Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

IJCCC a înregistrat un nou progres!

Actualizare IJCCC: ISI AIS în JCR2012

IJCCC a înregistrat un nou progres!

International Journal of Computers, Communications & Control (IJCCC), revistã editatã de Universitatea Agora [1] începând din 2006, beneficiazã de indexare ISI chiar din anul primei apariþii (rezumatele articolelor sunt înregistrate în Science Citation Index Expanded /ISI Web of Science de la Thomson Reuters începând cu numãrul suplimentar din 2006), din 2009 devine revistã cotatã ISI (i se calculeazã factorul de impact, IF: Impact Factor), iar pentru citãrile din anul 2012 se calculeazã scorul de influenþã al articolelor din IJCCC, indexate ISI, citate în alte reviste ISI (AIS: Article Influence Score) în Journal Citation Reports (JCR), calculat în iunie 2013.

La ora actualã, conform listei oficiale publicatã de UEFISCDI [3], în România existã 61 de reviste indexate ISI, dintre care 54 sunt cotate ISI (au factor de impact calculat pe 2012) ºi doar 36 dintre ele au deja calculat ºi scorul de influenþã al articolelor (AIS: Article Influence Score) în JCR: Journal Citation Reports (scorul se calculeazã dupã cel puþin 5 ani de indexare ISI).
Dintre cele 36 de reviste româneºti cu AIS, IJCCC ocupã locul 16 în clasamentul general, dar acest loc, mai mult decât onorabil, nu este totuºi relevant, date fiind domeniile diferite ale revistelor. Comparaþiile se fac, de obicei, pentru revistele ISI din toatã lumea, din acelaºi domeniu, prin calcularea aºa numitului SRI: Scor Relativ de Influenþã ( încã nu este publicat pentru anul în curs de cãtre UEFISCDI).
De menþionat cã IJCCC are încadrarea în douã domenii ISI:
     1.Automation & Control Systems (fiind singura revistã româneascã cu AIS calculat pe acest domeniu ISI);
     2.Computer Science - Information Systems (fiind unica revistã româneascã pe acest domeniu ISI).
Trebuie sã menþionãm faptul cã în România, dar ºi în foarte multe alte þãri, ocuparea posturilor prin concurs în învãþãmântul superior ºi cercetare, aproape în orice profil, este condiþionatã de niºte cerinþe obligatorii, care includ ºi necesitatea unei anumite prezenþe a candidatului în baza de date ISI Web of Science (indexãri, cotãri, citãri, IF, AIS, h-index; dupã caz). Astfel de criterii se aplicã ºi la accesarea unor fonduri de cercetare pe proiecte/granturi.
Dacã ne gândim cã, la ora actualã, în România existã cu mult peste o sutã de universitãþi ºi institute de cercetare acreditate, dintre care unele au în spate resurse umane ºi materiale de dimensiuni incomparabil mai mari decât ale noastre, faptul cã Universitatea Agora are o revistã în acest club select a revistelor ISI din România (61/54/36/16), ne onoreazã ºi ne bucurã deopotrivã.
Scurtã prezentare a IJCCC în limba englezã
INTERNATIONAL JOURNAL OF COMPUTERS, COMMUNICATIONS & CONTROL
With Emphasis on the Integration of Three Technologies (C & C & C).
Online = ISSN 1841- 9844; ISSN-L 1841-9836;
Start year (as quarterly): 2006.
Short name in ISI WoK: INT J COMPUT COMMUN.
Frequency: Bimonthly (6 issues/year: starting 2013).
IF in JCR2009 = 0.373; JCR2010 = 0.650; JCR2011 = 0.438; JCR2012 = 0.441.
Article Influence Score (AIS) in JCR2012 = 0.093.
Editor in Chief and Co-Founder:  Florin Gheorghe Filip, Romanian Academy, Romania
Associate Editor in Chief and Co-Founder: Ioan Dzitac, Aurel Vlaicu University of Arad & Agora University of Oradea, Romania
Executive Editor: Razvan Andonie, Central Washington University, United States
Managing Editor and Co-Founder: Misu- Jan Manolescu, Agora University of Oradea, Romania
Deputy Managing Editor: Horea Oros, University of Oradea, Romania
Members in Editorial Board
1.Boldur Eugen Bãrbat, Sibiu, Romania
2.Pierre Borne, Ecole Centrale de Lille, France
3.Ioan Buciu, University of Oradea, Romania
4.Hariton Costin, 'Grigore T. Popa' University of Medicine and Pharmacy, Iasi, Romania
5.Antonio Di Nola, University of Salerno, Italy
6.Petre Dini, Concordia University, Montreal, Canada
7.Omer Egecioglu, University of California, San Diego, United States
8.Constantin Gaindric, Academy of Sciences of Moldova, Moldova, Republic of
9.Xiao-Shan Gao, Key Laboratory of Mathematics and Mechanization, Academy of Mathematics and System Sciences, Chinese Academy of Sciences, China
10.Kaoru Hirota, Tokyo Institute of Technology, Japan
11.George Metakides, Greece
12.Ștefan I. Nițchi, Babes-Bolyai University, Cluj-Napoca, Romania
13.Shimon Y. Nof, Purdue University, United States
14.Stephan Olariu, Old Dominion University, Norfolk, United States
15.Gheorghe Pãun, Romanian Academy - IMAR, Romania
16.Professor Mario de J. Perez-Jimenez, University of Seville, Spain
17.Dana Petcu, West University of Timisoara, Computer Science Department, Romania
18.Radu Popescu-Zeletin, Technical University Berlin, Germany
19.Imre J. Rudas, Óbuda University, Hungary
20.Yong Shi, University of Chinese Academy of Sciences, China
21.Athanasios D. Styliadis, Alexander Institute of Technology - Dept. of Information Technology, Greece
22.Gheorghe Tecuci, George Mason University, United States
23.Horia-Nicolai L. Teodorescu, Technical Univ. Gh Asachi Iasi, Romania Romanian Academy, Romania
24.Dan Tufiș, Research Institute for Artificial Intelligence, Romanian Academy, Romania
25.Lotfi A. Zadeh, University of California, Berkeley, United States
Bibliografie
[1] http://univagora.ro/jour/index.php/ijccc/
[2] http://www.thomsonscientific.com/cgi-bin/jrnlst/jlresults.cgi?PC=D&ISSN=1841-9836/
[3] http://uefiscdi.gov.ro/userfiles/file/CENAPOSS/rev_rom_isi_2013.pdf

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 04:02:08 Ora de vară a Europei de Est