Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Communicating EU Policies Beyond the Borders”

Conferința internațională

„Communicating EU Policies Beyond the Borders”

Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene al Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării și Institutul de Studii Euroregionale Oradea-Debrecen – Centru de Excelență Jean Monnet – organizează conferința internațională „Communicating EU Policies Beyond the Borders”, care marchează etapa de diseminare a rezultatelor Proiectului Jean Monnet – Multilateral Research Group, intitulat Initiative and Constraint in the Mapping of European Evolving Borders (ICMEEB).

Proiectul și-a propus (și a reușit cu succes, potrivit opiniei participanților) să găsească noi orientări și direcții pentru îmbunătățirea comunicării externe a Uniunii Europene în relațiile sale cu întreaga lume. În acest sens, au fost dezvoltate două dimensiuni: una teoretică (care a definit direcțiile de cercetare ale grupurilor de lucru coordonate de cele 5 universități partenere: Universitatea din Oradea, Universitatea din Siena – Italia, Universitatea din Azore – Portugalia, Universitatea din Forli – Italia și Universitatea din Wroclaw – Polonia) ) și una digitală (care a însemnat crearea unei baze de date reunind surse primare și secundare din domeniul frontierelor).
Evenimentul se desfășoară în perioada 3-12  iunie 2013 sub forma unui seminar itinerant în patru țări (România, Ungaria, Ucraina, Republica Moldova), pe traseul Oradea-Debrecen-Uzhgorod-Cernăuți-Chișinău.
Deschiderea manifestării a avut loc luni, 3 iunie 2013, în Aula Magna a Universității din Oradea, la care au luat cuvântul: prof.univ.dr. Constantin Bungău, rectorul Universității din Oradea, Cornel Popa, președintele Consiliului Județean Bihor, Claudiu Pop, prefectul Județului Bihor, Ovidiu Mureșan, viceprimar al Municipiului Oradea, prof.univ.dr.Vasile Pușcaș, Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, fost negociator-șef România – UE (2000-2004), fost ministru al Integrării Europene (2008-2009), prof.univ.dr. Sorin Curilă, președinte al Senatului Universității din Oradea, prof.univ.dr. Istvan Suli Zakar, Universitatea din Debrecen, co-director al Institutului de Studii Euroregionale Debrecen-Oradea, prof.univ.dr. Maria Manuela Tavares Ribeiro, Universitatea din Coimbra, prof.univ.dr. Adrian Ivan, Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, vicepreședinte al Asociației Române de Relații Internaționale și Studii Europene, ARRISE - ECSA România, președintele Comisiei de Științe Politice, Sociale și ale Comunicării din ARACIS, col.dr. Marian Dincă, din partea Centrului de excelență NATO Oradea, conf.univ.dr. George Anglițoiu, SNSPA București, prof.univ.dr. Grigore Silași, Universitatea de Vest din Timișoara.
Cu acest prilej au fost prezentate rezultatele proiectului de către prof.univ.dr. Ioan Horga (manager de proiect – Universitatea din Oradea), prof.univ.dr. Ariane Landuyt (manager știintific al proiectului – Universitatea din Siena), Penelope Frangakis (Centrul Virtual de Cunoaștere Europeană Sagem-Luxemburg):
-Publicarea a 5 numere tematice ale revistei Eurolimes (Communication and European Frontiers, Permeability and Impermeability of Socio-Economic Frontiers within European Union, Enlargements, Borders and the Changes of EU Political priorities, A Security Dimension as Trigger and result of Frontier Modifications, Cross-Border Governance and the Borders Evolutions)
-Crearea website-ului proiectului: http://borders.cvce.eu
-Crearea unor dosare tematice pe probleme legate de frontiere
-Realizarea bibliografiei tematice și a unei bazei de date digitale
-Editarea volumului: Communicating EU Policies beyond the Borders. Proposals for a Constructive Neighbour Relation and New EU External Communication Strategy.
Evenimentul a continuat marți, 4 iunie, cu seminarul internațional The Prioritization of EU Enlargements: A Strategic Choice to Encourage Constructive Neighbour Relations, în sala Consiliului de Administrație a Universității din Oradea, care a generat un schimb de idei legate de rezultatele fiecărui grup de lucru al proiectului.
În perioada 5-12 iunie, participanții la conferință își continuă activitățile prin participarea la o vizită de studiu pentru diseminarea rezultatelor proiectului în Ungaria, Ucraina și Republica Moldova.
manager de proiect, 
decanul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării,
prof.univ.dr. Ioan HORGA

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 05:29:33 Ora de vară a Europei de Est