Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

IJCCC a înregistrat un nou progres!

Actualizare IJCCC: ISI AIS în JCR2012

IJCCC a înregistrat un nou progres!

International Journal of Computers, Communications & Control (IJCCC), revistã editatã de Universitatea Agora [1] începând din 2006, beneficiazã de indexare ISI chiar din anul primei apariþii (rezumatele articolelor sunt înregistrate în Science Citation Index Expanded /ISI Web of Science de la Thomson Reuters începând cu numãrul suplimentar din 2006), din 2009 devine revistã cotatã ISI (i se calculeazã factorul de impact, IF: Impact Factor), iar pentru citãrile din anul 2012 se calculeazã scorul de influenþã al articolelor din IJCCC, indexate ISI, citate în alte reviste ISI (AIS: Article Influence Score) în Journal Citation Reports (JCR), calculat în iunie 2013.

La ora actualã, conform listei oficiale publicatã de UEFISCDI [3], în România existã 61 de reviste indexate ISI, dintre care 54 sunt cotate ISI (au factor de impact calculat pe 2012) ºi doar 36 dintre ele au deja calculat ºi scorul de influenþã al articolelor (AIS: Article Influence Score) în JCR: Journal Citation Reports (scorul se calculeazã dupã cel puþin 5 ani de indexare ISI).
Dintre cele 36 de reviste româneºti cu AIS, IJCCC ocupã locul 16 în clasamentul general, dar acest loc, mai mult decât onorabil, nu este totuºi relevant, date fiind domeniile diferite ale revistelor. Comparaþiile se fac, de obicei, pentru revistele ISI din toatã lumea, din acelaºi domeniu, prin calcularea aºa numitului SRI: Scor Relativ de Influenþã ( încã nu este publicat pentru anul în curs de cãtre UEFISCDI).
De menþionat cã IJCCC are încadrarea în douã domenii ISI:
     1.Automation & Control Systems (fiind singura revistã româneascã cu AIS calculat pe acest domeniu ISI);
     2.Computer Science - Information Systems (fiind unica revistã româneascã pe acest domeniu ISI).
Trebuie sã menþionãm faptul cã în România, dar ºi în foarte multe alte þãri, ocuparea posturilor prin concurs în învãþãmântul superior ºi cercetare, aproape în orice profil, este condiþionatã de niºte cerinþe obligatorii, care includ ºi necesitatea unei anumite prezenþe a candidatului în baza de date ISI Web of Science (indexãri, cotãri, citãri, IF, AIS, h-index; dupã caz). Astfel de criterii se aplicã ºi la accesarea unor fonduri de cercetare pe proiecte/granturi.
Dacã ne gândim cã, la ora actualã, în România existã cu mult peste o sutã de universitãþi ºi institute de cercetare acreditate, dintre care unele au în spate resurse umane ºi materiale de dimensiuni incomparabil mai mari decât ale noastre, faptul cã Universitatea Agora are o revistã în acest club select a revistelor ISI din România (61/54/36/16), ne onoreazã ºi ne bucurã deopotrivã.
Scurtã prezentare a IJCCC în limba englezã
INTERNATIONAL JOURNAL OF COMPUTERS, COMMUNICATIONS & CONTROL
With Emphasis on the Integration of Three Technologies (C & C & C).
Online = ISSN 1841- 9844; ISSN-L 1841-9836;
Start year (as quarterly): 2006.
Short name in ISI WoK: INT J COMPUT COMMUN.
Frequency: Bimonthly (6 issues/year: starting 2013).
IF in JCR2009 = 0.373; JCR2010 = 0.650; JCR2011 = 0.438; JCR2012 = 0.441.
Article Influence Score (AIS) in JCR2012 = 0.093.
Editor in Chief and Co-Founder:  Florin Gheorghe Filip, Romanian Academy, Romania
Associate Editor in Chief and Co-Founder: Ioan Dzitac, Aurel Vlaicu University of Arad & Agora University of Oradea, Romania
Executive Editor: Razvan Andonie, Central Washington University, United States
Managing Editor and Co-Founder: Misu- Jan Manolescu, Agora University of Oradea, Romania
Deputy Managing Editor: Horea Oros, University of Oradea, Romania
Members in Editorial Board
1.Boldur Eugen Bãrbat, Sibiu, Romania
2.Pierre Borne, Ecole Centrale de Lille, France
3.Ioan Buciu, University of Oradea, Romania
4.Hariton Costin, 'Grigore T. Popa' University of Medicine and Pharmacy, Iasi, Romania
5.Antonio Di Nola, University of Salerno, Italy
6.Petre Dini, Concordia University, Montreal, Canada
7.Omer Egecioglu, University of California, San Diego, United States
8.Constantin Gaindric, Academy of Sciences of Moldova, Moldova, Republic of
9.Xiao-Shan Gao, Key Laboratory of Mathematics and Mechanization, Academy of Mathematics and System Sciences, Chinese Academy of Sciences, China
10.Kaoru Hirota, Tokyo Institute of Technology, Japan
11.George Metakides, Greece
12.Ștefan I. Nițchi, Babes-Bolyai University, Cluj-Napoca, Romania
13.Shimon Y. Nof, Purdue University, United States
14.Stephan Olariu, Old Dominion University, Norfolk, United States
15.Gheorghe Pãun, Romanian Academy - IMAR, Romania
16.Professor Mario de J. Perez-Jimenez, University of Seville, Spain
17.Dana Petcu, West University of Timisoara, Computer Science Department, Romania
18.Radu Popescu-Zeletin, Technical University Berlin, Germany
19.Imre J. Rudas, Óbuda University, Hungary
20.Yong Shi, University of Chinese Academy of Sciences, China
21.Athanasios D. Styliadis, Alexander Institute of Technology - Dept. of Information Technology, Greece
22.Gheorghe Tecuci, George Mason University, United States
23.Horia-Nicolai L. Teodorescu, Technical Univ. Gh Asachi Iasi, Romania Romanian Academy, Romania
24.Dan Tufiș, Research Institute for Artificial Intelligence, Romanian Academy, Romania
25.Lotfi A. Zadeh, University of California, Berkeley, United States
Bibliografie
[1] http://univagora.ro/jour/index.php/ijccc/
[2] http://www.thomsonscientific.com/cgi-bin/jrnlst/jlresults.cgi?PC=D&ISSN=1841-9836/
[3] http://uefiscdi.gov.ro/userfiles/file/CENAPOSS/rev_rom_isi_2013.pdf

Trimite email
luni, 8 decembrie 2025 la 08:29:11 Ora standard a Europei de Est