Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Ședința de luni a Senatului Universității din Oradea

Comunicat de presă

Ședința de luni a Senatului Universității din Oradea

Comisia de Relații Internaționale și Interne vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 17 iunie 2013.

Senatul Universității din Oradea a dezbătut și aprobat în ședința sa de luni (17 iunie 2013) o paletă largă de probleme, de la metodologii de admitere, măsuri salariale, structura anului universitar 2013/2014, până la aspecte privind cercetarea, regulamentul IT, promovarea și susținerea platformei de învățământ electronic, propusă de Departamentul pentru Învățământ la Distanță și Învățământ cu Frecvență Redusă. Câteva dintre problemele de interes mai larg, sunt redate în grupajul alăturat.
a. Senatul Universității din Oradea a aprobat, în ședința sa de luni (17 iunie a.c.), posibilitatea de a diferenția salariile în raport cu rezultatele obținute la evaluarea performanțelor profesionale individuale înregistrate în 2012. Actul poate intra în vigoare începând cu 1 iulie a.c.  Astfel, pentru personalul didactic se poate acorda un salariu diferențiat în cuantum de până la 5% din salariul de încadrare. Fondul alocat în acest an pentru salarii diferențiate la personalul didactic auxiliar și nedidactic la nivelul Universității din Oradea este de 10% aplicat la fondul total de salarii aferente posturilor ocupate pentru funcțiile didactice auxiliare și nedidactice, iar prin managementul structurilor se poate realiza o echilibrare între categoriile de personal (didactic, auxiliar și nedidactic).
Totodată, pentru asigurarea continuității în coordonarea structurilor unde sunt numite temporar persoane în funcții de conducere, Senatul a aprobat prelungirea perioadei de exercitare cu caracter temporar a funcției de conducere până la 31 decembrie 2013, date fiind restricționările în ocuparea posturilor vacante. Persoanele aflate în această situație beneficiază de drepturile salariale aferente funcției de conducere respective.
b. Contractele de muncă ale cadrelor didactice și de cercetare din învățământul superior includ asumarea unor standarde minime ale rezultatelor activităților didactice și de cercetare, precum și sancțiuni, conform prevederilor legii, în condițiile neîndeplinirii standardelor menționate. Fișa postului pentru cadrele didactice, prevede derularea activităților aferente postului ocupat și încadrarea acestora în standardele de calitate precizate în Procedura pentru evaluarea și asigurarea calității cadrelor didactice și a disciplinelor de studii, adoptată la nivelul Universității din Oradea.
Pentru cadrele didactice care nu și-au depus fișa de autoevaluare sau care au obținut un coeficient de evaluare mai mic de 60%, Senatul Universității din Oradea a aprobat o Comisie de analiză. Din comisie fac parte: prof. univ. dr. Mariana Mureșan (președinte), conf. univ. dr. ing. Simona Vicaș, conf. univ. dr. ing. Livia Bandici (membri) și prof. univ. dr. ing. Gheorghe Ionescu, ca reprezentant al sindicatului.
c. Senatul Universității din Oradea a aprobat comasarea Centrului de Servicii privind Cariera cu Centrul de Consiliere Psihologică, Informare Școlară și Vocațională Ego Plus, fuziune din care a luat naștere Centrul de Consiliere și Servicii privind Cariera. Nouă structură, cuprinde Compartimentul de Servicii privind Cariera, Compartimentul de Consiliere Psihologică, respectiv Compartimentul de Analiză și Gestiune Previzională a Solicitărilor Pieței Muncii. Colectivul noului centru va reuni, pe lângă coordonator, trei consilieri, operatori de anchete de teren, personal auxiliar administrativ / IT, precum și voluntari, îndeosebi studenți. Obiectivul major al Centrului este oferirea de servicii pentru îmbunătățirea adaptării sistemului de învățământ practicat la nivel de universitate, la nevoile pieței muncii aflate în permanentă schimbare, facilitarea accesului absolvenților de învățământ  superior pe piața muncii.
d. Membrii Senatului Universității din Oradea au aprobat o a treia examinare pentru studenți, cu plata unei taxe. Astfel, dacă un student nu a promovat examenul în prima sesiune, mai are posibilitatea de a da examenul o singură dată fără taxă. Dacă în sesiunea de restanță de la sfârșitul semestrului a fost absent, consemnat ca atare în catalog, examinarea din toamnă este fără taxă. Dacă a fost prezent la examen, dar studentul nu l-a promovat în sesiunea de restanțe, examinarea din sesiunea de toamnă este cu taxă. Taxa este echivalentă cu cea pentru refacerea examenului.
Prof. univ. dr. Lia Pop,
președintele Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 12:01:16 Ora standard a Europei de Est