Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Adio, grădiniță!

Grupa mare, la examenul final!

Adio, grădiniță!

Copiii din grupa mare B, de la Grădinița Nr. 31 din Oradea, și-au dat, marți, 18 iunie 2013, examenul final ca preșcolari, în fața părinților, de la toamnă, ei lunând-o de la „zero” , în clasa pregătitoare, ca școlari.

Elevii doamnelor educatoare Jurcuțiu Florica și Sabău Carmen au prezentat, prin joc și cânt, un „arsenal” de cunoștințe, care ne îndreptățesc să credem că la școală, ei vor fi doar de FB.
„Parcă ieri ne-am întâlnit/ Și spre grădi am pornit/ Zâmbind cald și cu pasul grăbit/ Patru ani noi aveam/ Și timizi mai eram/ Parcă ieri, parcă ieri, parcă ieri.
Anii repezi s-au scurs/ Ca un stol de cocori/ Ca un fum ce se pierde prin nori/ Ne-am jucat și-am cântat/ Și-mpreună-am învățat/ Până ieri, până ieri, până ieri.
Serenada sau cântecul lor de „lebădă” a stors lacrimi celor mari, știind că de-acum copilăria lor nu va mai conta și valora în clasa pregătitoare, schimbând educatoarele cu doamna învățătoare. Și nu atât cadru didactic este marea schimbare și durerea, cât mediul, ambianța, sala de clasă care nu este și nu va fi nicicând sala lor de grupă cu scăunele, dulapul cu jucării și toate „tabieturile”...
„Școala din pădure”
În sceneta „Școala din pădure”, Andreea Ficuț – privighetoarea, în postură de învățătoare, a dialogat cu puișorii animalelor din pădure, evaluându-le cunoștințele de matematică, română și muzică. Interlocutorii s-au dovedit isteți, inventivi, dar și șmecheri, uneori, „trișând” în favoarea lor, precum iepurașul, care chiar dacă știe să adune morcovii, își mai oprește și lui unul.
-Am doi morcovi și încă doi/ Câți sunt toți, îmi spuneți voi?
-Toți sunt trei, îi răspunde iepurașul.
-Cum ai gândit?
-Patru eu am socotit, însă unul l-am oprit.
De la română, matematică și muzică, ei au trecut apoi să vorbească în germană, despre fructe, legume, animale și numere, cu profesorul de germană, doamna Szekely Erika.
Esența serbării a constituit-o „lecția” emoțională „Adio, grădiniță!”
Cu o floare sunt mai mare
Prin cântec și vers, din aproape în aproape, ei au rememorat anii frumoși petrecuți în grădiniță, de la grupa mică, în care mulți se desprindeau cu greu dimineața de fusta (blugii) mamei, ținând-o într-un plâns dureros zeci de minute, la grupa mijlocie și în prezentul istoric. În acest periplu, am întâlnit copilul politicos și sensibil, sfios, timid și tăcut, dar și pe Ionuț, cel plin de energie, avânt, dornic de a descoperi universul. Fiind grupa florilor, se-ntrebau mereu: „Care floare-i mai frumoasă?” În demersul lor reportericesc au făcut dovada unor cunoștințe multiple, din varii domenii ale cunoașterii, au numărat, au trecut și prin alfabet, asociind literele și cifrele cu unele lucruri și obiecte banale din jur pentru a le întipări grafia, prin corespondență, dar au survolat și alte țări și continente, depășind granițele disciplinelor  și concluzionând (ca filosofii): „Lăsați Terra să trăiască!” „Omenia, ea te-nvață să iubești orice națiune”.
Sufletul ar mai vrea copilărie, dar nu e timp pentru regrete. „Vom vedea ce va să fie/ Te sărut copilărie/ Drumul mi-l măsor cu-o floare/ Cu o floare sunt mai mare.
Cine are urechi să audă! Dar sunt prea sus cei care ar trebui să audă!
Þinem să mai remarcăm, dincolo de toată frumusețea și explozia de culoare a evenimentului, regretul și emoțiile educatoarelor la despărțirea de florile pe care, cu dragoste, le-au sădit și le-au crescut până la înflorire. Acum când ar fi vremea să rodească sunt condamnate să le predea altor grădinari și să preia alți bobocei plângăcioși.
Patrik și Patricia au întruchipat copilăria veșnică ce nu se stinge la chemarea școlii, ea dăinuie, iar unii o vor visa și regreta mereu... o viață!
„La revedere, grădiniță dragă/ La revedere, noi plecăm/ De-ai ști tu, dragă,/ Ce rău ne pare/ Și cât de mult  noi regretăm!”
Jocul de societatea „Pinata” și tortul au încercat să alunge tristețea și regretul, și au reușit pe moment, dar lacrimile vin din interior; le ștergi, le îndepărtezi pe moment de pe obraz, dar nu le poți seca izvorul. Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Adio, grădiniță! 

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 04:44:08 Ora de vară a Europei de Est