Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Vizita unei delegații din India la Universitatea Agora

După vizita dlui rector Ioan Dzițac în China,

Vizita unei delegații din India la Universitatea Agora

După fructuoasa vizită a dlui rector Ioan Dzițac în China, o universitate din India se arată interesată pentru încheierea unui parteneriat cu Universitatea Agora din Oradea. Astfel, aflăm de la dl rector că joi, 13 iunie 2013, Universitatea Agora va primi vizita unei delegații din India, formată din: Dr. Vinod K. Madan, profesor la Kalasalingam University, Krishnankoil, India, Mr. K. Sridharan, manager al Kalasalingam University, Krishnankoil, India, și Dr. Anup Kumar Gogoi, profesor la Indian Institute of Technology, Guwahati.

Programul vizitei va cuprinde:
Orele 12.00 - 13.00 Primirea delegației indiene de către rectorul Universității Agora, dl prof. univ. dr. Ioan Dzițac și prezentarea virtuală a Universității Agora;
Orele 13.00 – 13.30 Vizitarea Campusului Universității Agora;
Orele 13.30 – 14.00 Ceremonia de semnare a unui acord de colaborare între Universitatea Agora și Kalasalingam University;
Orele 14.00 – 14.40  Prof. univ. dr. Vinod K. Madan va prezenta lucrările invitate:
1) Nondestructive Evaluation using Barkhausen Noise
2) Digital Signal Processing and Applications;
Orele 15.00 – 16.00 Vizită la Mănăstirea Sfintei Cruci;
Ora 16.30 Masa protocolară la Hanul Pescăresc.
http://kalasalingam.ac.in/index.php
http://www.iitg.ac.in/ece/akg.htm
Dr. Anup Kumar Gogoi
Prezentarea prof. univ.dr. Vinod K. Madan
V.K. Madan obtained his B.Tech. (Electrical Engineering) from Indian Institute of Technology (IIT), Delhi in 1970, and Ph.D. from IIT, Bombay in 1989. He was on a two-year (1990-92) post-doctoral fellowship at the University of Saskatchewan, Canada. He had also visited University of Toronto and Université Pierre-et-Marie-Curie, Paris while returning from Saskatchewan in 1992, and HEIG-VD, Switzerland and Tor Vergata University of Rome in 2012.
He has been working as a Senior Professor at Kalasalingam University since January 2011. He worked as a Professor at Birla Institute of Technology & Science (BITS), Pilani from 2009 to 2010 after superannuation from Bhabha Atomic Research Centre (BARC), Mumbai in 2008 at 60 years. At BARC, he had courtesy appointment as a professor at Homi Bhabha National Institute, an adjunct professor at BITS, Pilani, a recognized teacher of the University of Mumbai, and a research board member of the Kalasalingam University.
At BARC, he had developed electronics and computer based instruments and systems for various applications of the Department of Atomic Energy. He also conducted research in various areas like application of digital signal processing (DSP) to various fields, gamma ray spectral analysis, frequency spectral analysis, non destructive evaluation (NDE), neural networks, population sciences. A part of the research work is significant in the development of the field of nuclear spectral analysis using DSP. He has authored/ coauthored above 100 technical articles in diverse disciplines, and published in journals (including papers still best in many aspects in the field, and successfully solved recognized tough technical problems like Walsh deconvolution and applied to gamma ray spectral analysis), conferences, symposia, a book chapter, and the invited paper for the inaugural issue of Paritantra, a journal of the Systems Society of India. He was a reviewer for the IEEE Transactions on Instrumentation, IETE Journal of Research, and for many conferences and symposia.
He instructed undergraduate and postgraduate courses in Indian universities, at Homi Bhabha National Institute, and a graduate course at University of Saskatchewan, Canada. He was involved in conducting many national and international conferences, short courses both for academia and industry in different areas. He had also conducted a neural network video tutorial at a demography conference in Maryland.
He had participated in three research programs with IIT Bombay, and a coordinated research program with IAEA, Vienna.
His interests include DSP and applications, nuclear detectors, nuclear counting systems, nuclear spectral analysis. frequency spectral analysis, molecular imaging systems, communications, neural networks, speech processing, image processing, non-destructive testing including Barkhausen noise, and intelligent and virtual instrumentation.He is a fellow of Institution of Engineers (India) and IETE, and SM IEEE (until 2012), Executive Committee Member of the IEEE Bombay Section (until 2011), LM IPA, LM INS, LM NTSI, and LM ASI. His biography is included in Marquis Who’s Who and other publications. He enjoys reading, swimming, and listening to light music. (Ov.D.)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 00:12:34 Ora de vară a Europei de Est