.
Răsfoind paginile cărții pe care o lansăm azi, vom descinde în universul miniatural, reînsuflețit printr-o gamă infinită de culori și nuanțe, ce arborează în loc de drapel, curcubeul copilăriei. Aici, în „Lumea boabei și a fărâmei” (T. Arghezi) nu există restricții ori alte repere limitative. Tuturor ne e îngăduit, o clipă, să ne oprim: să ne umplem de senin, respirând aerul curat al grădinilor primordiale, să redescoperim oaza inocenței de mult uitate, să ne întoarcem spre veșnicul copil din noi, lăsându-l să se scalde în izvoarele de argint ale viselor, acolo unde se naște poezia, și-apoi primeniți să mergem mai departe…”
Am citat din cuvântul doamnei director.
Și de această dată, distinsul profesor de limba și literatura română nu s-a mulțumit doar cu a recenza cartea, ci ne-a oferit o veritabilă analiză literară, pe textul cărții.
O viitoare lansare la Marghita
În luările de cuvânt, vorbitorii au evidențiat valoare educativă și actualitatea versurilor, forța lor sugestivă și adevărurile exprimate. Autoarea a regretat mult faptul că nici o colegă din zona Marghitei nu a reușit să ajungă la lansare. S-au invocat tot felul de scuze și de circumstanțe, dar, efectiv, Cristina s-a simțit stingherită și afectată sufletește. Doamna inspector școlar de specialitate Voichița Vancu, vocea autorizată a dascălilor din sistem, a coborât aproape de universul celor mici, intuind reacția lor la auzul versurilor și apreciind impactul lor asupra celor mici. Domnia sa i-a sugerat Cristinei să organizeze o lansare de carte și la Marghita, la Centrul „C.R.E.D.”
Cristina, cu sau fără participarea colegilor, cartea ta este o reușită care va fi bine primită de cei mici, iar pentru dascăli, ea este un bun necesar, care îi scutește să-și mai bată capul să inventeze sau să improvizeze, având în față cele mai potrivite versuri pentru a-i impresiona pe cei mici! Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Poezii pentru cei mici”, de Oros Cristina.

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 04:36:29 Ora standard a Europei de Est