Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ședința de luni a Senatului Universității din Oradea

Comunicat de presă

Ședința de luni a Senatului Universității din Oradea

Comisia de Relații Internaționale și Interne vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 17 iunie 2013.

Senatul Universității din Oradea a dezbătut și aprobat în ședința sa de luni (17 iunie 2013) o paletă largă de probleme, de la metodologii de admitere, măsuri salariale, structura anului universitar 2013/2014, până la aspecte privind cercetarea, regulamentul IT, promovarea și susținerea platformei de învățământ electronic, propusă de Departamentul pentru Învățământ la Distanță și Învățământ cu Frecvență Redusă. Câteva dintre problemele de interes mai larg, sunt redate în grupajul alăturat.
a. Senatul Universității din Oradea a aprobat, în ședința sa de luni (17 iunie a.c.), posibilitatea de a diferenția salariile în raport cu rezultatele obținute la evaluarea performanțelor profesionale individuale înregistrate în 2012. Actul poate intra în vigoare începând cu 1 iulie a.c.  Astfel, pentru personalul didactic se poate acorda un salariu diferențiat în cuantum de până la 5% din salariul de încadrare. Fondul alocat în acest an pentru salarii diferențiate la personalul didactic auxiliar și nedidactic la nivelul Universității din Oradea este de 10% aplicat la fondul total de salarii aferente posturilor ocupate pentru funcțiile didactice auxiliare și nedidactice, iar prin managementul structurilor se poate realiza o echilibrare între categoriile de personal (didactic, auxiliar și nedidactic).
Totodată, pentru asigurarea continuității în coordonarea structurilor unde sunt numite temporar persoane în funcții de conducere, Senatul a aprobat prelungirea perioadei de exercitare cu caracter temporar a funcției de conducere până la 31 decembrie 2013, date fiind restricționările în ocuparea posturilor vacante. Persoanele aflate în această situație beneficiază de drepturile salariale aferente funcției de conducere respective.
b. Contractele de muncă ale cadrelor didactice și de cercetare din învățământul superior includ asumarea unor standarde minime ale rezultatelor activităților didactice și de cercetare, precum și sancțiuni, conform prevederilor legii, în condițiile neîndeplinirii standardelor menționate. Fișa postului pentru cadrele didactice, prevede derularea activităților aferente postului ocupat și încadrarea acestora în standardele de calitate precizate în Procedura pentru evaluarea și asigurarea calității cadrelor didactice și a disciplinelor de studii, adoptată la nivelul Universității din Oradea.
Pentru cadrele didactice care nu și-au depus fișa de autoevaluare sau care au obținut un coeficient de evaluare mai mic de 60%, Senatul Universității din Oradea a aprobat o Comisie de analiză. Din comisie fac parte: prof. univ. dr. Mariana Mureșan (președinte), conf. univ. dr. ing. Simona Vicaș, conf. univ. dr. ing. Livia Bandici (membri) și prof. univ. dr. ing. Gheorghe Ionescu, ca reprezentant al sindicatului.
c. Senatul Universității din Oradea a aprobat comasarea Centrului de Servicii privind Cariera cu Centrul de Consiliere Psihologică, Informare Școlară și Vocațională Ego Plus, fuziune din care a luat naștere Centrul de Consiliere și Servicii privind Cariera. Nouă structură, cuprinde Compartimentul de Servicii privind Cariera, Compartimentul de Consiliere Psihologică, respectiv Compartimentul de Analiză și Gestiune Previzională a Solicitărilor Pieței Muncii. Colectivul noului centru va reuni, pe lângă coordonator, trei consilieri, operatori de anchete de teren, personal auxiliar administrativ / IT, precum și voluntari, îndeosebi studenți. Obiectivul major al Centrului este oferirea de servicii pentru îmbunătățirea adaptării sistemului de învățământ practicat la nivel de universitate, la nevoile pieței muncii aflate în permanentă schimbare, facilitarea accesului absolvenților de învățământ  superior pe piața muncii.
d. Membrii Senatului Universității din Oradea au aprobat o a treia examinare pentru studenți, cu plata unei taxe. Astfel, dacă un student nu a promovat examenul în prima sesiune, mai are posibilitatea de a da examenul o singură dată fără taxă. Dacă în sesiunea de restanță de la sfârșitul semestrului a fost absent, consemnat ca atare în catalog, examinarea din toamnă este fără taxă. Dacă a fost prezent la examen, dar studentul nu l-a promovat în sesiunea de restanțe, examinarea din sesiunea de toamnă este cu taxă. Taxa este echivalentă cu cea pentru refacerea examenului.
Prof. univ. dr. Lia Pop,
președintele Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:05:39 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).